Οι εξελίξεις σε σχέση με την εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής, στο Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας, αναδεικνύουν ότι, διαχρονικά, οι κυβερνήσεις αντιμετωπίζουν τη μόρφωση των παιδιών μας ως κόστος και όχι ως δικαίωμα!

ΑΣΕ

Η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει στον ίδιο δρόμο της κοροϊδίας όπως και ο ΣΥΡΙΖΑ. Μιλάει γενικά υπέρ της Δίχρονης, αλλά στην ουσία δεν παίρνει κανένα μέτρο για τη χρηματοδότηση, τις αναγκαίες υποδομές, τους μόνιμους διορισμούς, τους σύγχρονους όρους και τις προϋποθέσεις που απαιτούνται ώστε η εφαρμογή της να είναι ουσιαστική και παιδαγωγικά ορθή.

Τελικά, η ίδια η πείρα, και της περιοχής μας, αποδεικνύει ότι σκοπός τους είναι να “υλοποιήσουν” όπως – όπως την Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή χωρίς κόστος και με όρους υποβάθμισης (κοντέινερ, ακατάλληλες αίθουσες, 25αρια τμήματα, μηδενικοί διορισμοί).
Η κυβέρνηση της Ν.Δ., με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) το περασμένο καλοκαίρι, εξαίρεσε 13 Δήμους από την υλοποίηση της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής, για τη χρονιά 2019-2020, ανάμεσα σε αυτούς και ο Δήμος Κεντρικής Κέρκυρας. Το ράβε – ξήλωνε του νόμου ανοίγει ακόμα πιο επικίνδυνους δρόμους για το μέλλον. Ακόμα και αυτή η μεταφορά όμως της εφαρμογής για ένα χρόνο μετά δεν έλυσε τα προβλήματα!

Ο Δήμος Κεντρικής Κέρκυρας το μόνο που έκανε ήταν η απαραίτητη απαρίθμηση μαθητών και η ανάλογη παραγγελία προκάτ αιθουσών. Οι οποίες μάλιστα ούτε οι προβλεπόμενες ήταν ούτε στην ώρα τους ήρθαν. Καμία σκέψη δεν έγινε για εξεύρεση νέων κτιρίων, για ανέγερση νέων σχολικών μονάδων, για διεκδίκηση κονδυλίων για την ουσιαστική εφαρμογή της δίχρονης. Αντ’ αυτού, τοποθετήθηκαν όπως όπως οι προκάτ αίθουσες, στοιβάχτηκαν τα νήπια μέσα σε αυτές και καλέστηκαν μαθητές και εκπαιδευτικοί να συμμετέχουν σε μια τριτοκοσμική εκπαιδευτική διαδικασία. Ακόμα και στην πρόσφατη συνάντηση μελών της ΔΟΕ με τη Δήμαρχο καμία συγκεκριμένη απάντηση δεν δόθηκε παρά μόνο ότι υπάρχει ένα κτήριο που δεν μπορούν όμως να μας αποκαλύψουν ποιο είναι! Είναι ντροπή το 2020 σε ένα νησί όπως η Κέρκυρα να γκρεμίζονται και να χτίζονται ξενοδοχεία μέσα σε μερικούς μήνες και τα παιδιά μας να ξεκινάνε τη σχολική τους ζωή σε άθλια κτήρια και σε κοντέινερ που μυρίζουν, που κάνει πολύ κρύο το χειμώνα και αφόρητη ζέστη το καλοκαίρι.
Για την επόμενη σχολική χρονιά (2020 -2021) ο “σχεδιασμός” του Δήμου και της κυβέρνησης είναι να γεμίσουν αχρείαστα κοντέινερ τα προαύλια των σχολείων και των Νηπιαγωγείων στην Περιφέρεια του Δήμου. Κάτι τέτοιο δεν πρέπει να το επιτρέψουμε!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά η θέση που είχαμε διατυπώσει ως ΑΣΕ από την πρώτη στιγμή της ψήφισης του νόμου 4521/18 αρ. 33, πως η υλοποίηση της Δίχρονης σε βάθος τριετίας και με μηδενική δαπάνη για το κράτος στην ουσία υπονομεύει τον ίδιο το νόμο.
Δεχτήκαμε μεγάλο πόλεμο για αυτή μας την τοποθέτηση από όλες τις άλλες δυνάμεις. Είναι χαρακτηριστικές οι τοποθετήσεις ακόμα και σε τοπικό επίπεδο ότι δήθεν η ΑΣΕ δεν θέλει την προσχολική, την ίδια στιγμή που εκείνοι πανηγύριζαν ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έκανε πράξη ένα χρόνιο αίτημα του κλάδου μας!! Καθησύχασαν τους συναδέλφους ότι βρισκόμαστε σε θετική κατεύθυνση και ακόμα και αν οι συνθήκες είναι προβληματικές, στο μέλλον θα βελτιωθούν. Χάθηκε πολύτιμος χρόνος στην υπόθεση της διεκδίκησης!!

