Σύμφωνα με μήνυμα που λάβαμε από τον ΣΥΣΔΙΕΚ , κοινοποιήθηκε επιστολή από σπουδαστές ιδιωτικού ΙΕΚ σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν με τις σπουδές τους.
Λάβαμε και θεωρήσαμε σωστό να δημοσιεύσουμε την επιστολή των σπουδαστών από το ΙΕΚ ΧΧΧΧ παρά το ότι αφορά Ιδιωτική Σχολή. Σε αυτές τις συνθήκες μπορούμε και πρέπει να παίρνει προβάδισμα η αλληλεγγύη και η στήριξη όλων, πόσο μάλλον όταν αφορά συναδέλφους μας!
Παραθέτουμε ολόκληρη την επιστολή:
“Εμείς, σπουδαστές των τμημάτων της Ηχοληψίας και της Μουσικής Τεχνολογίας στο ΙΕΚ ΧΧΧΧ, γνωρίζουμε ότι το Υπουργείο έχει ανακοινώσει την αξιοποίηση του διαδικτύου και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για όσο κρατάνε τα μέτρα της καραντίνας με αφορμή το νέο κορονοιό.
Παρ’όλα αυτά, έχουμε έντονους προβληματισμούς όσον αφορά την πρακτική εφαρμογή του μέτρου αυτού.
1.Μιας και δεν έχουμε ακόμα κάποια επίσημη και πιο συγκεκριμένη ενημέρωση, αναρωτιόμαστε αν, πότε, και πώς ακριβώς θα γίνουν τα πρακτικά μαθήματα, επάνω στις κονσόλες, στο live room, στα studio, στις διάφορες συσκευές ήχου με τις οποίες πρέπει να έρθουμε σε επαφή, ώστε να αξιοποιήσουμε τις εγκαταστάσεις του ΙΙΕΚ, στις οποίες δεν θα μπορούσαμε να έχουμε πρόσβαση από μόνοι μας και για την πρόσβαση στις οποίες πληρώνουμε ή εξοφλήσαμε δίδακτρα.
2.Αναρωτιόμαστε πώς μπορεί να γίνει μετάδοση ήχου σε ικανοποιητικό, επαγγελματικό επίπεδο, δεδομένου ότι σπουδάζουμε επαγγελματίες του καλού ήχου, και οι σημερινές συνδέσεις ίντερνετ επιτρέπουν streaming σε χαμηλή ποιότητα και συμπιεσμένη μορφή, ακατάλληλη για λεπτομερή παρατήρηση και ανάλυση, την οποία απαιτεί το επάγγελμά μας. Επιπρόσθετα, δεν είναι δεδομένο ότι όλοι οι σπουδαστές διαθέτουμε στο σπίτι studio monitors, λογισμικό που διαθέτει η σχολή, ή αρκετά καλά ηχοσυστήματα ώστε να αναπαράγουμε τον ήχο με την ποιότητα που τον ακούμε στις εγκαταστάσεις της σχολής και απαιτούν οι εκπαιδευτικοί στόχοι.
3.Δεδομένου ότι το επάγγελμα είναι συνδεδεμένο με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή, αρκετοί σπουδαστές παρακολουθούσαν ούτως ή άλλως διαδικτυακά tutorials που κυκλοφορούν ελεύθερα στο Youtube, διάβαζαν manuals λογισμικού και συσκευών κλπ, προκειμένου να εμπλουτίσουν τις δεξιότητές τους, πριν κάνουν το βήμα να εγγραφούν σε ένα ιδιωτικό ΙΕΚ για να πάνε τις γνώσεις τους στο επόμενο επίπεδο. Η εμπειρία της δια ζώσης συζήτησης, δυνατότητας έκφρασης αποριών σε συνδυασμό με την άμεση επαφή με επαγγελματικό εξοπλισμό είναι αναντικατάστατη και είναι ο λόγος για τον οποίο εγγραφήκαμε στη σχολή.
4.Λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων, ή μόνιμης κατοικίας εκτός Αττικής, είναι δύσκολο έως αδύνατο για αρκετούς σπουδαστές να παραμείνουν στην Αθήνα σε πιθανή παράταση του τρέχοντος εξαμήνου.
