Στο ίδιο έργο θεατές με την ανακοίνωση των για την είσοδο σε παιδικούς σταθμούς. Χιλιάδες παιδιά εκτός ,ενώ η εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής παραπαίει.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  Π.Ε. ΑΙΓΑΛΕΩ

Εκτός δωρεάν φιλοξενίας σε δημοτικούς και ιδιωτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς  μένουν φέτος πάνω από 47.000 παιδιά κατά την πρώτη φάση.

Μετά την ανακοίνωση των αποτελέσματα για τη δράση «Εναρμόνιση Επαγγελματικής και Οικογενειακής Ζωής 2017-2018» που οργανώνεται από τον αυτοδιοικητικό φορέα ΕΕΤΑΑ, προκύπτει  πως  δεκάδες χιλιάδες παιδιά μένουν και φέτος εκτός παιδικών σταθμών και ΚΔΑΠ και σε πρώτη φάση υπολογίζονται σε 47.000.

Έκαναν αίτηση 141.000 οικογένειες ενώ ο αριθμός των δικαιούχων είναι  94.000.

Η δεύτερη φάση της διανομής θα γίνει το Σεπτέμβριο και ο αριθμός αναμένεται να φτάσει τις 110.000 ώστε να καλυφθούν όλες οι υπάρχουσες θέσεις σε δομές και πάλι όμως ο αριθμός των παιδιών που θα παραμείνει εκτός  που δε θα έχει δηλαδή δωρεάν πρόσβαση σε παιδικό σταθμό είναι πολύ μεγάλος (31.000 +όλα τα παιδιά που έκανα αίτηση για δωρεάν κουπόνι και η αίτηση απορρίφθηκε και όλα εκείνα που δεν είχαν δικαίωμα να κάνουν αίτηση ).

Ο αριθμός αυτός  αν και τεράστιος, αφορά μόνο τις οικογένειες που είχαν δικαίωμα συμμετοχής άρα ο συνολικός αριθμός των παιδιών είναι μεγαλύτερος αφού πολλές οικογένειες δεν είχαν καν δικαίωμα συμμετοχής και κατά συνέπεια δεν κατέθεσαν αίτηση. Πρόκειται για οικογένειες που δεν θα μπορέσουν, σε πολύ μεγάλο βαθμό, να ανταποκριθούν στα τροφεία των δημοτικών παιδικών σταθμών (εφόσον καταφέρουν να βρουν μια θέση), πόσο μάλλον στα δίδακτρα των ιδιωτικών, με αποτέλεσμα από το Σεπτέμβρη να βρεθούν σε αδιέξοδο, μην έχοντας πού να αφήσουν τα παιδιά τους.

Μερικές σκέψεις για το αν η πρακτική των κουπονιών που σε πρώτη ανάγνωση φαίνεται να στηρίζει το Δημόσιο χαρακτήρα των παιδικών σταθμών ,αφού οι γονείς που τα παίρνουν  δεν πληρώνουν ή αν οδηγούν στην κατεύθυνση της στήριξης από το κράτος των ιδιωτικών Δομών.

Η λογική των κουπονιών /vouchers δημιουργεί στρεβλώσεις που στην πραγματικότητα καταργούν το Δημόσιο και Δωρεάν τρόπο πρόσβασης στα κοινωνικά αγαθά και ενισχύουν τους ιδιωτικούς στη συγκεκριμένη περίπτωση παιδικούς σταθμούς αφού το κράτος αντί να επενδύει σε δομές κρατικές και προσωπικό, δίνει χρήματα μέσω των κουπονιών σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς..

Σύμφωνα με τον Μίλτον Φρίντμαν το εκπαιδευτικό κουπόνι είναι το μέσον για να επιτευχθεί η μετάβαση από ένα κρατικό σύστημα σε ένα σύστημα αγοράς, είναι το μέσον δηλαδή για να ιδιωτικοποιηθεί (να δουλέψει με όρους αγοράς) η εκπαίδευση εν προκειμένω.

