Τι θα γίνει με τις πανελλήνιες και το εθνικό απολυτήριο στα σχολεία
Αλλαγές στα σχολεία έρχονται από τον Σεπτέμβριο ενώ τους επόμενους μήνες, ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, αναμένεται να ανοίξει ένα μεγάλο θέμα για την εκπαίδευση, δηλαδή το Εθνικό Απολυτήριο.
Το Λύκειο, όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος αναβαθμίζεται. Μάλιστα, σύμφωνα με το δημοσίευμα, το υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται ένα σχέδιο με αρκετούς να αναρωτιούνται για το πώς θα εισάγονται οι μαθητές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με όλους να καταλήγουν στο εξής: Ότι σε καμία περίπτωση δεν διακυβεύεται το αδιάβλητο στις πανελλήνιες εξετάσεις.
Το σύστημα των Πανελλαδικών, όσο κι αν έχει επικριθεί, έχει αποδειχθεί σταθερά διάφανο και αδιάβλητο, με το υπουργείο Παιδείας να μην παραγνωρίζει την αξία του, σύμφωνα με το δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου.
Σε αντίθεση με προκατόχους του, ο κ. Πιερρακάκης, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν θέλει να αλλάξει τη διαδικασία εισαγωγής αλλά τον τρόπο αξιολόγησης και επιλογής των θεμάτων.
«Θα προσπαθήσουμε να κρατήσουμε τα καλά του συστήματος, την αντικειμενικότητα, τη διαφάνεια, και να βελτιώσουμε τη διαδικασία και το τι εξετάζεται», είχε αναφέρει πρόσφατα ο υπουργός Παιδείας σε τηλεοπτική του δήλωση, σημειώνοντας ότι γι’ αυτόν αυτό είναι το Εθνικό Απολυτήριο.
Η αντικειμενική αξιολόγηση (βαθμολόγηση) των γραπτών θα παραμείνει, οι οδηγίες όμως είναι προς την κατεύθυνση να αλλάξει η φιλοσοφία των θεμάτων, ώστε να μειωθεί η ψαλίδα μεταξύ των άριστων και των μαθητών με πολύ χαμηλές επιδόσεις, ένα μοτίβο το οποίο έχει παγιωθεί τα τελευταία χρόνια, αλλά και οι επιδόσεις βάσει της αποστήθισης.
Στο τραπέζι των συζητήσεων βρίσκεται ο ρόλος που θα παίξει η Τράπεζα των Θεμάτων στην επιλογή των θεμάτων, η οποία τα τελευταία χρόνια εφαρμόζεται στις ενδοσχολικές εξετάσεις. Ηδη το υπουργείο Παιδείας έχει προχωρήσει σε ενέργειες για την ενίσχυση των υποδομών της, με σχετική ανάθεση έργου και συζητείται η εφαρμογή της και στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, κάτι που προϋποθέτει εμπλουτισμό της και μία ποικιλία θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας.
Οι επιδόσεις των μαθητών θα καταγράφονται συνολικά απ’ όλη την παρουσία τους στο Λύκειο, σε μία προσπάθεια αναίρεσης της απαξίωσης που παρατηρείται τις τελευταίες δεκαετίες. Με ποσοστά τα οποία ακόμα δεν έχουν κλειδώσει, ο τελικός βαθμός απολυτηρίου δεν θα προκύπτει από τις ενδοσχολικές εξετάσεις των μαθητών στη Γ’ Λυκείου αλλά και από τη Β’ Λυκείου, ενώ συζητείται και ένα μικρότερο ποσοστό για τις επιδόσεις της Α’ Λυκείου.