Συνοπτικές, προσχηματικές διαδικασίες με βασική επιδίωξη την ελαχιστοποίηση των κενών και τη δημιουργία νέων «δεξαμενών» πλεοναζόντων εκπαιδευτικών.

Αγωνιστική Παρέμβαση – Συνεργαζόμενοι

Ενημερωτικό συνεδρίασης ΠΥΣΔΕ
Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης (13/3//2019)

Την Τετάρτη, 13 Μάρτη, η συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης είχε ως βασικό θέμα τον προσδιορισμό κενών – πλεονασμάτων ενόψει των μεταθέσεων για το σχολικό έτος 2019, με βάση σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου. Με τη συγκεκριμένη εγκύκλιο και προθεσμίες σχεδόν ανύπαρκτες το Υπουργείο ζητούσε από το ΠΥΣΔΕ να διεκπεραιώσει μια σοβαρή διαδικασία, όπως είναι ο προσδιορισμός κενών – πλεονασμάτων. Η εγκύκλιος, με ημερομηνία έκδοσης 8/3/2019, κοινοποιήθηκε στις Διευθύνσεις την Παρασκευή 8/3/2019 αργά το μεσημέρι και ενώ τα σχολεία ήταν ένα τριήμερο κλειστά λόγω Σαββατοκύριακου και Καθαρής Δευτέρας. (Υπήρξε δε και εγκύκλιος 39386/Ε2 που στάλθηκε στα ΕΕΕΕΚ στις 13-3-2016 για τον υπολογισμό των οργανικών κενών σε αυτές τις σχολικές μονάδες, δηλαδή μετά την λήξη της προθεσμίας!!!). Απαιτούσε από τους Διευθυντές των σχολείων να αποστείλουν τους πίνακες Α (κενά και πλεονάσματα εκπαιδευτικών) συμπληρωμένους από τους ίδιους, χωρίς την σύμφωνη γνώμη και τον έλεγχο του συλλόγου διδασκόντων. Στη συνέχεια προέβλεπε ότι πρέπει να αποσταλούν οι πίνακες Γ από τις ΔΔΕ, αφού εκφράσουν γνώμη τα ΠΥΣΔΕ, έως τις 13/3. Αναφέρουμε ότι στον πίνακα που καλούνται να συμπληρώσουν τα ΠΥΣΔΕ, δεν υπάρχει και πάλι η στήλη «εκτίμηση του ΠΥΣΔΕ».

Της συνεδρίασης προηγήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας εκπροσώπων των Α΄, Γ΄, Δ΄ και Ε΄ ΕΛΜΕ-Θ με την οποία κατήγγειλαν την εγκύκλιο του υπουργείου, γιατί προσπαθεί να ελαχιστοποιήσει τα κενά και τις μεταθέσεις. Ζήτησαν από το ΠΥΣΔΕ να προχωρήσει στον υπολογισμό των κενών πλεονασμάτων σύμφωνα με την πραγματικότητα, τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και το Υπουργείο να αποσύρει την εγκύκλιο. Οι αιρετοί και τα μέλη των ΠΥΣΔΕ να μη νομιμοποιήσουν τη διαδικασία, να την καταγγείλουν, να απέχουν από τη σύνταξη των πινάκων και να μην τους υπογράψουν.

