Tηλεκπαίδευση: Όλες τις τελευταίες ημέρες η τηλεκπαίδευση έχει την «τιμητική» της, στις ανακοινώσεις της υπουργού Παιδείας και σε διαρροές παραπλανητικών στοιχείων σε συγκεκριμένα Μέσα Ενημέρωσης.
Η υπουργός των κλειστών σχολείων, άφησε στην άκρη τις καινοφανείς θεωρίες της ότι ο ιός δεν κολλάει στις αίθουσες των 30 παιδιών και βάλθηκε να μας πείσει ότι στην Ελλάδα συντελείται ένα τεχνολογικό θαύμα.
Πράγματι, το μάθημα με το σύστημα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Webex της Cisco, που συνεχίζει να υπολειτουργεί και να ταλαιπωρεί 1.600.000 εκπαιδευτικούς, μαθητές και τις οικογένειές τους, μόνο ως τεχνολογικό και παιδαγωγικό άλμα (προς τα πίσω) μπορεί να χαρακτηριστεί. Ας μιλήσουμε ανοιχτά.
Και από τεχνική και από παιδαγωγική άποψη αυτό που προσφέρεται στους μαθητές μας, παρά τις ηρωικές προσπάθειες των ιδίων, των δασκάλων και των οικογενειών τους είναι μια υποβαθμισμένη ψευτοτηλεκπαίδευση. Που εντείνει τις κοινωνικές και ταξικές ανισότητες και τα ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα των παιδιών.
Η υπουργός με τα στοιχεία που επιλεκτικά παρέθεσε, για πολλοστή φορά δεν τόλμησε να αναφερθεί στην παιδαγωγική διάσταση της τηλεκπαίδευσης και στα προβλήματα που ήδη διαπιστώνονται από ειδικούς επιστήμονες. Ταυτόχρονα, ούτε την απορία που πλανάται έλυσε, για τον αριθμό των μαθητών που έχουν αποκλειστεί από αυτή την προβληματική έστω τηλεκπαίδευση.
Αυτή η «ασήμαντη» λεπτομέρεια διέφυγε από την πληθωρική αναφορά αριθμών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση εκ μέρους της κυρίας υπουργού. Μάλιστα, πρόσφατα στη Βουλή είχε το θράσος να ζητήσει από την αντιπολίτευση να… βρει εκείνη τους μαθητές που δεν έχουν πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση.