Εντός του Νοεμβρίου αναμένεται να συγκροτηθεί η διακομματική επιτροπή για την αναθεώρηση του συντάγματος προκειμένου να εκκινήσει η αναθεωρητική διαδικασία που θα ολοκληρωθεί πιθανότατα στις αρχές Μαρτίου. Όπως έκανε γνωστό χθες ο πρόεδρος της Βουλής Ν. Βούτσης μιλώντας στον Real FΜ, η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ θα κατατεθεί στις αρχές της επόμενης εβδομάδας από τουλάχιστον 50 βουλευτές. Έπειτα από λίγες ημέρες, που θα δοθούν ως περιθώριο στα άλλα κόμματα, θα συγκροτηθεί η επιτροπή.
Μιλώνας για την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ, ο Ν. Βούτσης υπογράμμισε πως «ενισχύεται το Κοινοβούλιο, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για τετραετείς ανεμπόδιστες κυβερνήσεις», επισημαίνοντας πως αποσυνδέεται απολύτως η εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής. «Ακόμα και στην ακρότατη περίπτωση που υπάρξει προσφυγή στον λαό, θα είναι μόνο για το όνομα του Προέδρου», συμπλήρωσε. «Οι έξι ψηφοφορίες είναι άνετη διαδικασία, μέσα στην οποία θα πρέπει να βρεθούν συναινέσεις. Δεν θα δικαιολογείται στη συνείδηση και των πολιτικών και των πολιτών, μετά τις διαδοχικές αυτές προσεγγίσεις, να πάμε ύστερα στον λαό», είπε για τη διαδικασία εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας.
Κ. Δουζίνας: “Υπερώριμες οι συνθήκες”
«Χρονικά είναι υπερώριμες οι συνθήκες για την αναθεώρηση του συντάγματος» σημείωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κ. Δουζίνας στο Πρακτορείο 104,9. Αναφερόμενος στο ζήτημα των σχέσεων Εκκλησίας – κράτους, ο βουλευτής και καθηγητής, σημείωσε ότι στην αναθεώρηση του συντάγματος, όπως και οποιουδήποτε σημαντικού νόμου με μεγάλη επιρροή στον τρόπο συμπεριφοράς της κοινωνίας και του κράτους, «είτε ακολουθείς γενικά αυτό το οποίο έχει καταστεί ώριμο στην κοινωνία, όμως δεν έχει θεσμοποιηθεί και απλώς το κάνεις νόμο, σύνταγμα, συνταγματική τροπολογία, ή έχεις την υποχρέωση ως πολιτική ηγεσία, η οποία έχει ένα όραμα για τη χώρα και τον λαό, και προχωράς και σε ενδεχόμενες κινήσεις, οι οποίες δεν είναι και απολύτως ώριμες, παρ’ ότι δεν είναι και ποτέ γνωστό ακριβώς το γιατί και το αν μια αλλαγή, τροπολογία, νέα πρωτοβουλία είναι ώριμη».
Στο ίδιο πλαίσιο θα κινηθεί και η όποια πρόταση αφορά τις σχέσεις κράτους – Εκκλησίας, εξήγησε ο Κ. Δουζίνας, τονίζοντας ότι είναι γνωστό πως υπάρχει μια διαδεδομένη κοινωνική – λαϊκή θρησκευτικότητα. «Από την άλλη πλευρά», τόνισε, «υπάρχει και η διαφορετική εντύπωση συγκεκριμένα για τον τρόπο που η Εκκλησία παρεμβαίνει σε πάρα πολλά σημεία της κοινωνικής ζωής και της πολιτισμικής έκφρασης στη χώρα». Επισήμανε μάλιστα ότι, εφόσον η κυβέρνηση πήρε αυτή την πρωτοβουλία,«ίσως να υπάρχει ένα θέμα κάποιας, όχι τεράστιας διαφωνίας, αλλά απόκλισης από το τι πιστεύει ένα μεγάλο μέρος του λαού», σημειώνοντας, ωστόσο, πως αυτή ήταν η κατάσταση και με τη συμφωνία για το «Μακεδονικό».
«Από τη μία πλευρά μπορεί να πιστεύουμε, να εκκλησιαζόμαστε, από την άλλη πλευρά δεν υπάρχει κανένας λόγος, για παράδειγμα, να πρέπει να ορκιζόμαστε με θρησκευτικό όρκο και όχι με πολιτικό», συμπλήρωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, υπενθυμίζοντας και την πρόσφατη περίπτωση με το μάθημα των Θρησκευτικών, όπου η απόφαση του ΣτΕ είπε ότι το μάθημα και τα εγχειρίδια, τα βιβλία των σχολείων, πρέπει να έχουν κατηχητικό και ομολογιακό χαρακτήρα και ότι η αναφορά σε άλλα δόγματα, σε άλλες θρησκείες είναι εναντίον του συντάγματος.
Αρ. Μπαλτάς: Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι, τα του Θεού τω Θεώ
Την εκτίμηση πως υπάρχουν περιθώρια συναίνεσης με την Εκκλησία εξέφρασε Στο Κόκκινο ο Αρ. Μπαλτάς. «Αν μιλήσουμε πριν από όλα για το ‘ιερό’, ότι είναι διανθρώπινο χαρακτηριστικό, μπορούμε να συζητήσουμε σωστά. Να πούμε ‘εγώ πιστεύω στην ορθόδοξη εκδοχή’, ‘εγώ στην καθολική’, ‘εγώ στη μουσουλμανική’, ‘εγώ σε καμία’, μπορούμε να συζητήσουμε ότι όλοι έχουμε μια αίσθηση ιερού», ανέφερε μεταξύ άλλων ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ. «Εάν το καταλάβουμε αυτό και πούμε ‘τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ’, μπορούμε να αρχίσουμε να συζητάμε πλέον τις σχέσεις της Εκκλησίας, ως οργανωμένης δύναμης εντός μιας συντεταγμένης Πολιτείας, με το κράτος» υπογράμμισε. «Αν ‘το πάρουμε’ έτσι», συμπλήρωσε, «υπάρχουν μεγάλα περιθώρια συναίνεσης με την Εκκλησία».
ΑΥΓΗ