Χιλιάδες εκπαιδευτικοί έχουν αρνηθεί να συναινέσουν στις διαδικασίες σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ -Mπλοκάρονται οι επισκέψεις των

 

Οι Βουλευτές αναφέρουν ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί των δημόσιων σχολείων έχουν αρνηθεί να συναινέσουν στις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης και τα Πρωτοβάθμια Σωματεία και οι επιτροπές αγώνα μπλοκάρουν τις επισκέψεις των αξιολογητών στα σχολεία συμμετέχοντας στις στάσεις εργασίας και ότι οι εκπαιδευτικοί, που συμπλήρωσαν διετία από το διορισμό τους και ανέμεναν εύλογα τη μονιμοποίησή τους, μόνο νεοδιόριστοι δεν είναι, καθώς στηρίζουν τη δημόσια εκπαίδευση επί χρόνια είτε ως αναπληρωτές είτε ως ωρομίσθιοι.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Αττική, όπου η δήλωση Απεργίας – Αποχής από την ατομική αξιολόγηση έχει υπογραφεί σε ποσοστό πάνω από το 85% των εκπαιδευτικών και η Κρήτη, όπου η συμμετοχή στην ατομική αξιολόγηση άγγιξε μόλις το 5%.

Ακολούθως οι Βουλευτές ζητούν από την Υπουργό Παιδείας: -Να προβεί σε κάθε ενέργεια για την παραχρήμα μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και την έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησής τους και -να καταργήσει το νόμο για την τιμωρητική αξιολόγηση, ο οποίος έχει ακυρωθεί στην πράξη από τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών.

EΡΩΤΗΣΗ Θέμα: Να σταματήσει εδώ και τώρα η πλήρως απονομιμοποιημένη τιμωρητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Η εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση ΝΔ, έχει οδηγήσει στην αποδιάρθρωση του δημόσιου σχολείου. Ωστόσο, τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα και ο αυταρχισμός που επιχειρεί να επιβάλει η κα Κεραμέως στην εκπαίδευση βρίσκουν σθεναρές αντιστάσεις από τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, μέσω των Ομοσπονδιών και των σωματείων τους, των μαθητών και των γονέων. Ανάμεσα στα μέτρα αυτά και η τιμωρητική ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που συνδέεται, μεταξύ άλλων, α) με μισθολογικές μειώσεις ή μισθολογική καθήλωση για τους πολλούς, στο πλαίσιο της σύνδεσης μισθού-παραγωγικότητας στον δημόσιο τομέα, όπως προκύπτει άλλωστε και από τις δηλώσεις του ίδιου του πρωθυπουργού, και γιατί όχι και με απολύσεις, β) με αναχρονιστικές πρακτικές περασμένων δεκαετιών, καταδικασμένες αμετάκλητα στη συνείδηση της εκπαιδευτικής κοινότητας, γ) με την κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, δ) με την απόπειρα ενίσχυσης της χειραγώγησης των εκπαιδευτικών, ιδίως των νεοδιόριστων, σε μια ευαίσθητη προεκλογική περίοδο. Στο πλαίσιο αυτό, η υπουργός Παιδείας αρνείται εμμονικά τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών επικαλούμενη το ν. 4823/2021 για την ατομική αξιολόγηση και αγνοώντας το ν. 4589/2019.

Όμως, οι εκπαιδευτικοί, που συμπλήρωσαν διετία από το διορισμό τους και ανέμεναν εύλογα τη μονιμοποίησή τους, μόνο νεοδιόριστοι δεν είναι, καθώς υπηρετούν στη δημόσια εκπαίδευση επί χρόνια είτε ως αναπληρωτές είτε ως ωρομίσθιοι. Ακόμα, ανήκουν στους εκπαιδευτικούς που στήριξαν και στηρίζουν το δημόσιο σχολείο, αν και καλούνται να διδάξουν σε υποδομές που καταρρέουν, με επιμόρφωση, όπου διδάσκονται έννοιες όπως “τακτοποιημένο φρικιό” και “πρωκτικός συγκρατητής”, και να εφαρμόσουν προγράμματα σπουδών που δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές.

Πάρα ταύτα, το εγχείρημα της κας Κεραμέως περί αξιολόγησης έχει καταρρεύσει. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί των δημόσιων σχολείων έχουν αρνηθεί να συναινέσουν στις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης, ενώ τα πρωτοβάθμια σωματεία και οι επιτροπές αγώνα μπλοκάρουν τις επισκέψεις των αξιολογητών στα σχολεία συμμετέχοντας στις στάσεις εργασίας.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα η Αττική, όπου η δήλωση Απεργίας – Αποχής από την ατομική αξιολόγηση έχει υπογραφεί σε ποσοστό πάνω από το 85% των εκπαιδευτικών και η Κρήτη, όπου η συμμετοχή στην ατομική αξιολόγηση άγγιξε μόλις το 5%. Αλλά και η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αναγνωρίζει επί της ουσίας την αποτυχία της, στο μέτρο που (ενδεικτικά):

-Με εγκυκλίους ορίζει εκ νέου προθεσμίες αποδεικνύοντας ότι η διαδικασία δεν προχωρά -Δεν έχει ανακοινώσει ακόμα τον αριθμό των ήδη αξιολογούμενων -Προκαλεί “μπάχαλο” και αδυναμία ολοκλήρωσης των διαδικασιών που η ίδια προσπαθεί να επιβάλει:

όταν τοποθετεί ως αξιολογητές των εκπαιδευτικών ειδικής τους σχολικούς συμβούλους γενικής ή όταν στην εγκύκλιο του Γ.Γ. Κόπτση ορίζεται ότι “Προτάσσεται η διαδικασία της αξιολόγησης που αφορά στο πεδίο Α” χωρίς να υπάρχει καμία αναφορά στα υπόλοιπα πεδία, αν και σύμφωνα με το άρθρο 67 του ν. 4823/2021 η αξιολόγηση έχει περισσότερα του ενός πεδία.

Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, Ερωτάται η αρμόδια υπουργός: Θα προβεί σε κάθε ενέργεια για την παραχρήμα μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και την έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης; Θα παύσει τις διαδικασίες της τιμωρητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών; Θα καταργήσει τις σχετικές διατάξεις του ν. 4823/2021, ο οποίος έχει ακυρωθεί επί της ουσίας από τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025