Το ΠΥΣΔΕ μετά από τρεις συνεδριάσεις τοποθέτησε 26 εκπαιδευτικούς αποσπασμένους από άλλο ΠΥΣΔΕ της ειδικότητας ΠΕ011. Από αυτούς ο ένας ως ειδική κατηγορία αυτοδίκαια προηγήθηκε των τοποθετήσεων όλων των άλλων.

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Δυτικής Θεσσαλονίκης

Προηγήθηκαν όμως άλλοι 9 ως ΟΤΑ και μία σύζυγος στρατιωτικού συγκρινόμενοι με τα μόρια τους κατά προτεραιότητα μόνο μεταξύ τους, αντί και με τους υπόλοιπους αποσπασμένους. Έτσι σχεδόν όλοι οι υπόλοιποι αποσπασμένοι τοποθετήθηκαν σε σχολεία απομακρυσμένα, αφού όλα στους κεντρικούς δήμους που είναι και τα κοντινότερα σχολεία, δόθηκαν στους «κατά προτεραιότητα αποσπασμένους». Η ίδια τακτική ακολουθήθηκε και σε άλλες ειδικότητες, ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ06 με μεμονωμένες περιπτώσεις. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί ήδη είχαν ευνοϊκή μεταχείριση που τους έχουν εξασφαλίσει όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις με την απόσπαση που πήραν από άλλα ΠΥΣΔΕ κατά προτεραιότητα και ήρθαν στην ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Οι Παρεμβάσεις, όχι απλά δηλώσαμε ότι δεν εγκρίνουμε τη συγκεκριμένη διαδικασία, αλλά απείχαμε από την τρίτη συνεδρίαση όταν το ΠΥΣΔΕ προχώρησε σε τοποθετήσεις ευνοϊκής μεταχείρισης. Απείχαμε από τη διαδικασία γιατί:

Είναι μεγάλη η δυσαρέσκεια στους εκπαιδευτικούς για τις αποσπάσεις κατά προτεραιότητα που αντιστοιχούν στους ΟΤΑ, τις συζύγους στρατιωτικών, πανεπιστημιακών και δικαστικών, ενώ δεν υπάρχει αντίστοιχη ρύθμιση για συζύγους εκπαιδευτικών.
Ο ρόλος ενός ΠΥΣΔΕ είναι να ανταποκρίνεται στις διαθέσεις των εκπαιδευτικών, τους οποίους άλλωστε τυπικά και ουσιαστικά οφείλει να υπηρετεί. Όλα τα μέλη του ΠΥΣΔΕ, όχι μόνο δεν εναρμονίστηκαν με τις διαθέσεις των εκπαιδευτικών, αλλά για να υλοποιήσουν ειλημμένες αποφάσεις προχώρησαν σε αντιδημοκρατικές πρακτικές απέναντι στον αιρετό των Παρεμβάσεων που τις ακολουθούν για να μην εκτίθενται. Από κοινού αρνήθηκαν να βάλουν σε ψηφοφορία την πρόταση που καταθέσαμε να μην έχουν οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω κατηγοριών και δεύτερη ευνοϊκή μεταχείριση από το ΠΥΣΔΕ, αλλά να τους τοποθετεί συγκρινόμενους με τα μόριά τους με όλους τους υπόλοιπους συναδέλφους.
Το ΠΥΣΔΕ άλλαξε διαδοχικά τις αποφάσεις του στις συνεδριάσεις του για το συγκεκριμένο θέμα μέχρι που έφτασε στο επιθυμητό αποτέλεσμα, της τοποθέτησής τους όχι μόνο στην έδρα των δήμων που είναι εκλεγμένοι, αλλά και σε γειτονικούς δήμους. Ο αιρετός της ΔΑΚΕ μάλιστα πρότεινε το ΠΥΣΔΕ να προχωρήσει σε συμψηφισμό κενών σχολείων για να τοποθετηθούν στις έδρες των δήμων τους!
Το ΠΥΣΔΕ συζήτησε στη δεύτερη συνεδρίασή του μετά από την απαράδεκτη παρέμβαση εκπαιδευτικού αποσπασμένου στους ΟΤΑ ειδικότητας ΠΕ011 ο οποίος εκτόξευσε απειλές, προφανώς για να επηρέασε τις αποφάσεις του ΠΥΣΔΕ.
Ο αιρετός των Παρεμβάσεων έγινε αποδέκτης αντίστοιχου μηνύματος στο κινητό και στο mail της Διεύθυνσης, από τον συγκεκριμένο. Η απαράδεκτη αυτή στάση απειλών σε μέλος συλλογικού οργάνου καταγγέλθηκε στο Διευθυντή και πρόεδρο του ΠΥΣΔΕ και στο ίδιο το ΠΥΣΔΕ που προφανώς οφείλει να εξετάσει το θέμα. Οι Παρεμβάσεις και οι εκπρόσωποί τους ούτε εκφοβίζονται ούτε δέχονται μαθήματα δεοντολογίας και ηθικής από όσους έχουν θητεία στις ευνοϊκές αποσπάσεις.

Σημειώνουμε ότι όσο θα συνεχίζονται οι ευνοϊκές αποσπάσεις και τοποθετήσεις, θα αυξάνονται και οι εκπαιδευτικοί που θα επιδιώκουν να αναμειγνύονται με τις τοπικές δημοτικές εκλογές, απλά και μόνο για να διασφαλίζουν τη μετακίνησή τους από άλλους νομούς. Ακόμη τονίζουμε ότι υπάρχουν και συνάδελφοι που πέρσι και φέτος με τις επιλογές τους πήγαν σε σχολεία με βάση τα μόριά τους συγκρινόμενοι και με τους υπόλοιπους αποσπασμένους και προφανώς ανταποκρίνονται στις δημοτικές υποχρεώσεις τους και ας είναι σε απομακρυσμένα σχολεία.

Δηλώνουμε καθαρά ότι το ΠΥΣΔΕ έπρεπε να τοποθετήσει τους εκπαιδευτικούς των παραπάνω κατηγοριών με βάση τα μόριά τους και συγκρινόμενους με όλους τους υπόλοιπους συναδέλφους. Κάθε άλλη διαδικασία επιτείνει την ανισότητα και την αδικία για το σύνολο των συναδέλφων.

Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους συναδέλφους με την άμεση παρέμβασή τους να επιδιώξουν να σταματήσει το καθεστώς ευνοιοκρατίας και να αποκαταστήσουν αδικίες σε βάρος όλων των εκπαιδευτικών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025