Το νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τίθεται σήμερα στην κρίση της Ολομέλειας. Η κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει διατάξεις αναγκαίες που προωθούν τη δημοκρατία, τη συλλογικότητα, την κοινωνική ευαισθησία στο χώρο της εκπαίδευσης και απαντά στην αναγκαιότητα αναδιοργάνωσης των δομών.
Η αξιωματική αντιπολίτευση έχει δηλώσει ότι θα καταργήσει κατά προτεραιότητα το σχέδιο νόμου διότι ξηλώνει χρήσιμες και δοκιμασμένες στο χρόνο δομές και έχει δεσμευτεί ότι θα επαναφέρει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Με την έναρξη της συζήτησης, ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου ανακοίνωσε σειρά βελτιωτικών τροποποιήσεων.
Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνεται διάταξη με την οποία θα παραμείνουν μέχρι δύο οι θητείες των στελεχών της εκπαίδευσης αλλά το μέτρο αναστέλλεται κατά πρώτη του εφαρμογή με τρόπο ώστε, όσα στελέχη έχουν μέχρι σήμερα διανύσει πέραν της μίας θητείες, αυτές θα λογίζονται ως μια και συνεπώς θα έχουν δυνατότητα για μια ακόμη θητεία.
Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Αθανάσιος Μιχελής είπε το νομοσχέδιο αντιμετωπίζει σύγχρονα ζητήματα, οργανώνει και καθοδηγεί ενιαία -παιδαγωγικά και επιστημονικά – τις υπάρχουσες υποστηρικτικές δομές.
«Οι σχολικοί σύμβουλοι που είχαν αντικαταστήσει τους αλήστου μνήμης επιθεωρητές, ουδέποτε εξοπλίστηκαν με στοχευμένα καθήκοντα, είχαν αφεθεί να ασκήσουν τα καθήκοντά τους, κατά κανόνα, κατά την κρίση και συνείδησή τους, άλλοτε με επιτυχία και άλλοτε περιορισμένα», είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και υπογράμμισε ότι πλέον «τα κριτήρια επιλογής στελεχών είναι ίδια για όλες τις θέσεις και στηρίζονται σε τρεις πυλώνες, τα ακαδημαϊκά προσόντα στην διοικητική και διδακτική εμπειρία και στην συνολική συγκρότηση της προσωπικότητας που τεκμηριώνεται μέσα από συνέντευξη ενώπιον συμβουλίου».
«Προτείνουμε μέτρα και θεσμούς που προάγουν τη δημοκρατία, τη συλλογικότητα, την κοινωνική ευαισθησία. Αυτά δεν μπορεί να λειτουργήσουν με τον εκπαιδευτικό ως υπάλληλο, με τη διοίκηση γραφειοκρατικής ιεραρχίας, και με στελέχη μάνατζερ.
Απαιτείται συλλογικός σχεδιασμός, προγραμματισμός, υλοποίηση και αξιολόγηση. Αυτό επιδιώκει το σχέδιο νόμου και καλώ τις πολιτικές δυνάμεις, πέραν της κυβερνητικής παράταξης, που τη δεκαετία του 80 υπεραμύνθηκαν, θεσμοθέτησαν με βάση αυτές τις αρχές να το στηρίξουν», είπε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ.
«Παζλ ιδεοληψίας και εξυπηρέτησης κομματικών συμφερόντων», χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ο εισηγητής της ΝΔ Γιάννης Ανδριανός.
«Η κυβέρνηση επιχειρεί να ξηλώσει χρήσιμες και δοκιμασμένες, στο χρόνο, δομές, να βάλει στην άκρη ικανά και έμπειρα στελέχη για να ορίσει κομματικούς θεματοφύλακες», ανέφερε ο εισηγητής της ΝΔ. Κατήγγειλε ταυτόχρονα την εξαίρεση των εκπαιδευτικών από την αξιολόγηση και την κατάργηση του ΠΔ152, που, σύμφωνα με την κυβέρνηση, προέβλεπε συγκεκριμένο και δεσμευτικό ποσοστό απολύσεων, μέσα από την αξιολόγηση.
«Πουθενά το ΠΔ 152 δεν μιλά για απολύσεις εκπαιδευτικών ενώ και ο νόμος 4250/2014 αναφέρεται ρητά σε αξιολόγηση δημοσίων υπαλλήλων, διοικητικών και όχι εκπαιδευτικών. Αλλά και η σχετική εγκύκλιος του υπουργείου Δημόσιας Διοίκησης έχει ρητά ξεκαθαρίσει ότι η ποσόστωση στην αξιολόγηση, δεν ίσχυε για τους εκπαιδευτικούς», είπε ο Γιάννης Ανδριανός και υπογράμμισε: «Πιστεύουμε στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ως αναγκαία προϋπόθεση για την ενίσχυση της ποιότητας στο χώρο της εκπαίδευσης».
«Εξυπηρετείτε το κομματικό σας ακροατήριο σε βάρος της εκπαίδευσης αλλά εμείς δεσμευόμαστε να επαναφέρουμε την αξιολόγηση και στους διδάσκοντες επώνυμα και τεκμηριωμένα, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα, με δίκαια και αδιάβλητα κριτήρια ως εργαλεία δουλειάς για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Δεσμευόμαστε να καταργήσουμε την παράλογη και ήδη κριθείσα από το ΣτΕ πρόβλεψη για αξιολόγηση των στελεχών της κυβέρνησης από τους υφισταμένους τους, με ανώνυμα ερωτηματολόγια», είπε ο εισηγητής της ΝΔ.