ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ – Ανυποχώρητος αγώνας για το δημόσιο σχολείο και τον εκπαιδευτικό!
Βρισκόμαστε μπροστά σε μια ακόμα καμπή εφαρμογής μνημονιακών πολιτικών από την κυβέρνηση για το κλείσιμο της 3ης αξιολόγησης.
Σε αυτό το πλαίσιο, το Υπουργείο Παιδείας θα φέρει τις επόμενες μέρες στη Βουλή για ψήφιση, μέτρα όπως: υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο 30 ώρες, αξιολόγηση στελεχών, κριτήρια συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων, ενώ θα πάρουν σειρά για νομοθέτηση οι Δομές στήριξης, ο Προγραμματισμός και η Αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, και οι αλλαγές στο Γενικό Λύκειο και στο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ταυτόχρονα, ανακοινώνονται αλλαγές σε σοβαρά εργασιακά και εκπαιδευτικά ζητήματα, όπως αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων, ενοποιήσεις ειδικοτήτων, υπηρεσιακές μεταβολές, ζητήματα διδακτικής επάρκειας, κ.ά.
Για όλα τα παραπάνω, το Υπουργείο επιχειρεί να καθησυχάσει τον κλάδο με αλλεπάλληλες δηλώσεις, ενώ είναι δεδομένο ότι όλα θα κριθούν στην πράξη, τη στιγμή που αρκετά από αυτά τα μέτρα είναι μνημονιακές δεσμεύσεις ή προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της 3ης αξιολόγησης.
Είναι φανερό, επομένως, ότι τέτοιες εξελίξεις, που θα πλήξουν το δημόσιο σχολείο χειροτερεύοντας τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών και υποβαθμίζοντας τη μόρφωση των μαθητών, ο κλάδος θα πρέπει με τη συσπείρωσή του και τους αγώνες του να τις αποτρέψει.
Για τις επικείμενες νομοθετικές ρυθμίσεις οι ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ έχουν ξεκάθαρη θέση:
- ΠΑΡΑΜΟΝΗ 30 ΩΡΕΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: Παρά τις δηλώσεις του Υπουργού για την εφαρμογή του 1566, είμαστε σε επιφυλακή, και δεν θα δεχτούμε καμία υποχρεωτική παραμονή στο σχολείο έξω από το συγκεκριμένο αυτό πλαίσιο, και, σε κάθε περίπτωση, θα αντιπαλέψουμε οποιαδήποτε αλλαγή θα αυξάνει το ωράριό μας και θα υποβαθμίζει τις εργασιακές μας σχέσεις. Διεκδικούμε επιθετικά τη μείωση του ωραρίου στα επίπεδα προ του 2013 και τη στελέχωση όλων των σχολείων με διοικητικό, βοηθητικό και επιστημονικό προσωπικό. Παλεύουμε για την κατάργηση του αντιδραστικού καθηκοντολογίου – που δίνει μεγάλες εξουσίες στον διευθυντή του σχολείου – και για τη θέσπιση νέου θεσμικού δημοκρατικού πλαισίου με αναβαθμισμένο το ρόλο του Συλλόγου.
- ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ: είμαστε αντίθετοι σε κάθε απόπειρα συγχώνευσης σχολείων, με μόνη εξαίρεση την περίπτωση αυτό να προτείνεται από την ίδια την εκπαιδευτική κοινότητα.
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΣΕΠ: οι ΣΥΝΕΚ διαφωνούν με αυτήν την πρόταση, εφόσον είμαστε αντίθετοι στην αξιολόγηση στελεχών που θα υλοποιεί μνημονιακές δεσμεύσεις. Η γενική θέση μας είναι η επιλογή στελεχών και με την συμμετοχή της βάσης των εκπαιδευτικών.