Με την υπουργική απόφαση περί που εκδόθηκε στις 25/6/2020 από το ΥΠΑΙΘ, η κ. Κεραμέως προχώρησε άλλο ένα βήμα το στρατηγικό της σχέδιο για τη συρρίκνωση της Δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης προς όφελος των ιδιωτικών .

 

ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΥΡΙΖΑ

Μετά από μια σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων νεοφιλελεύθερου δογματισμού και εχθρότητας προς τη Δημόσια Παιδεία, αυτή τη φορά, αποφάσισε για πρώτη φορά στα ακαδημαϊκά χρονικά της χώρας να άρει την ακαδημαϊκή αντιστοιχία μεταξύ ομοειδών τμημάτων εφευρίσκοντας έναν καινοφανή τρόπο για να κατηγοριοποιήσει τα τμήματα σε νέα και παλιά. Έτσι τα νέα τμήματα μαθηματικών, φυσικής, γεωπονίας, λογιστικής και χρηματοοικονομικής και πολλά άλλα που δημιουργήθηκαν με βάση τον προγραμματισμό των συλλογικών οργάνων Διοίκησης πολλών Πανεπιστημίων επί ΣΥΡΙΖΑ, στο πλαίσιο της εμβληματικής μεταρρύθμισης της διαμόρφωσης του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης, δεν λογίζονται ως τμήματα αντίστοιχα προϋπαρχόντων τμημάτων πανομοιότυπων τίτλων και γνωστικών αντικειμένων. Ο Φυσικός λοιπόν του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας δε θα είναι Φυσικός, ο Μαθηματικός του Παν. Δυτικής Μακεδονίας δε θα είναι Μαθηματικός. Όλα αυτά αποφασίζονται εις βάρος των φοιτητών που ήδη παρακολουθούν αυτά τα Τμήματα και τα επέλεξαν πέρσι με βάση την ακαδημαϊκή αντιστοιχία. Με την άρση της αντιστοιχίας, οι μαθητές που συμπληρώνουν μηχανογραφικά παροτρύνονται να μην προτιμήσουν αυτά τα Τμήματα, με λογική συνέπεια την προδιαγραφή μιας πορείας σταδιακής απαξίωσης τους και πιθανής κατάργησης, όπως επιτάσσει ο κυβερνητικός σχεδιασμός.

Η εμπλοκή της νεοσύστατης ΕΘΑΑΕ, με την θετική γνωμοδότηση της, αναδεικνύει τον κατ’ επίφαση ανεξάρτητο χαρακτήρα της, την εργαλειακή ένταξη της στον κυβερνητικό σχεδιασμό και την γνωστή πρόσδεση του Προέδρου της Αρχής στις πολιτικές σκοπιμότητες της ΝΔ. Η σχετική ακαδημαϊκή τεκμηρίωση της θετικής γνωμοδότησης στην κατηγοριοποίηση Τμημάτων , είναι άγνωστη στην Πανεπιστημιακή κοινότητα, πιστοποιώντας έτσι την αρχή: οι αξιολογητές δεν αξιολογούνται…

Η αντιστοιχία αυτή δεν επηρεάζει μόνο τις μετεγγραφές, όπως πολλοί καλοπροαίρετοι πολίτες θα νομίζουν. Με βάση την υφιστάμενη κατάσταση, οι αντιστοιχίες επηρεάζουν και τα επαγγελματικά δικαιώματα καθώς στην Ελλάδα η ακαδημαϊκή αναγνώριση ισοδυναμεί και με επαγγελματική αναγνώριση.

Είναι πλέον προφανής η εκδικητική διάθεση και η εμμονή της κ. Κεραμέως να καταργήσει κάθε δημιουργικό προοδευτικό βήμα που έγινε επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της Δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης. Επειδή η κ. Κεραμέως δεν μπορεί να αντέξει το πολιτικό κόστος της άμεσης νομοθετικής κατάργησης του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης που θέσπισε ο ΣΥΡΙΖΑ κόντρα στις συντηρητικές λογικές διάκρισης των ιδρυμάτων σε ΤΕΙ και Πανεπιστήμια, μεθοδεύει τη διαμόρφωση Τμημάτων δύο ταχυτήτων, με αυτά που ανήκουν στη δεύτερη ταχύτητα να είναι ακαδημαϊκά στον αέρα και χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα. Αυτό αποδεικνύεται και από την κωλυσιεργία της κ. Κεραμέως να εκκινήσει τη θεσμοθετημένη από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ διαδικασία αξιολόγησης των Τμημάτων Μηχανικών και παράλληλα την απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων ΤΕΙ που εκκρεμούν εδώ και 40 χρόνια.

Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης της ΝΔ ενάντια στη Δημόσια Ανώτατη Παιδεία ξεδιπλώνεται και αποκαλύπτεται, βήμα-προς-βήμα πλέον. Ξεκίνησε με την ψήφιση του άρθρου 50 του ν. 4653/20, το οποίο έδωσε απλόχερα και χωρίς διαδικασίες αξιολόγησης πρόσβαση σε επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους των ιδιωτικών κολλεγίων, επαγγελματικά δικαιώματα που δεν έχουν ακόμη πολλά Τμήματα ΑΕΙ των Δημοσίων Πανεπιστημίων. Είναι βέβαιο ότι τώρα τα ιδιωτικά κολέγια, τρίβουν για δεύτερη φορά τα χέρια τους μετά τον εξοβελισμό Τμημάτων ΑΕΙ από την ακαδημαϊκή αντιστοιχία και ετοιμάζονται για χρυσές δουλειές. Είναι όμως ακόμα πιο βέβαιο ότι η ακαδημαϊκή κοινότητα και οι νέοι και νέες που φοιτούν στα ελληνικά Πανεπιστήμια, οι διδάσκοντες στα ΑΕΙ που ζουν από την ακαδημαϊκή εργασία τους, δε θα επιτρέψουν την ολοκλήρωση του καταστροφικού σχεδίου της κ. Κεραμέως.

Ο ΣΥΡΙΖΑ δεσμεύεται να επαναφέρει τον ακαδημαϊσμό στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην χώρα χωρίς τεχνικές αποκλεισμού βάσει μιας προκατασκευασμένης αντιστοίχισης των Τμημάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025