«Κεντρικός μας στόχος είναι όλοι οι μαθητές, ανεξαρτήτως οικονομικής δυνατότητας και ανεξαρτήτως κάθε άλλης συνθήκης, να έχουν ίσες ευκαιρίες στο ξεκίνημα της ζωής τους και πρόσβαση σε ποιοτική δημόσια εκπαίδευση. Σε ένα δημόσιο σχολείο, που θα λειτουργεί ως βασικό εργαλείο για την καταπολέμηση των κάθε είδους αποκλεισμών».

Αυτό τόνισε η , αρμόδια για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή, Σοφία Ζαχαράκη, στη Βουλή, κατά τη συζήτηση επί των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης.

Παράλληλα, η κ. Ζαχαράκη ανέπτυξε τους 4 βασικούς άξονες της εκπαιδευτικής πολιτικής που θα ακολουθήσει στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στην Ειδική αγωγή, που είναι:

-Η δημιουργία ενός σύγχρονου σχολείου ως μιας δημιουργικής κυψέλης γνώσης και καινοτομίας.

-Η παροχή μιας ποιοτικής και αποτελεσματικής εκπαίδευσης, με συνεχή αξιολόγηση του συστήματος, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και απόδοση βαθμών ελευθερίας σε αυτούς.

-Η ενίσχυση του κοινωνικού χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος.

-Η διασφάλιση για τους μαθητές ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος.

Έμφαση έδωσε η κ. Ζαχαράκη «στην παροχή μιας ποιοτικής και αποτελεσματικής εκπαίδευσης, με επιμόρφωση εκπαιδευτικών και διευθυντικών στελεχών στο ΕΚΔΔΑ» και διαβεβαίωσε ότι «θα γίνουν προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών βάσει των πραγματικών αναγκών, των δημογραφικών εξελίξεων και των δημοσιονομικών δυνατοτήτων με αντικειμενικό σύστημα επιλογής».

«Προωθούμε την αξιολόγηση όλων των συντελεστών του εκπαιδευτικού μας συστήματος και συνδέουμε την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με τη διαρκή βελτίωση και επιβράβευσή τους», τόνισε και πρόσθεσε: «Θα ανατεθεί στην ΑΔΙΠΠΔΕ ο καθορισμός των κριτηρίων και η αποτίμηση της αξιολόγησης. Θεσπίζουμε σύστημα επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων και νομοθετούμε την επιλογή των ανώτατων στελεχών της εκπαίδευσης με διαδικασία ΑΣΕΠ. Επαναφέρουμε το θεσμό των Σχολικών Συμβούλων, με επαναπροσδιορισμό του ρόλου και των αρμοδιοτήτων τους».

Όπως είπε η , «η επιτυχής ολοκλήρωση του Λυκείου θα οδηγεί στην απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου, για τον προσδιορισμό του βαθμού του οποίου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη, και καθιερώνονται γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλες τις τάξεις του Λυκείου, με επιλογή θεμάτων από Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας».

Ακόμα, η κ. διαβεβαίωσε ότι:

– Θα ενισχυθούν ουσιαστικά τα ολοήμερα σχολεία με πρόγραμμα δραστηριοτήτων και μελέτης

– Θα θεσπιστεί η δυνατότητα διενέργειας εξετάσεων για την απόκτηση κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας ξένης γλώσσας μέσα στα σχολεία.

– Θα στηριχτεί και θα εξορθολογιστεί η λειτουργία των εξειδικευμένων σχολείων, μουσικών, καλλιτεχνικών και άλλων.

– Θα ενισχυθούν τα σχολεία της ομογένειας

– Θα στηριχθεί η εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης.

«Καταρτίζουμε ένα νέο πρόγραμμα σπουδών από το Δημοτικό ως το Λύκειο, προσαρμόζουμε τη διδακτέα ύλη, ώστε να είναι εφικτή η κάλυψή της κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, με παράλληλη ενίσχυση της πειραματικής άσκησης, εισάγουμε μεθόδους διδασκαλίας που ελαττώνουν το διάβασμα του μαθητή στο σπίτι, ειδικά στις πρώτες τάξεις», επισήμανε η κ. Ζαχαράκη.

«Είμαστε αποφασισμένοι να υλοποιήσουμε τη δέσμευση της κυβέρνησης για τη μεγαλύτερη επένδυση στο μέλλον της χώρας: Την επένδυση στην Παιδεία, την επένδυση στους εκπαιδευτικούς μας και στους μαθητές μας. Σε αυτή την κατεύθυνση θα επιδιώξουμε, στη βάση του προγράμματός μας, τη μέγιστη δυνατή συναίνεση με τα κόμματα της Βουλής, αλλά και με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, χωρίς όμως εκπτώσεις σε αυτά που οι πολίτες απαιτούν να γίνουν και που η Παιδεία μας έχει ανάγκη», κατέληξε η υφυπουργός Παιδείας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025