Οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν στην επιμήκυνση του σχολικού έτους

Διαφωνίες εκφράζουν οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) για την έκδοση από το υπουργείο Παιδείας νομοθετικών ρυθμίσεων που προβλέπουν την διεξαγωγή μαθημάτων μέσα σε σχολικές διακοπές και παρατάσεις του σχολικού έτους, στα σχολεία που έχασαν μαθήματα λόγω καταλήψεων των μαθητών.Μάλιστα, «το ΔΣ της ΟΛΜΕ κηρύσσει στάσεις εργασίας 8 – 11 π. μ. για τις ημέρες 23, 24 και 25 Απριλίου στα σχολεία όπου οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης ορίζουν αναπλήρωση της ύλης μέσα στις διακοπές του Πάσχα, και καλεί τα ΔΣ των ΕΛΜΕ να λάβουν αποφάσεις για συμπληρωματικές στάσεις εργασίας τις ίδιες ημέρες όπου απαιτείται».

«Το υπουργείο Παιδείας με την 139628/Γ2 (ΦΕΚ τ. Β 2530) υπουργική απόφαση επιβάλει να γίνονται μαθήματα στις διακοπές του Πάσχα (μέχρι 3 ημέρες) αλλά και με παράταση του διδακτικού έτους (όταν οι ημέρες κατάληψης είναι περισσότερες των 3). Καταργήθηκαν έτσι παλαιότερες διατάξεις που έδιναν δυνατότητα στους συλλόγους διδασκόντων να ρυθμίζουν κατά περίπτωση το θέμα αυτό» αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΟΛΜΕ.
«Πιστεύουμε πως αυτά τα θέματα πρέπει να ρυθμίζονται με κριτήρια παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά και με τη συνεργασία όλων των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας. Είναι τουλάχιστον υποκριτικό το ενδιαφέρον του υπουργείου Παιδείας να αναπληρωθούν, ακόμα και με λογιστικό τρόπο, τα μαθήματα που δεν πραγματοποιήθηκαν κατά τις ημέρες των μαθητικών καταλήψεων» υποστηρίζουν οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας.
Η ΟΛΜΕ ζητάει ανάκληση της σχετικής απόφασης και να λάβει το υπουργείο Παιδείας «όλα εκείνα τα απαιτούμενα μέτρα για τη μείωση της ύλης σε όσα μαθήματα αυτό απαιτείται».
Παράλληλα, το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα καταθέσει τις επόμενες μέρες στο ΣτΕ και αίτηση ακύρωσης και αναστολής των εγκυκλίων της αυτοαξιολόγησης στα σχολεία της χώρας. Για τον λόγο αυτό καλούν τους εκπαιδευτικούς «σε συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή 11/4 στις 14:00 για την ακύρωση των σεμιναρίων επιμόρφωσης σχολικών συμβούλων για την αξιολόγηση».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025