Μεγάλες ευθύνες έχουν οι υπόλοιπες δυνάμεις του ΔΣ του ΣΕΠΕ Κέρκυρας. Στο άκουσμα του νόμου 4521/18 αρ. 33, πανηγύρισαν και θεώρησαν ότι έκλεισε το ζήτημα της Δίχρονης. ΔΑΚΕ και ΔΗΣΥ, έχουν μακρά παράδοση στη στήριξη των κυβερνητικών μέτρων ανεξαρτήτου κυβέρνησης και στην αδρανοποίηση του κινήματος, οπότε ότι ψίχουλο πέφτει από την εκάστοτε κυβέρνηση, έστω και σε επίπεδο εξαγγελιών το εκμεταλλεύονται γι’ αυτό το σκοπό.
Οι Παρεμβάσεις -οι οποίοι ήταν και η κυρίαρχη παράταξη στο Δ.Σ.- στο συγκεκριμένο ζήτημα ταυτίστηκαν στην ουσία με τη ΔΑΚΕ και τη ΔΗ.ΣΥ. Αντί να είναι ο ΣΕΠΕ με συνεχείς παραστάσεις διαμαρτυρίας στο Δήμο ώστε να πιέσουμε για τη σωστή εφαρμογή, αναλώθηκαν σε συναντήσεις με τη δημοτική αρχή, με βουλευτές, αναζητούσαν γύρω γύρω κτίρια λες και ο ρόλος του σωματείο ήταν να εκτελεί χρέη μεσίτη. Χαρακτήριζαν “μαξιμαλισμό” τις διεκδικήσεις για ουσιαστική εφαρμογή του νόμου!

Η κυριότερη όμως ευθύνη που έχουν όλες οι συγκεκριμένες παρατάξεις στο ΔΣ είναι ότι έβαλαν έναν ολόκληρο κλάδο στον πάγο, ένα πάγιο αίτημα του κινήματος στον πάγο, περιμένοντας από ΑΥΤΗ την κυβέρνηση, από ΑΥΤΗ τη δημοτική αρχή να εφαρμόσουν μια Δίχρονη Προσχολική Αγωγή με όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις που απαιτούνται!
Δύο χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου φαίνεται πιο ξεκάθαρα από ποτέ, ότι χωρίς ένα διεκδικητικό κίνημα, τόσο σε τοπικό, όσο και σε πανελλαδικό επίπεδο, η εφαρμογή της δίχρονης θα γίνει με καταστρατήγηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Λύση δεν είναι η αναμονή και οι ερωτήσεις προς το Δήμο για τις ενέργειές του αλλά η οργάνωση του αγώνα των εκπαιδευτικών, οι οποίοι μαζί με τους γονείς χρειάζεται να διεκδικήσουν και να επιβάλουν την ουσιαστική εφαρμογή της Δίχρονης!
Καλούμε όλους τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών και όλες/όλους τους συναδέλφους να δυναμώσουμε τον αγώνα μαζί με τις/τους Νηπιαγωγούς και τους γονείς των παιδιών μας για:
l Καθολική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής σε σύγχρονα, ασφαλή Νηπιαγωγεία. Με ευθύνη του κράτους, των αντίστοιχων υπουργείων να αυξηθεί, γενναία η χρηματοδότηση, για να αγοραστούν, απαλλοτριωθούν οικόπεδα και να χτιστούν τα αναγκαία κτήρια.
l Μόνιμους διορισμούς όλου του αναγκαίου προσωπικού (παιδαγωγικού, ειδικού παιδαγωγικού, βοηθητικού, κ.ά.). Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών.
l Μείωση της αναλογίας σε 1 Νηπιαγωγό για 15 νήπια.
l Μείωση του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας τους, όπως γίνεται σε όλη την εκπαίδευση.
l Δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα Νηπιαγωγεία για να καλύπτονται οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων.
l Αναβάθμιση του παιδαγωγικού ρόλου των Νηπιαγωγών με επιστημονική στήριξη, περιοδικές επιμορφώσεις με ευθύνη των δημόσιων πανεπιστημίων και απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα, ώστε να στηρίζονται με ουσιαστικό τρόπο, να συγχρονίζουν το παιδαγωγικό έργο με τα νεότερα, κάθε φορά, επιστημονικά δεδομένα.
l Παιδαγωγικό πρόγραμμα που να ανταποκρίνεται στην πραγματικές, επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις, που αφορούν στην ολόπλευρη κοινωνική, νοητική, συναισθηματική ανάπτυξη του νηπίου, εξασφαλίζοντας και όλα τα μέσα, υλικά και όχι μόνο, για να υλοποιηθεί.