47 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν εξηγήσεις από την υπουργό Παιδείας για τις απευθείας αναθέσεις ύψους 700.000 ευρώ σε ιδιωτικές εταιρείες με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή έπειτα από πρωτοβουλία των τομεαρχών Παιδείας Νίκου Φίλη και Μερόπης Τζούφη.

Όπως αναφέρουν οι βουλευτές, η Νίκη Κεραμέως έχει προχωρήσει -μέσω απευθείας αναθέσεων και χωρίς διαγωνισμό– σε συνολική δαπάνη ύψους 528.000 € προς συγκεκριμένη εταιρεία για την παραγωγή των για μαθητές και μαθήτριες δημοτικού, τα οποία προβάλλονται στην ΕΡΤ2.

 

Πιο συγκεκριμένα, από το Μάρτιο του 2020 έως και σήμερα, η υπουργός Παιδείας έχει υπογράψει τις εξής αποφάσεις:

 

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΑΓΝΗΤΟΣΚΟΠΗΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Α/Α ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΑΔΑ (Δι@υγεια) ΔΑΠΑΝΗ (€)
1 17.02.2021 6ΝΑΑ46ΜΤΛΗ-ΠΟ1 122.512,00
2 17.12.2020 81.096,00
3 20.11.2020 117.477,60
4 29.05.2020 65.720,00
5 15.04.2020 84.940,00
6 26.03.2020 55.800,00
ΣΥΝΟΛΟ: 527.545,60

 

Παρόμοια, οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης επισημαίνουν πως η υπουργός Παιδείας, αξιοποιώντας και πάλι τις διατάξεις που «διευκολύνουν» τις απευθείας αναθέσεις με πρόσχημα την πανδημία, παρακάμπτοντας κάθε προβλεπόμενη διαδικασία περί δημόσιων συμβάσεων, έχει αναθέσει σε μια εταιρεία διαδικτυακής και ηλεκτρονικής επικοινωνίας -πάλι δίχως διαγωνισμό- την καμπάνια του υπουργείου Παιδείας «Μαθαίνουμε Ασφαλείς», τη δημιουργία της ιστοσελίδας «Μαθαίνουμε στο Σπίτι», όπως και την παραγωγή γραφικού υλικού για αναρτήσεις στα social media του υπουργείου και της υπουργού. Η συνολική δαπάνη ξεπερνά τις 160.000 ευρώ.

 

Οι σχετικές αναρτημένες πράξεις στη Δι@υγεια:

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Α/Α ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΑΔΑ (Δι@υγεια) ΔΑΠΑΝΗ (€)
1 09.09.2020 73.219,52
2 02.04.2020 72.168,00
3 26.03.2020 20.548,04
ΣΥΝΟΛΟ: 165.935,56

 

Όπως καταλήγουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, η υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων -από την πρώτη φάση εφαρμογής της μέχρι σήμερα- έχει εγκρίνει απευθείας αναθέσεις συνολικού ύψους 693.481,16 € σε δύο συγκεκριμένες εταιρίες για την παραγωγή βιντεομαθημάτων και επικοινωνιακή καμπάνια.

 

Στο πλαίσιο αυτό, οι 47 βουλευτές ζητούν από τη Νίκη Κεραμέως να παρουσιάσει τα κριτήρια επιλογής των συγκεκριμένων δυο εταιριών, ενώ ρωτούν αν υπήρχαν άλλες προσφορές για τις συγκεκριμένες δράσεις του υπουργείου Παιδείας.

 

Όσον αφορά την παραγωγή μαγνητοσκοπημένων μαθημάτων, οι βουλευτές ζητούν να μάθουν γιατί δεν αξιοποιήθηκαν οι υποδομές, η τεχνογνωσία και το προσωπικό της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης και αν εξετάστηκε το κόστος αυτής της επιλογής, όπως και γιατί δεν αξιοποιήθηκε η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση, δηλαδή ο σχετικός φορέας του υπουργείου Παιδείας, η οποία από το 2017 έχει συνάψει Σύμφωνο Συνεργασίας με τον τηλεοπτικό σταθμό της Βουλής των Ελλήνων. Τέλος, όσον αφορά τη δημιουργία ιστοσελίδων και επικοινωνιακής καμπάνιας, γιατί δεν αξιοποιήθηκαν οι υπάρχουσες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας και αντ’ αυτού προτιμήθηκε συγκεκριμένη ιδιωτική εταιρία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025