Το Υπουργείο Παιδείας, αντί να επισπεύσει τις διαδικασίες και να υλοποιήσει επιτέλους τους διορισμούς εκπαιδευτικών, επιλέγει, εν μέσω πανδημίας και συνθηκών περιορισμού ελευθεριών, να δημιουργήσει κι άλλα προβλήματα στους αναπληρωτές, επιδεικνύοντας για μία ακόμη φορά πλήρη περιφρόνηση στα δικαιώματα και τις ανάγκες τους.
ΣΥΝΕΚ
Η πρώτη πράξη σε αυτόν τον εμπαιγμό γράφτηκε πριν μήνες με την απαράδεκτη εξίσωση των πτυχίων ιδιωτικών κολλεγίων με αυτά των ΑΕΙ, που δίνει το δικαίωμα στους αποφοίτους κολλεγίων να μπουν στους πίνακες των εκπαιδευτικών, αλλάζοντας την κατάταξη και
προσπερνώντας πιθανά συναδέλφους που υπηρετούν χρόνια στο δημόσιο σχολείο. Η δεύτερη πράξη γράφεται με αυτό το νομοσχέδιο που προβλέπει 2ετή ή και 3ετή αποκλεισμό από τους πίνακες όσων αναπληρωτών δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή παραιτούνται. Αντί να δείξει έμπρακτα το Υπουργείο τη στήριξή του στους ανθρώπους που, υπό καθεστώς ανελαστικών σχέσεων εργασίας, κρατούν τόσα χρόνια όρθιο το δημόσιο σχολείο, τους απειλεί. Αντί να νομοθετούνται κίνητρα και ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσης όσων αναπληρωτών υπηρετούν εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, νομοθετούνται τιμωρίες. Συγχρόνως βάζει σε κίνδυνο χιλιάδες θέσεις εργασίας τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στην πρωτοβάθμια αυξάνει -εν μέσω πανδημίας- τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα, ενώ στη δευτεροβάθμια αποκλείει τους ενηλίκους από τα ημερήσια ΕΠΑΛ, γεγονός που θα μειώσει το μαθητικό δυναμικό τους κατά 30%. Οι δύο ρυθμίσεις αυτές προφανώς θα επιφέρουν άμεσα μείωση τμημάτων, συγχωνεύσεις ή και καταργήσεις σχολικών μονάδων και συνακόλουθα μείωση οργανικών θέσεων και θέσεων εργασίας για τους αναπληρωτές. Την ίδια ώρα με δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ προαναγγέλλεται εμμέσως πλην σαφώς η «αξιοποίηση» της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τις απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές και μετά το πέρας της πανδημίας, επιπλέον μείωση θέσεων εργασίας δηλαδή από τα επόμενα σχολικά έτη.
Το ΥΠΑΙΘ σε ολόκληρο νομοσχέδιο 98 άρθρων δε νομοθετεί καμία επίλυση των επειγόντων προβλημάτων που έχει επιφέρει η πανδημία και στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς. Δεν προβλέπει ούτε τώρα την εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών, ούτε καν για τις άδειες ασθενείας, τη στιγμή που η χώρα και η ανθρωπότητα ολόκληρη βιώνει μία πρωτοφανή κρίση δημόσιας υγείας. Αντ’αυτού, ποινές, ανεργία και φυσικά αξιολόγηση…
«Το νομοσχέδιο για την παιδεία οδηγεί στη συντήρηση και στο παρελθόν»
Εκπαιδευτικοί: «Γιατί πρέπει να αποσυρθεί το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας»