Το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε εγκύκλιο για τον προσδιορισμό κενών -πλεονασμάτων ενόψει των μεταθέσεων για το σχολικό έτος 2019. Η εγκύκλιος, που έχει ημερομηνία έκδοσης 8/3/2019, κοινοποιήθηκε στις Διευθύνσεις την Παρασκευή 8/3/2019 αργά το μεσημέρι και ενώ τα σχολεία ήδη είχαν κλείσει λόγω Σαββατοκύριακου και αργίας Καθαράς Δευτέρας.

 

 

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΒΡΟΥ

Το Υπουργείο απαίτησε από τους Διευθυντές των σχολείων να αποστείλουν τους πίνακες Α (κενά και πλεονάσματα εκπαιδευτικών) συμπληρωμένους από τους ίδιους, εντός των επίσημων αργιών και εν αγνοία του συλλόγου διδασκόντων! Στη συνέχεια θα πρέπει να αποσταλούν οι πίνακες Γ από τις ΔΔΕ, αφού εκφράσουν γνώμη τα ΠΥΣΔΕ, έως τις 13/3. Αναφέρουμε ότι στον πίνακα που καλούνται να συμπληρώσουν, δεν υπάρχει και πάλι η στήλη «εκτίμηση του ΠΥΣΔΕ». Με την εγκύκλιο αυτή το Υπουργείο προσπαθεί με πλάγιο τρόπο να διαμορφώσει το «περιβάλλον» των μεταθέσεων. Είναι φανερό, τόσο από την ίδια την διαδικασία, όσο και από το περιεχόμενο που αυτή έχει, πως η κυβέρνηση παίρνει πιο άμεσα στα χέρια της την υπόθεση της διαμόρφωσης των κενών και των πλεονασμάτων στο πλαίσιο της συνολικότερης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.

 

Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη τακτική του Υπουργείου σχετικά με τον υπολογισμό των κενών και πλεονασμάτων για το 2019. Με τις γνωστές πλέον συνοπτικές διαδικασίες και μακριά από τον κόσμο της εκπαίδευσης, προχωρούν στην υλοποίηση της πολιτικής που επιβάλλει τον δημοσιονομικό κόφτη και τις αυτόματες περικοπές, την κινητικότητα και ευελιξία του προσωπικού, το παραπέρα χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και της νέας γενιάς. Το Υπουργείο προχωρεί στον υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων χωρίς να το γνωρίζουν οι συνάδελφοι, χωρίς να συνεδριάσουν οι σύλλογοι διδασκόντων κάθε σχολείου. Το Υπουργείο θέλει ο υπολογισμός να γίνει με βάση την πρόβλεψη – εκτίμηση για την επόμενη χρονιά και όχι με την αποτύπωση της υπάρχουσας πραγματικότητας στα σχολεία που ανήκουν στη δύναμη του κάθε ΠΥΣΔΕ.

Την ίδια στιγμή γίνεται κατανοητό σε όλους ότι η Υπουργική Απόφαση στοχεύει στην εφαρμογή μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων που προώθησαν όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις, με βασική επιδίωξη την ελαχιστοποίηση των κενών και τη δημιουργία νέων «δεξαμενών» πλεοναζόντων εκπαιδευτικών. Ο «εξορθολογισμός» στη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού (αύξηση ωραρίου, κατάργηση του 3ωρου των υπεύθυνων εργαστηρίων, μη έγκριση των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων, στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα, μείωση εβδομαδιαίων διδ. ωρών του Γυμνασίαου, σχεδιασμός για αντίστοιχη μείωση στη νέα Γ ΓΕΛ, μετακινήσεις μαθητών στις πόλεις στις πρώτες τάξεις Γυμνασίων – ΓΕΛ – ΕΠΑΛ για να μη αυξηθεί ο συνολικός αριθμός τμημάτων, αρνητικές προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ, τμημάτων ξένων γλωσσών, χαρακτηρισμός μη παρακολουθούντων στα ΕΠΑΛ, ηλεκτρονικές εγγραφές, κ.ά.) εκτίναξε τις δεξαμενές των οργανικά υπεράριθμων που θα αποτυπωθούν στον υπολογισμό των οργανικών κενών και πλεονασμάτων. Κι όλα αυτά, με δεδομένο το νόμο για το «Νέο Λύκειο» που φέρνει προς ψήφιση η κυβέρνηση, με σειρά εξεταστικών πλεγμάτων και εξοστρακισμό της γενικής παιδείας από μια ολόκληρη τάξη, θα οδηγήσουν σε νέες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων.

 

Όλα τα παραπάνω πρακτικά σημαίνουν μηδενικές μεταθέσεις και οδηγούν σε απόγνωση χιλιάδες εκπαιδευτικούς που παραμένουν εγκλωβισμένοι μακριά από τις οικογένειές τους για χρόνια. Οδηγούν στην εργασιακή ανασφάλεια τους εκπαιδευτικούς που είναι οργανικά υπεράριθμοι και συντηρούν το απαράδεκτο καθεστώς «διάθεσης στο ΠΥΣΔΕ». Προετοιμάζουν τον «κόφτη» για νέες απολύσεις αναπληρωτών τη νέα σχολική χρονιά.

 

Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να αντισταθεί στην αντιεκπαιδευτική πολιτική κυβέρνηση-Ε.Ε-ΟΟΣΑ αναπτύσσοντας ενωτικούς, μαζικούς, ταξικούς, πανεκπαιδευτικούς αγώνες.

 

Απαιτούμε

 

Ο υπολογισμός των κενών – πλεονασμάτων να γίνει σύμφωνα με την πραγματικότητα, τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Το Υπουργείο να αποσύρει την εγκύκλιο και να εκδώσει νέα που θα δίνει τη δυνατότητα στους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν και να τοποθετηθούν με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.

  • 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια!
  • Καμιά συγχώνευση – κατάργηση σχολείων και τμημάτων
  • Να μην ισχύσουν τα ασφυκτικά όρια για τη συγκρότηση τμημάτων, τομέων, και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ, Ο.Π στα ΓΕΛ, τμημάτων ξένων γλωσσών, τμημάτων με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ
  • Να μην ισχύσει η διάταξη του χαρακτηρισμού φοίτησης «μη παρακολουθούντων» στα ΕΠΑΛ
  • Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου που ίσχυε έως το 2013
  • Όχι στην κινητικότητα και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις. Οργανικές θέσεις για όλους
  • Όχι στην σταδιακή μετατροπή των ΠΥΣΔΕ σε «διακοσμητικά» όργανα.

Καλούμε:

 

την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ να απαιτήσουν ώστε οι υπηρεσιακές μεταβολές να γίνουν με βάση τις θέσεις του κλάδου και

τους αιρετούς και τα μέλη των ΠΥΣΔΕ να καταψηφίσουν τους πίνακες κενών – πλεονασμάτων και να καταγγείλουν την όλη μεθόδευση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025