Ζωηρή συζήτηση προκάλεσαν οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας κατά την ακρόαση των φορέων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Οι περισσότεροι φορείς εξέφρασαν δυσαρέσκεια για την έλλειψη επαρκούς χρόνου διαβούλευσης, με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να σημειώνουν ότι το νομοσχέδιο καλύπτει μόνο θέματα με επείγοντα χαρακτήρα κι ότι θα υπάρξουν σύντομα συνολικότερες ρυθμίσεις για τα ανοικτά ζητήματα.
- Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων
Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θ. Κοτσιφάκης, χαιρέτισε την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων που μετέτρεπε το Λύκειο σε «ναρκοπέδιο εξετάσεων» ζητώντας να καταργηθεί όλο το αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο που υιοθετήθηκε από τις μνημονιακές κυβερνήσεις. Ο Θ. Κικινής, πρόεδρος της ΔΟΕ, υποστήριξε ότι η επιλογή των διευθυντικών στελεχών στην εκπαίδευση δεν είναι επείγον ζήτημα αμφισβητώντας συνολικά την ρύθμιση. Κριτική για ενδεχόμενες επιπτώσεις της ψήφου του συλλόγου διδασκόντων για τον διευθυντή του σχολείου έκανε κι ο Ν. Παΐζης από την ομοσπονδία ιδιωτικών εκπαιδευτικών.
Ο Π. Βεντήρης, από την Πανελλήνια Ένωση Διευθυντών Εκπαίδευσης υπεραμύνθηκε των περισσότερων από τις επιλογές που έγιναν με το προηγούμενο καθεστώς, αλλά σημείωσε ότι «δεν τρομάζουμε να κατέβουμε στους συναδέλφους και να ζητήσουμε την ψήφο τους». Η Μ. Δελλή από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων παρατήρησε ότι αφήνονται άθικτα «τα ιερά και τα όσια της στρατηγικής της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ».
Ο πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ, Στ. Ευσταθόπουλος, εμφανίστηκε αντίθετος στην οριζόντια επαναφορά των «αιώνιων» φοιτητών. Αρκετοί φορείς διδασκόντων ζήτησαν μεγαλύτερη ενίσχυση των μαθημάτων τους επικρίνοντας τη συνέχιση τόσων πολλών ωρών φιλολογικών μαθημάτων στο Λύκειο.
Μεγάλο τμήμα της συζήτησης απασχόλησαν οι αλλαγές στην εισαγωγή στα πειραματικά σχολεία. Ο Β. Τσελφές, πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής Πειραματικών Σχολείων, τόνισε ότι οι εξετάσεις για εισαγωγή των μαθητών δημιουργούν μια ομογενοποίηση που δεν βοηθά στις πειραματικές εφαρμογές διδακτικών μεθόδων. Αντίθετα, η Λ. Παπατσίμπα, πρόεδρος της ΕΛΜΕ προτύπων, υποστήριξε ότι υπάρχει σύγχυση για τα πειραματικά σχολεία κι ότι, ανάλογα με τις στοχεύσεις τους, είναι απαραίτητο είτε το τυχαίο δείγμα μαθητών είτε το επιλεγμένο. Να μην γίνουν τώρα αλλαγές ζήτησε ο εκπρόσωπος των συλλόγων γονέων των πρότυπων σχολείων.
Κώστας Παπαγιάννης ΑΥΓΗ