Ανησυχητικές διαστάσεις έχει πάρει η κατάσταση στα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Ζάκυνθο, καθώς από την έναρξη του σχολικού έτους μέχρι και τις 13 Δεκεμβρίου έχουν καταγραφεί περισσότερες από 10.500 χαμένες διδακτικές ώρες. Το πρόβλημα αποδίδεται κυρίως στην έλλειψη προσλήψεων εκπαιδευτικών, γεγονός που έχει προκαλέσει αντιδράσεις στην τοπική κοινωνία. Η κατάσταση έγινε γνωστή μέσω καταγγελίας της ΕΛΜΕ Ζακύνθου, η οποία δημοσιεύθηκε στο ipaidia.gr φωτίζοντας το σοβαρό αυτό ζήτημα.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, τα κενά αφορούν διάφορους κλάδους εκπαιδευτικών, όπως:

Εικαστικά (ΠΕ08): 2 κενά, 31 χαμένες ώρες
Μουσική (ΠΕ79.01): 1 κενό, 11 χαμένες ώρες
Μουσικά όργανα (ΠΕ79): 5 κενά, 80 χαμένες ώρες
Μηχανολόγοι (ΠΕ82): 1 κενό, 23 χαμένες ώρες
Πληροφορική (ΠΕ86): 1 κενό, 23 χαμένες ώρες
Παράλληλη στήριξη (ΠΕ02.50, ΠΕ03.50): 4 κενά, 98 χαμένες ώρες
Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό Ειδικής Αγωγής: 6 κενά, 71 χαμένες ώρες

Το σύνολο των κενών αγγίζει τους 21 εκπαιδευτικούς και οι χαμένες ώρες ανέρχονται σε 337 εβδομαδιαίως.
Κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, οι κυμαίνονταν στις 1.330 εβδομαδιαίως, ενώ σταδιακά μειώθηκαν στις 337 ώρες μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου. Παρόλα αυτά, το συνολικό πρόβλημα παραμένει έντονο, υπονομεύοντας τη διδασκαλία μαθημάτων και τη συνολική ποιότητα της εκπαίδευσης. Δείτε σύμφωνα με την καταγγελία της ΕΛΜΕ Ζακύνθου

Ευθύνες Υπουργείου Παιδείας και Τοπικής Διοίκησης

Η ευθύνη βαραίνει κυρίως το , το οποίο, όπως καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Ζακύνθου, αρνείται να καλύψει τα κενά με νέες προσλήψεις. Επιπλέον, η τοπική διοίκηση κατηγορείται για συσκότιση της πραγματικής κατάστασης, υποβαθμίζοντας τη σοβαρότητα των προβλημάτων. Παράλληλα, προτάσεις όπως η μοριοδότηση της εντοπιότητας παρουσιάζονται ως λύσεις, ενώ οι απολαβές των αναπληρωτών εκπαιδευτικών παραμένουν χαμηλές, με μισθούς περίπου στα 900 ευρώ.
Ζητήματα Διαφάνειας

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αρνήθηκε να δημοσιεύσει εβδομαδιαία τα κενά εκπαιδευτικών, όπως είχε ζητηθεί ήδη από τον Απρίλιο. Η πρακτική αυτή θεωρείται απόπειρα συγκάλυψης της κατάστασης, αφήνοντας την τοπική κοινωνία στο σκοτάδι.

Η ΕΛΜΕ Ζακύνθου δεσμεύεται να συνεχίσει την ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας για τα κενά και τις συνέπειες της κυβερνητικής πολιτικής. Η έλλειψη επενδύσεων στην εκπαίδευση και η συνεχιζόμενη πολιτική αδιοριστίας έχουν σοβαρές επιπτώσεις τόσο στους μαθητές όσο και στους εκπαιδευτικούς.

Οι χαμένες διδακτικές ώρες δεν είναι απλώς ένας αριθμός. Αντικατοπτρίζουν τη δυσλειτουργία του συστήματος και τις ανεκπλήρωτες υποχρεώσεις απέναντι στις νέες γενιές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025