Ανακοίνωση έβγαλε ο ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία αλλά και την κατάργηση της θεματικής εβδομάδας.
Η ανακοίνωση:
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο σημερινό του ρεσιτάλ υποκρισίας, ανέφερε -μεταξύ άλλων- ότι από τον Σεπτέμβριο θα εισαχθεί στα σχολεία η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Άραγε δεν τον ενημέρωσε κανείς ότι με πρωτοβουλία της κυβέρνησής του και της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως καταργήθηκε η «Θεματική Εβδομάδα», ο παιδαγωγικός θεσμός που εισήγαγε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με σκοπό να συζητούνται θέματα όπως αυτό;
Κατά τη διάρκεια του επιτυχημένου θεσμού, οι μαθητές του Γυμνασίου συζητούσαν ζητήματα όπως οι σχέσεις των δύο φύλων, η σεξουαλικότητα, η αντιμετώπιση των ναρκωτικών, τα δημοκρατικά δικαιώματα. Αυτή την εξαιρετική πρωτοβουλία κατήργησε η κυβέρνηση της ΝΔ υποκύπτοντας στις κραυγές των υπερσυντηρητικών κύκλων που την στηρίζουν.
Ωστόσο, το εξαιρετικά ενδιαφέρον στοιχείο που φανερώνει όχι μόνον την υποκρισία αλλά και την ακρισία του Κυριάκου Μητσοτάκη, είναι ότι μόλις πριν λίγες εβδομάδες και ενώ είχε ξεσπάσει το κίνημα #MeToo, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως απέρριψε τροπολογία βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ που ζητούσαν την επαναφορά της «Θεματικής Εβδομάδας».
Παρουσιάζουμε και πάλι την τροπολογία των 11 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με θέμα «Επαναφορά της Θεματικής Εβδομάδας». Προκαλούμε την κυβέρνηση, αν εννοεί αυτά που είπε ο πρωθυπουργός , να την υιοθετήσει, ώστε από τη φετινή σχολική χρονιά και όχι από την επόμενη, να προβληματιστεί η σχολική κοινότητα για τα ζητήματα που θέτει το κίνημα #MeToo.
Τροπολογία: «Επαναφορά της Θεματικής Εβδομάδας»
Α. Αιτιολογική Έκθεση
Με την προτεινόμενη διάταξη επαναφέρεται υποχρεωτικά ο επιτυχημένος θεσμός της Θεματικής Εβδομάδας σε όλα τα Γυμνάσια της χώρας, ο οποίος ξεκίνησε το σχολικό έτος 2016-2017 με εισήγηση του τότε ΔΣ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Με το θεσμό της Θεματικής Εβδομάδας, οι μαθήτριες και οι μαθητές των ανωτέρω σχολικών μονάδων έχουν τη δυνατότητα, με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, να προβληματιστούν πάνω σε κρίσιμα σύγχρονα ζητήματα που απασχολούν τις δημοκρατικές κοινωνίες, συνεργαζόμενοι και με εξειδικευμένους επιστημονικούς φορείς εκτός σχολείου, εφόσον το κρίνουν αναγκαίο.
Η αναγκαιότητα του θεσμού επιβεβαιώθηκε και από έγκυρες επιστημονικές έρευνες που έλαβαν χώρα από το ΙΕΠ και κατέδειξαν τη χρήσιμη και αποτελεσματική εφαρμογή αυτού του καινοτόμου και πρωτοποριακού μέτρου, καθώς έδινε τη δυνατότητα στους εφήβους και τις έφηβες του Γυμνασίου να συζητήσουν κρίσιμα θέματα που τους απασχολούν, όπως το σώμα και η διατροφή, οι εξαρτήσεις, οι διαφυλικές σχέσεις, η κυκλοφοριακή αγωγή και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Ενδεικτικά, το σχολικό έτος 2018-2019 έλαβαν μέρος 1.656 Γυμνάσια από τα 1.700 της χώρας.
Η κίνηση του υπουργείου Παιδείας που κατήργησε τον επιτυχημένο θεσμό της Θεματικής Εβδομάδας, δεν συνάδει με τις ανάγκες της κοινωνίας τη δεδομένη χρονική συγκυρία, ενώ η αποδοχή της προτεινόμενης ρύθμισης επιβάλλεται από το παράδειγμα της Σοφίας Μπεκατώρου και αποτελεί απόδειξη μιας ειλικρινούς στάσης και θέσης στο κίνημα #ΜeΤoo, σε κάθε θύμα έμφυλης βίας, άλλως θα πρόκειται περί πολιτικής υποκρισίας.
Β. Τροπολογία – Προσθήκη
Άρθρο…
Σε κάθε Γυμνάσιο, Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο, Εργαστήριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, ΔΥΕΠ Γυμνασίων υλοποιείται κατ’ έτος, στον διδακτικό χρόνο του σχολικού ωρολογίου προγράμματος, ο θεσμός της Θεματικής Εβδομάδας (Θ.Ε.) για την ενημέρωση, συζήτηση και εξοικείωση των μαθητών/-τριών με κρίσιμα σύγχρονα ζητήματα, όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα και η δημοκρατική συνύπαρξη, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και οι έμφυλες ταυτότητες.
Στο πλαίσιο υλοποίηση της Θ.Ε. οι μαθητές/τριες και οι Σύλλογοι Διδασκόντων/ουσών μπορούν να συνεργάζονται με φορείς της εκπαιδευτικής ή/και της τοπικής κοινότητας, όπως Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, καθώς και με επιστημονικούς φορείς. Με απόφαση του/της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από εισήγηση του ΙΕΠ, καθορίζονται το αντικείμενο της Θ.Ε., οι επιμέρους άξονες της, ο σκοπός, η μεθοδολογία υλοποίησης, ο προγραμματισμός, το εκπαιδευτικό υλικό, ο χρόνος υλοποίησης, η αποτίμηση της εφαρμογής της Θεματικής Εβδομάδας.