Η ολοκλήρωση των συνεδριάσεων του για τη Β φάση των διαψεύδει τελικά τις ελπίδες εκατοντάδων εκπαιδευτικών να εργαστούν στον τόπο μόνιμης διαμονής των.

Πεππές Δημήτρης
τακτ. Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ
με τη ΔΑΚΕ καθηγητών

Οι κοινωνικές και αντιεκπαιδευτικές συνέπειες που επιφέρει η διεκπεραίωση των διαδικασιών για τις αποσπάσεις με τρόπο πρόχειρο, εσπευσμένο και εντέλει αναποτελεσματικό φαίνεται να αφήνουν αδιάφορη την ηγεσία του υπουργείου. H επιλογή των ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων ως τακτική διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού έχει αποκλειστικά επικοινωνιακό στόχο. Δηλαδή να εμφανίσει την ολοκλήρωση των διαδικασιών των αποσπάσεων και προσλήψεων αναπληρωτών ως απόδειξη για την ομαλή έναρξη του νέου σχολικού έτους.

Το γεγονός αυτό έχει ως συνέπεια να μην αποτυπώνονται με ακρίβεια οι υπάρχουσες λειτουργικές ανάγκες. Επιπλέον δεν υπάρχει πρόβλεψη για εκατοντάδες κενά που θα προκύψουν άμεσα από τις κρίσεις των υποδιευθυντών και τις μετατάξεις περίπου 400 ΕΔΙΠ.
Αγνοήθηκε επίσης το γεγονός ότι οι αποσπάσεις ΠΥΣΔΕ πραγματοποιούνται κάθε χρόνο τόσο για την κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών όσο και για σοβαρούς λόγους, οικογενειακούς και υγείας. Έτσι δεν ελήφθει καμία ιδιαίτερη μέριμνα για συνάδελφους με σοβαρότατα προβλήματα οικογενειακά ή υγείας (αναπηρίες των ιδίων ή άμεσων συγγενών, γονείς τριτέκνων οικογενειών κα). Αρκετοί από τους συναδέλφους αυτούς θα αναγκασθούν να πάρουν άδειες άνευ αποδοχών και οι υπόλοιποι θα υποβληθούν σε ανείπωτες ταλαιπωρίες.

Τέλος εξοργίζει το γεγονός, της μη χρήσης 1.312 λειτουργικών κενών της Α/θμιας εκπαίδευσης που έμειναν αδιάθετα από τις αποσπάσεις σε αυτήν. Πρόκειται για το σύνολο των κενών Καθηγητικών ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που υφίστανται στις Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας και Αττικής.
Είναι πραγματικά δύσκολο να αντιληφθεί κανείς τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή την αυθαίρετη και αναιτιολόγητη ενέργεια. Έτσι αποκλείστηκε η δυνατότητα από εκατοντάδες συναδέλφους των ειδικοτήτων αυτών, να εργαστούν κοντά στις οικογένειές των. Επιπλέον και εφόσον τα κενά αυτά καλυφθούν με αποσπάσεις εντός των Περιφερειών, εγείρονται σοβαρά ζητήματα ισοτιμίας και καταστρατήγησης δικαιωμάτων όσων αγωνίζονται να επιστρέψουν στις οικίες τους μέσω των μορίων συνθηκών διαβίωσης. Ελπίζω και εύχομαι η συγκεκριμένη μεθόδευση να μην αποτελεί πρόβα τζενεράλε για τον περιορισμό των αποσπάσεων- μεταθέσεων από Εθνικό σε Περιφερειακό επίπεδο.
Για τη Β φάση αποσπάσεων σας ενημερώνω ότι:

Μουσικά-Καλλιτεχνικά σχολεία
Παρά το γεγονός ότι υπήρξαν 6 ανακλήσεις αποσπάσεων δεν πραγματοποιήθηκαν αποσπάσεις σε Μουσικά σχολεία
Ειδική Αγωγή
Πραγματοποιήθηκαν μόνο 17 νέες αποσπάσεις σε ΣΜΕΑΕ και 3 σε ΚΕΔΥΥ ενώ τα υπάρχοντα κενά (σύμφωνα με τις Περιφ. Δ/νσεις Εκπ/σης) είναι 1543 στα ΣΜΕΑΕ και 78 στα ΚΕΔΥΥ. Οι πρόσφατες αλλαγές στις προϋποθέσεις συμμετοχής στη διαδικασία αποσπάσεων της Ειδικής αγωγής, απέκλεισαν μεγάλο αριθμό συνάδελφων που εργάστηκε κατά το παρελθόν σε αυτή.

Γενική Εκπαιδευση
Πραγματοποιήθηκαν 551 νέες αποσπάσεις όταν οι ανακλήσεις αποσπάσεων της Α’ φάσης ήταν 137
Τα δηλωθέντα κενά είναι 3.078 στη Δευτεροβάθμια και 3.652 στη Πρωτοβάθμια

Ως Αιρετός του κλάδου θεωρώ ότι το ΚΥΣΔΕ οφείλει να λειτουργεί ανεπηρέαστο από πολιτικές παρεμβάσεις. Εξακολουθώ επίσης να υποστηρίζω όπως και στο παρελθόν ότι πίσω από τους αριθμούς υπάρχουν άνθρωποι.
Ως εκ τούτου το ΚΥΣΔΕ οφείλει να συνεδριάσει άμεσα και να εισηγηθεί στον υπουργό την κάλυψη και των υπολοίπων λειτουργικών κενών που έχουν απομείνει. Έτσι θα δοθεί η δυνατότητα επανένωσης σε εκατοντάδες οικογένειες εκπαιδευτικών.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025