Η επιτροπή στο ΙΕΠ που έχει ορίσει ο Κώστας Γαβρόγλου αποτελείται από
1) Γεωργία Φέρμελη
2) Ασπασία Οικονόμου
3) Αναστασία Κότσιρα
4) Ιωάννα Παπαστάμου
5) Μαρία Νίκα
6) Παύλος Χαραμής
7) Ιωάννης Ρουσσάκης
Ο ρόλος των θεσμών και οι “υποχρεώσεις”.
Από το Νοέμβριο του 2016 με αναλυτικό ρεπορτάζ κάνουμε λόγο πως οι θεσμοί σε κάθε συζήτηση για διορισμούς στο δημόσιο και κατ’επέκταση στα σχολεία, βάζουν στοπ και τονίζουν πως πρέπει να πραγματοποιηθεί αυστηρή και εξαντλητική αξιολόγηση του υπάρχοντος διδακτικού δυναμικού, να απομακρυνθούν οι «ακατάλληλοι» από τις τάξεις και όσα κενά προκύψουν να καλυφθούν με αντίστοιχο αριθμό προσλήψεων.
ΑΔΙΠΠΔΕ
Όπως σημειώνει ο Χρήστος Κάτσικας σε πρόσφατο άρθρο του το Υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει νομοθετική ρύθμιση για την αναβάθμιση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ), προανήγγειλε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, στο πλαίσιο εφαρμογής αφενός της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων και αφετέρου της αξιολόγησης των 20.000 στελεχών εκπαίδευσης.
Πως ξεκινάει η διαδικασία
Η διαδικασία θα ξεκινήσει μέσα στο 2017 με την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης -πρόκειται για περίπου 20.000 στελέχη τα οποία κατέχουν διοικητικές θέσεις ευθύνης στην εκπαίδευση- και θα συνεχιστεί με την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων η οποία θα είναι υποχρεωτική και θα διενεργείται σε ετήσια βάση.
Το “νέο σύστημα” αυτοαξιολόγησης, σύμφωνα με τον κ. Κώστα Γαβρόγλου θα αφορά μόνο στην αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου από το σύλλογο διδασκόντων και θα διεξάγεται εντός της σχολικής μονάδας.
«Σε καμία περίπτωση, οι διαδικασίες δεν θα έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα ούτε βέβαια θα συνδέονται με μισθούς ή απολύσεις» (1), διαβεβαιώνει σε όλους τους τόνους ο υπουργός Παιδείας, ενώ παράλληλα σημειώνει ότι «επιπλέον η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων που θα καθιερώσουμε, θα συμπεριλαμβάνει και την αξιολόγηση της πολιτείας, κατά πόσο, δηλαδή, η πολιτεία ήταν συνεπής στις υποχρεώσεις της». αναφέρει ο Κώστας Γαβρόγλου στην εφημερίδα ΕΠΟΧΗ στις 21/12/2016
Η θεσμοθέτηση της ΑΔΙΠΠΔΕ το 2013 (με το ν. 4142/2013 “Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση” ΦΕΚ 83), από τη συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, δεν ήταν τίποτε άλλο από την ετεροχρονισμένη υιοθέτηση από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα γνωστών πολιτικών επιλογών στο διεθνές επίπεδο και την εναρμόνιση με την πολιτική που προωθούσε ο ΟΟΣΑ για την ελληνική εκπαίδευση ήδη από το 2011. Αποτελεί, σύμφωνα με τον Πανεπιστημιακό Γιώργο Μαυρογιώργο, μια δομή περαιτέρω εμπέδωσης νεοφιλελεύθερων πολιτικών, τον κεντρικό αξιολογικό μηχανισμό του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που συντονίζει και ενοποιεί το σύνολο των αξιολογικών διαδικασιών (αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικού).
Η ΑΔΙΠΠΔΕ, ανάμεσα στα άλλα, «Εποπτεύει τις διαδικασίες αξιολόγησης των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης… με σκοπό τη διασφάλιση της εγκυρότητας, της αξιοπιστίας και της αντικειμενικότητας της αξιολόγησης… Μετααξιολογεί τα συστήματα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών και εντοπίζει αδυναμίες και τρόπους αντιμετώπισής τους… Αποφαίνεται επί των ενστάσεων των περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης…» .

Υπουργός Παιδείας: Προχωράμε στην αξιολόγηση των 20.000 στελεχών
Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου στην εκπομπή “Γιάφκα” με τον Σπύρο Χαριτάτο στον ρ/σ “ALPHA 989”
Δημοσιογράφος: Οι μάχιμοι καθηγητές δε θα αξιολογηθούν αλλά οι ίδιοι θα αυτοαξιολογηθούν και θα αξιολογήσουν τα στελέχη της εκπαίδευσης. Είμαστε βέβαιοι πώς οι εκπαιδευτικοί είναι επαρκείς για αυτό που κάνουν και δε χρειάζονται αξιολόγηση;
Υπουργός Παιδείας: Η λέξη αξιολόγηση έχει ένα βάρος ιστορικό, έχει κακοπάθει, διότι εδώ δυστυχώς θα αναφερθώ σε προηγούμενες κυβερνήσεις και σε προηγούμενους υπουργούς παιδείας ότι ήταν ένα εκδικητικό όπλο στο χέρι τους. Εγώ δεν το καταλαβαίνω αυτό. Η αξιολόγηση είναι ένα πράγμα να βελτιωθούμε όλοι. Βεβαίως στη διάρκεια της αξιολόγησης άνθρωποι που έχουν αντιζηλίες μπορούν να πουν και κάτι κακό για τους άλλους..μέσα στο παιχνίδι είναι και αυτό, αλλά γενικά είναι ένα καλό πράγμα.
Δημοσιογράφος: Μπορούμε να αναιρέσουμε την αξιολόγηση επειδή κάποιος θα λειτουργήσει με βάση το κακό χαρακτήρα του;
Υπουργός Παιδείας: Χρησιμοποιήθηκε εκδικητικά, αυτό είναι το πιο σοβαρό. Εγώ στο τέλος του κάθε μαθήματος έδινα ανώνυμα και ζητούσα από τα παιδιά να γράψουν σε μια κόλα χαρτί τις εντυπώσεις τους από τα μάθημα τις αδυναμίες και τα λοιπά. Μου είχε κάνει τρομερή εντύπωση πώς και στα πρώτα χρόνια και ακόμη μέχρι τώρα, πόσα πράγματα γράφανε για τις αδυναμίες μου και εγώ δεν τα είχα πάρει χαμπάρι, παρά την εμπειρία μου. Γράφανε και καλές κουβέντες αλλά γράφανε ότι αυτό πρέπει να το κάνετε πιο συστηματικά, το άλλο να το κάνετε αλλιώς..
Εμείς λέμε ναι στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, δηλαδή ο Σύλλογος Διδασκόντων στην αρχή του χρόνου βάζει κάποιους στόχους να δούμε από την πρακτική μας στη διάρκεια του χρόνου θα τα καταφέρουμε αυτά ,θα έχουμε λιγότερη διαρροή στο τέλος του χρόνου. Για τη διαρροή φταίει το γεγονός που οι γονείς παίρνουν τα παιδιά τους σε άλλες πόλεις ή φταίμε εμείς οι ίδιοι;

Έχουμε 20.000 στελέχη που πρέπει να αξιολογηθούν γιατί είναι οι επικεφαλής της εκπαίδευσης και αυτό αν το κάνουμε με έναν τρόπο που στο τέλος δε θα είναι οι απολύσεις αλλά η βελτίωση, εγώ νομίζω μόνο καλό θα μας κάνει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025