Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κεραμέως, από κοινού με τους αναπληρωτές Τομεάρχες, Γιάννη Ανδριανό, βουλευτή Αργολίδας, Μαρία Αντωνίου, βουλευτή Καστοριάς και Χρήστο Κέλλα, βουλευτή Λάρισας, απηύθυναν ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, σχετικά με σχετικά με τη λειτουργία του Εσπερινού Λυκείου.
Για το θέμα αυτό η κυρία Κεραμέως έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η αντιστοίχιση του Εσπερινού με το Ημερήσιο Λύκειο, που θεσμοθετήθηκε με το ν. 4547/2018, αποδεικνύεται μερική και πρόχειρη στην πράξη, καθώς η μείωση των ετών φοίτησης στα εσπερινά λύκεια από τέσσερα σε τρία έτη, δεν συνοδεύεται από σχετική πρόβλεψη για αύξηση των εβδομαδιαίων ωρών διδασκαλίας από 5 ώρες ημερησίως σε 7 ώρες, όπως συμβαίνει στα ημερήσια λύκεια. Ως εκ τούτου, στο σύνολο της τριετίας θα πρέπει να καλυφθεί η ίδια ύλη, αλλά σε χρόνο διδασκαλίας κατά πολύ μειωμένο.
Περαιτέρω, παρά το γεγονός ότι δίνεται στους αποφοίτους των εσπερινών λυκείων δικαίωμα πρόσβασης στην Ανώτατη εκπαίδευση, δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν υπάρχει ενημέρωση για τη σχετική δυνατότητα του μαθητή που μετεγγράφεται στη Β’ τάξη εσπερινού λυκείου για το σχολικό έτος 2018-2019. Δεδομένου ότι η νέα σχολική χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει, ρωτάμε τον Υπουργό πώς σχεδιάζει να καλυφθεί η διδακτέα ύλη στα εσπερινά λύκεια και πότε σκοπεύει να ενημερώσει τους μαθητές της Β’ τάξης εσπερινών λυκείων σχετικά με τις δυνατότητες και τους όρους με τους οποίους θα μπορούν να εισαχθούν στην Ανώτατη εκπαίδευση.»
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου
Θέμα: «Στο έλεος της ολιγωρίας του Υπουργείου Παιδείας οι μαθητές των εσπερινών λυκείων»
Αθήνα, 21 Σεπτεμβρίου 2018
Κύριε Υπουργέ,
Σύμφωνα με το άρθρο 105 του Ν. 4547/2018, αντικαθίσταται το πρώτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 6 του ν. 1566/1985 ως εξής: «Η φοίτηση στα ημερήσια και στα εσπερινά λύκεια (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ) είναι τριετής και περιλαμβάνει τις τάξεις Α΄, Β΄ και Γ΄», με άμεσο αποτέλεσμα την μείωση των ετών φοίτησης στα εσπερινά λύκεια από τέσσερα έτη σε τρία, στοχεύοντας στην πλήρη αντιστοίχιση του Εσπερινού με το Ημερήσιο Λύκειο. Ωστόσο, η εν λόγω αντιστοίχιση αποδεικνύεται μερική, καθώς ενώ μειώνεται η συνολική διάρκεια φοίτησης από τέσσερα σε τρία έτη, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάποια πρόβλεψη για αύξηση των εβδομαδιαίων ωρών διδασκαλίας από 5 ώρες ημερησίως σε 7, όπως συμβαίνει στα ημερήσια λύκεια. Συνεπώς, στο σύνολο της τριετίας θα έχουμε μειωμένο χρόνο διδασκαλίας.
Περαιτέρω, στο ίδιο άρθρο του νόμου Ν. 4547/2018 αναφέρεται ότι «Από το σχολικό έτος 2019-2020 δικαίωμα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω ειδικών διατάξεων για τα εσπερινά λύκεια (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ) έχουν όσοι φοίτησαν επί τρία (3) πλήρη σχολικά έτη στο τριετές εσπερινό λύκειο, με εξαίρεση την περίπτωση αποφοίτων Λυκείου που εγγράφονται σε εσπερινό ΕΠΑΛ για την απόκτηση πτυχίου…», ωστόσο μέχρι σήμερα δεν υπάρχει ενημέρωση για τη δυνατότητα του μαθητή που μετεγγράφεται στη Β’ τάξη εσπερινού λυκείου για το σχολικό έτος 2018-2019 να εισέλθει στην Ανώτατη εκπαίδευση μέσω πανελλαδικών εξετάσεων.
Κατόπιν των ανωτέρω, και δεδομένου ότι η νέα σχολική χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει, ερωτάσθε:
1. Πώς σχεδιάζετε να καλυφθεί η διδακτέα ύλη στα εσπερινά λύκεια, δεδομένου ότι οι ώρες διδασκαλίας είναι πολύ λιγότερες από αυτές των ημερησίων;
2. Πότε σκοπεύετε να ενημερώσετε τους μαθητές της Β’ τάξης εσπερινών λυκείων σχετικά με τις δυνατότητες και τους όρους με τους οποίους θα μπορούν να εισαχθούν στην Ανώτατη εκπαίδευση;