 

Εισηγητής της εισόδου του εκπαιδευτικού κουπονιού υπήρξε ο Γ.Παπανδρέου. Υπέρ της είσόδου τους στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα τάχθηκε πρόσφατα ο Κ.Μητσοτάκης.

Το γεγονός όμως ότι χιλιάδες παιδιά είναι εκτός Δομών και θα χρειαστεί οι γονείς να πληρώσουν για να εξασφαλίσουν φύλαξη για τα παιδιά τους , αποδεικνύει πρώτον ότι οι κτηριακές υποδομές σχετικά με τους Παιδικούς Σταθμούς είναι πολύ φτωχές και δεύτερον ότι η άμεση νομοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής/εκπαίδευσης  σε όλη την επικράτεια εκτός από  εκπαιδευτική είναι και κοινωνική ανάγκη αφού θα περιόριζε ένα μέρος του προβλήματος

Οι παιδικοί σταθμοί  θα έχουν περισσότερο διαθέσιμο χώρο για τα παιδιά ηλικίας μέχρι 4 ετών  αφού η ηλικιακή ομάδα των 4-5 θα αποχωρήσει προς το νηπιαγωγείο που είναι ο φυσικός της χώρος και η επιλογή της συντριπτικής πλειοψηφίας των γονιών.

Η κυβέρνηση επιλέγει να παλινωδεί και σε σχέση με την προσχολική αγωγή/φροντίδα με την έμμεση ιδιωτικοποίηση μέσω των κουπονιών των παιδικών σταθμών και την προσχολική αγωγή/εκπαίδευση με την μη εφαρμογή της σε όλη την επικράτεια παρά μόνο σε 184 δήμους που έτσι κι αλλιώς εφαρμοζόταν. Οι δεσμεύσεις σε Ε.Ε  και δανειστές  το μνημόνιο στην εκπαίδευση και οι περικοπές στα δημόσια αγαθά δεν επιτρέπουν γενναία χρηματοδότηση για κτήρια και διορισμούς έτσι ώστε οι κοινωνικές ανάγκες  μένουν πίσω, δεν επιτρέπουν δηλαδή αυτόνομη κοινωνική και εκπαιδευτική πολιτική.

Ποιους συμφέρει αυτή η κατάσταση;;;;;;;

1.Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ επιλέγει να παλινωδεί και σε σχέση με την προσχολική αγωγή/φροντίδα με την έμμεση ιδιωτικοποίηση μέσω των κουπονιών των παιδικών σταθμών και την προσχολική αγωγή/εκπαίδευση με την μη εφαρμογή της σε όλη την επικράτεια παρά μόνο σε 184 δήμους που έτσι κι αλλιώς εφαρμοζόταν. Οι δεσμεύσεις σε Ε.Ε  και δανειστές  το μνημόνιο στην εκπαίδευση και οι περικοπές στα δημόσια αγαθά δεν επιτρέπουν γενναία χρηματοδότηση για κτήρια και διορισμούς έτσι ώστε οι κοινωνικές ανάγκες  μένουν πίσω. Η Ε.Ε και οι υπερεθνικοί οργανισμοί δεν επιτρέπουν  αυτόνομη κοινωνική και εκπαιδευτική πολιτική.

2.Η  ΚΕΔΕ  η πλειοψηφία της οποίας ασκεί σκληρή νεοφιλελεύθερη πολιτική αφού αποδέχτηκε και επέβαλε τα κουπόνια στους παιδικούς σταθμούς ,αφού δέχτηκε και επέβαλε την  αποψίλωσή τους από μόνιμο προσωπικό, αφού τους έκανε πεδίο διαπλεκομένων συμφερόντων ,εξυπηρετήσεων και πελατειακών σχέσεων για το αυτονόητο δικαίωμα της εισόδου των παιδιών στους παιδικούς σταθμούς, βλέποντας ότι μπορεί το κομμάτι των 4-5 ετών να οδηγηθεί στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση έχει εξαπολύσει λυσσαλέα επίθεση. Η  κυβέρνηση την κατέστησε ρυθμιστικό ή μάλλον απορυθμιστικό παράγοντα  της εφαρμογής της δίχρονης , έτσι ώστε η ΚΕΔΕ δεν κρύβει τη βασική επιδίωξη της  για τη λειτουργία της εκπαίδευσης στους ΟΤΑ αλλά και για την είσοδο των κουπονιών/vouchers, των διδάκτρων/τροφείων, των ωραρίων και των εργασιακών σχέσεων που ισχύουν στους Δήμους και στην υποχρεωτική εκπαίδευση.

