ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ Ν.Δ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ – «ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΡΥΦΤΟΥΝ ΑΛΛΑ ΔΕ ΜΠΟΡΟΥΝ» ή «ΣΑΣ ΤΑ ΕΙΠΑΜΕ ΑΛΛΑ ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΤΑ ΑΚΟΥΓΑΤΕ»;

ΣΥΝΕΚ

Ο πολύς κ. Χατζηδάκης, κι από κοντά ο πρώην υφυπουργός κ. Βλάχος, σε δηλώσεις τους δεν κρύβουν τα σχέδια της ΝΔ για τη δημόσια εκπαίδευση, την οποία ξεκάθαρα πλέον βλέπουν ως δημόσια σπατάλη και επιχείρηση με όρους λειτουργίας ιδιωτικού τομέα. Έτσι προχτές ξαναχτύπησαν:

Για τους 4500 διορισμούς στη ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ο κ. Βλάχος ΕΙΠΕ: “Από τη στιγμή που δεν έχουν προέλθει από κάποια μελέτη, να δούμε τις ανάγκες (…) Προφανώς είναι στον αέρα. Είναι στην προεκλογική λογική. Η κυβέρνηση σήμερα τι λέει; Ρίχνει αριθμούς στον αέρα, ότι θα πάρει για την Ειδική Αγωγή 4.500. Δεν το μελέτησε κανείς. Δεν μας είπε να συμμετέχουμε να βγάλουμε από κοινού τον αριθμό. Βγήκε και το εξήγγειλε προεκλογικά γνωρίζοντας πως δεν θα είναι αυριανή κυβέρνηση”.

Ώστε έτσι λοιπόν. Τα κενά στα σχολεία (πλέον των 25.000 συνολικά) είναι φαντάσματα σαν τους αναπληρωτές που τα καλύπτουν, και οι 4.500 που έχουν εγγραφεί στον φετινό προϋπολογισμό και η διαδικασία επεξεργασίας των πινάκων που έχει ήδη ξεκινήσει από τον ΑΣΕΠ είναι στη φαντασία μας.

Ολοταχώς για την αναλογία 1 προς 5 και τον περιορισμό στο ελάχιστο των διορισμών, αντί του 1 προς 1 που έχει ήδη εξαγγελθεί από το ΥΠΠΕΘ. Φανταστείτε τι έχει να γίνει με τους διορισμούς της Γενικής Παιδείας.

Αυτονομία σχολικών μονάδων – διαφορετικά μαθήματα ανά σχολείο: «Το παιδί στο Καρπενήσι και το παιδί στο Μαρούσι να μην κάνουν ακριβώς τα ίδια μαθήματα. Αντίθετα, πρότεινε ο κ. Χατζιδάκης, το 10-20% των μαθημάτων να καθορίζονται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς καθώς, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι διαφορετικές οι κοινωνίες και διαφορετική η τοπική οικονομία», προσθέτοντας πως «αυτό είναι το παράδειγμα που εφαρμόζεται στο εξωτερικό και στις προηγμένες χώρες της Ευρώπης».

Πράγματι, αυτός ο τρόπος εφαρμόζεται ήδη σε κάποιες χώρες, με συνέπεια τη δημιουργία πολλών επιλογών, μείωση αντικειμένων, μείωση καθηγητών και δημιουργία θεματικών σχολείων πολλών ταχυτήτων. Σε κάποιες χώρες το αποτέλεσμα ήταν να κλείσουν σχολεία και η μαθητική διαρροή να φτάσει σε ανησυχητικά ποσοστά.

Αξιολόγηση σχολικών μονάδων από γονείς – δημοσιοποίηση αποτελεσμάτων: «Εμείς λέμε αξιολόγηση των σχολικών μονάδων με τη συμμετοχή των γονέων. Θα αξιολογείται το 1ο λύκειο Αμαρουσίου, το 2ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου, απρόσωπα, και θα υπάρχει μια κατάταξη σε Portal του υπουργείου Παιδείας όπως γίνεται και στη Φινλανδία». Με αυτή την πρακτική ανοίγει ο δρόμος για την κατηγοριοποίηση σχολείων και για την χρηματοδότησή τους ανάλογα με τη αξιολόγηση και τα vouchers.

Σε όποιο εκπαιδευτικό σύστημα εφαρμόστηκαν οι αξιολογικές πλατφόρμες σχολείων έχουν οδηγήσει σε κοινωνικό διαχωρισμό και κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών, με βάση κοινωνικο-οικονομικά και πολιτισμικά κριτήρια.

Πρότυπα σχολεία σε κάθε νομό. «Μιλάμε για ένα πρότυπο σχολείο σε κάθε νομό και σε κάθε μεγάλη διοικητική ενότητα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Γιατί τα πρότυπα είναι σχολεία ευκαιριών για τα ταλαντούχα παιδιά των μεσαίων και των φτωχών οικογενειών. Τα πρότυπα σχολεία είναι πραγματική κοινωνική πολιτική».

Ο κοινωνικός ρατσισμός, η αποθέωση του ατομικισμού και της θατσερικής αντίληψης «ο ικανός προχωράει και οι άλλοι θα είναι υπεύθυνοι για τη φτώχεια τους» εφαρμόζεται στο σχολείο του μέλλοντος της ΝΔ.

ΘΑΥΜΑΣΤΕ ΤΟΥΣ, ΜΑΣ ΤΑ ΛΕΝΕ…