Η εκλογή αντιπροσώπων των εργαζομένων σε δημόσιους θεσμούς αποτελεί μια συλλογική πολιτική πράξη Δημοκρατίας και δεν αποτελεί μια απλή τεχνική διαδικασία καταμέτρησης προτιμήσεων.
τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ
Για να είναι η διαδικασία αντιπροσώπευσης αυθεντική και ουσιαστική προαπαιτούνται συνθήκες γενικά αποδεκτές, με πολιτικές και τεχνικές εγγυήσεις διασφάλισης της συμμετοχικής διαδικασίας αναγκαίου συλλογικού διαλόγου και τελικά της επιλογής ψηφοδελτίου στην κάλπη.
Το Υπουργείο Παιδείας με νεοφιλελεύθερη σπουδή επιλέγει τη μετωπική σύγκρουση με την εκπαιδευτική κοινότητα στο θεσμικό πεδίο της εκλογής αιρετών μελών των Υπηρεσιακών Συμβουλίων. Με νομοθετική εξουσιοδότηση κατασκευασμένη χωρίς όρους, το ΥΠΑΙΘ προχωρά στη βεβιασμένη οργάνωση ηλεκτρονικής ψηφοφορίας. Ενώ οι κρίσιμες υγειονομικές και κοινωνικές συνθήκες επιβάλλουν τον διάλογο για να κρατηθεί ζωντανή η εκπαιδευτική διαδικασία με ασφάλεια και όρους καθολικότητας, το ΥΠΑΙΘ επιλέγει την σχεδιασμένη σύγκρουση με τους εκπαιδευτικούς και τους συλλογικούς φορείς τους, με στόχο τον περιορισμό της Δημοκρατίας στην Εκπαίδευση.
Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ επιβεβαιώνει την αντίθεση του στην επιλογή της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας σε αυτές τις συνθήκες, ως επιλογή που στοχεύει στην τεχνική αποξήρανση του ζωντανού κοινωνικού χώρου της Παιδείας.
Ενώ όλες οι σχετικές εκλογικές διαδικασίες έχουν και νομοθετικά αναβληθεί με πρωτοβουλία της κυβέρνησης, η σπουδή του ΥΠΑΙΘ αποκαλύπτει πολιτικές σκοπιμότητες. Η παράταση της θητείας των σημερινών αιρετών, μέχρι να αποκατασταθεί σχετικά η φυσική και λειτουργική ομαλότητα στην εκπαίδευση και η εκλογή νέων αιρετών με αυτοπρόσωπη παρουσία είναι μοναδική λύση που εξασφαλίζει με ουσιαστικούς δημοκρατικούς όρους τη λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων και την εκλογή αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια..
Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ δεσμεύεται να αποκαταστήσει το δημοκρατικό πλαίσιο της συγκρότησης και λειτουργίας των θεσμών της εκπαίδευσης, με την συμβολή της εκπαιδευτικής κοινότητας και των συνδικάτων των εργαζομένων εκπαιδευτικών.