5.Τα χρονικά περιθώρια για την πλήρη εξοικείωση με το μέτρο της τηλεκπαίδευσης
εκπαιδευτών και σπουδαστών, καθώς και η έγκαιρη εξασφάλιση ικανοποιητικού εξοπλισμού από όλους ώστε αυτή να πραγματοποιηθεί απρόσκοπτα είναι πάρα πολύ στενά.
6.Παρόμοια προβλήματα είναι δεδομένο ότι θα αντιμετωπίσουν και σπουδαστές άλλων ειδικοτήτων τεχνικής φύσης, που είναι συνυφασμένες με τεχνική εκπαίδευση επάνω σε συγκεκριμένο εξοπλισμό, ο οποίος βρίσκεται στη σχολή, απαιτεί τη φυσική παρουσία μας εκεί και δεν είναι δυνατό να τον διαθέτουμε στα σπίτια μας.
7.Μετά από τρεις εβδομάδες από όταν έκλεισαν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, οι ώρες
διδασκαλίας που έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής, είναι στο σύνολό τους μόλις τεσσεράμισι την εβδομάδα, από τις 13 ώρες την εβδομάδα που κάναμε κανονικά! Δηλαδή κάνουμε μόλις το ένα τρίτο των μαθημάτων, και αυτό μέσω διαδικτύου, χωρίς πρόσβαση στον εξοπλισμό της σχολής, ενώ δεν έχουμε ενημερωθεί συγκεκριμένα για κάποια αντίστοιχη μείωση των διδάκτρων.
Με τις παραπάνω σκέψεις, και δεδομένου ότι δεν έχουμε προλάβει ήδη να καλύψουμε στην τάξη, δια ζώσης, σημαντικό μέρος της ύλης του εξαμήνου μας, απευθυνόμαστε το Υπουργείο Παιδείας και στη διοίκηση του ΙΕΚ ΧΧΧ , για να δούμε πώς τοποθετούνται με βάση τα παραπάνω.
Να σημειώσουμε ότι, σε πρόσφατη δήλωσή της η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζαχαράκη, δήλωσε ότι τα δίδακτρα σε ιδιωτικά σχολεία, φροντιστήρια κλπ. θα πρέπει να καταβληθούν κανονικά. Και όλα αυτά, σε συνθήκες που, σε πολλούς από εμάς, οι συμβάσεις εργασίας οι δικές μας και των γονιών μας έχουν ανασταλεί λόγω ανωτέρας βίας χωρίς να γνωρίζουμε αν και πότε θα επιστρέψουν στη δουλειά, καλούμαστε να ζήσουμε με ένα εφάπαξ επίδομα 800 ευρώ χωρίς να γνωρίζουμε αν και πότε θα επιστρέψουμε στη δουλειά – και μάλιστα με τι όρους, από τη στιγμή που έχουν ανακοινωθεί και μέτρα όπως η δυνατότητα μετατροπών των συμβάσεων από ‘αορίστου’ σε ‘εκ περιτροπής’ και μειώσεις μισθών έως 50%.
Ακόμα και να εφαρμοστεί το ελλιπές (δεδομένης της τεχνικής φύσης των ειδικοτήτων μας) μέτρο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δεν είναι καν δεδομένο ότι γονείς και σπουδαστές μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά στην τρέχουσα συγκυρία. Θεωρούμε ότι, για το διάστημα της καραντίνας, η καταβολή των διδάκτρων πρέπει να παγώσει. Ότι δεν πρέπει να υποβαθμιστούν οι σπουδές μας, η κατάρτιση και το πτυχίο μας με κανένα τρόπο. Κατά τη γνώμη μας, είναι απαράδεκτο να κοπούν τυχόν σπουδαστές από τα εξάμηνα, λόγω οικονομικών δυσκολιών.
Εκπαιδευτικοί ΠΕΚ: To αλαλούμ των οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας για τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό
ΔΟΕ για εξ αποστάσεως εκπαίδευση: «Επικοινωνιακά παιχνίδια από το Υπουργείο Παιδείας»
ΕΛΜΕ Κέρκυρας – Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: «Πρωτοφανής σε μέγεθος εξαπάτηση και κοροϊδία!»