Στη συνεδρίαση που ακολούθησε ως εκπρόσωποι της «Αγωνιστικής Παρέμβασης – Συνεργαζόμενοι» στο ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης καταγγείλαμε τη συγκεκριμένη εγκύκλιο καθώς με αυτή το Υπουργείο προσπαθεί με πλάγιο τρόπο να διαμορφώσει το «περιβάλλον» των μεταθέσεων, με βασική επιδίωξη την ελαχιστοποίηση των κενών και τη δημιουργία νέων «δεξαμενών» πλεοναζόντων εκπαιδευτικών. Τονίσαμε πως τόσο από την ίδια την διαδικασία, όσο και από το περιεχόμενο που αυτή έχει, η κυβέρνηση παίρνει πιο άμεσα στα χέρια της την υπόθεση της διαμόρφωσης των κενών και των πλεονασμάτων στο πλαίσιο της συνολικότερης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που επιβάλλει τον δημοσιονομικό κόφτη και τις αυτόματες περικοπές, την κινητικότητα και ευελιξία του προσωπικού, το παραπέρα χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και της νέας γενιάς. Γι’ αυτό και θέλουν ο υπολογισμός των κενών και πλεονασμάτων να γίνει με τις γνωστές πλέον συνοπτικές διαδικασίες και μακριά από τον κόσμο της εκπαίδευσης, χωρίς να το γνωρίζουν οι συνάδελφοι, χωρίς να συνεδριάσουν οι σύλλογοι διδασκόντων κάθε σχολείου και χωρίς να αποτύπωνεται η υπάρχουσα πραγματικότητα των σχολείων.

Ως εκπρόσωποι της «Αγωνιστικής Παρέμβασης – Συνεργαζόμενοι» στο ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης με βάση τα παραπάνω, καθώς και α). Την παράσταση – παρέμβαση των ΕΛΜΕ-Θ και την ανακοίνωση της ΟΛΜΕ (12/3/2019). β). Το γεγονός πως το σύνολο των πινάκων Α έχει συνταχθεί χωρίς γνώση και απόφαση των συλλόγων διδασκόντων καταθέσαμε συγκεκριμένη πρόταση. Το ΠΥΣΔΕ να μην προχωρήσει σε απόφαση με βάση τη συγκεκριμένη εγκύκλιο. Να υπάρχει και η στήλη με την «εκτίμηση του ΠΥΣΔΕ. Προτείναμε καταρχήν την αναβολή αυτής της συνεδρίασης, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν. Δηλώσαμε πως αν το ΠΥΣΔΕ δεν κάνει δεκτές τις προτάσεις μας και προχωρήσει στη διαδικασία, εμείς αρνούμαστε να τη νομιμοποιήσουμε σύμφωνα με τις αποφάσεις των σωματείων μας (ΕΛΜΕ-ΟΛΜΕ), απέχουμε από τη σύνταξη των πινάκων και δεν τους υπογράφουμε.

Το ΠΥΣΔΕ, στις 13-3, αποφάσισε κατά πλειοψηφία (3-2) με την ψήφο των δύο αιρετών και ενός από τα διορισμένα μέλη του, την αναβολή συζήτησης του θέματος για να συνεδριάσουν οι συλλόγοι. Η αναπληρώτρια πρόεδρος όχι μόνο δεν ψήφισε την πρόταση αναβολής, αλλά επέμενε για την τήρηση της «νομιμότητας»!

Με βάση αυτή την απόφαση έπρεπε να ζητηθεί, με ευθύνη της αναπληρώτριας Προέδρου του ΠΥΣΔΕ, οι σύλλογοι να συντάξουν τους πίνακες Α΄. Μια τέτοια διαδικασία δεν έγινε ποτε! Στη συνεδρίαση που ορίστηκε από το Διευθυντή Β/θμιας Εκπ/σης στις 18/3 συζητήθηκε και το εξ αναβολης θέμα των κενών και πλεονασμάτων. Ο Διευθυντής μας πληροφόρησε ότι ο ίδιος απέστειλε τους πίνακες στην Περιφερειακή Εκπαίδευση Κεντρικής Μακεδονίας και ζήτησε το ΠΥΣΔΕ να τους επικυρώσει! Καταγγείλαμε την αντιδημοκρατική στάση του, ενώ ο ίδιος απέστειλε τους πίνακες, να ζητάει την επικύρωσή τους από το ΠΥΣΔΕ και αποχωρήσαμε από τη συνεδρίαση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025