 

Ταυτόχρονα υπάρχουν καταγγελίες πως Δημοτικοί παιδικοί σταθμοί εκβιάζουν γονείς  (στις περιπτώσεις που η Δήμοι δεν συμμετέχουν στην υποχρεωτική εφαρμογή της δίχρονης). Δηλώνουμε πως σε όλα αυτά θα απαντήσουμε.

  1. Διάφοροι ιδιωτικοί παιδικοί σταθμοί, σύμφωνα με καταγγελίες που έγιναν την χρονιά (2017-2018), εφαρμόζουν την εξής απαράδεκτη πρακτική , βολιδοσκοπούν τη δυνατότητα των γονιών να πληρώσουν επί πλέον χρήματα από αυτά των κουπονιών και μόνο σε αυτή την περίπτωση εγγράφουν το παιδί σε διαφορετική δηλώνουν πληρότητα.

Εκμεταλλεύονται την ανάγκη των γονιών, αλλά και το παράθυρο που άνοιξε όταν καταργήθηκε η δεσμευτική τοποθέτηση των νηπίων σε σταθμούς από το ίδιο το πρόγραμμα, ιδιοκτήτες σταθμών «συμπληρώνουν» το ποσό που εισπράττουν ανά παιδί εκβιάζοντας ουσιαστικά τους γονείς και αποσπώντας τους ποσά που φτάνουν και ξεπερνούν τα 150 ευρώ τον μήνα.” (Δημοσιεύματα από sites,καταγγελία από ΓΣΕΕ)

 

Σε περίοδο ακραίας λιτότητας απαιτούμε Δημόσια και Δωρεάν Δομές προσχολικής αγωγής και φύλαξης  (παιδικούς σταθμούς) και πλήρη εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής /εκπαίδευσης  (νηπιαγωγείο)

 

Καλούμε λοιπόν όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς, συλλόγους, σωματεία εργαζομένων, ομοσπονδίες ,ενώσεις γονέων σε συντονισμένο αγώνα για να μη μείνει κανένα παιδί έξω από τις Δημόσιες Δομές.

Απαιτούμε

Για τους

  Όλα τα παιδιά μέχρι 4 ετών που οι γονείς τους το επιθυμούν να έχουν ελεύθερη πρόσβαση στους παιδικούς σταθμούς.

Προσλήψεις του απαραίτητου  προσωπικού με μόνιμη και σταθερή δουλειά.

Γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης. Απεξάρτηση των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών από τα ευρωπαϊκά κονδύλια. Όχι στην επιχειρηματική λειτουργία και τα  ιδιωτικοικονομικά κριτήρια.

   Κατάργηση των κουπονιών/vouchers και των τροφείων.

Για το

  Όλα τα παιδιά 4-6 στο Δημόσιο νηπιαγωγείο στα πλαίσια του  ενιαίου 14χρονου εκπαιδευτικού σχεδιασμού (Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή/εκπαίδευση και ενιαίο 12χρονο σχολείο).

Ιδιαίτερη μέριμνα για τα παιδιά που έχουν ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες

  Ιδιαίτερη μέριμνα για τα παιδιά των μεταναστών και των προσφύγων

  Να υπερασπιστούμε το δικαίωμα των παιδιών στα Δημόσια και Δωρεάν κοινωνικά αγαθά. -όχι στην εκχώρηση του δημόσιου νηπιαγωγείου σε δήμους ,ιδιώτες -προασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των παιδιών.

Εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής δημόσιας δωρεάν προσχολικής αγωγής /εκπαίδευσης στο Νηπιαγωγείο από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη σε όλη τη χώρα με μαζικές προσλήψεις νηπιαγωγών και εξασφάλιση όλων των απαραίτητων υποδομών και υποστηρικτικών δομών

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025