ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ Δευτέρα 19/9/16

Το Σάββατο (17/9) έκλεισε ένας κύκλος κινητοποιήσεων και δράσεων της Ομοσπονδίας που περιελάμβανε τη συμμετοχή στη διαδήλωση διαμαρτυρίας στη Θεσσαλονίκη (10/9), τις συσκέψεις Βορείου και Νοτίου Ελλάδος (10 και 17/9), τη στήριξη της απεργίας της Δ.Ο.Ε. (15/9) καθώς και τη συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας (15/9).

Η συνάντηση της Ο.Λ.Μ.Ε. με τον αρμόδιο Υπουργό αποκόμισε τα ακόλουθα συμπεράσματα:

α) εξαιτίας των νεομνημονιακών δεσμεύσεων δεν υπάρχει καμία δυνατότητα αύξησης των δαπανών για την Παιδεία. Η υποχρηματοδότηση συνεχίζεται και θα επηρεαστεί ουσιαστικά το σύνολο της Εκπαίδευσης, αλλά και η λειτουργία των υπερδιογκωμένων σχολικών επιτροπών. Οι όροι εξοικονόμηση και εξορθολογισμός θα συνιστούν την κυβερνητική πολιτική.

Β) η υπόσχεση για έχει μετακυληθεί για την τριετία 2017-19. Τίποτε δεν είναι βέβαιο εξαιτίας του ότι απαιτείται η έγκριση του «κουαρτέτου». Η άρνηση από αυτό κάθε διορισμού στο δημόσιο επικρέμεται ως μία συνεχής απειλή. Το Υπουργείο δεν έχει την παραμικρή δυνατότητα αντίδρασης και θα αναγκασθεί να αποδεχθεί τις «άνωθεν οδηγίες, κάτι που έπραξε με τους μηδενικούς διορισμούς του 2016.

Γ) το αδιέξοδο στους διορισμούς των συνεχίζεται, καθώς δεκάδες χιλιάδες αδιόριστοι συνάδελφοι θα περιπέσουν εκ νέου στο καθεστώς της ανεργίας, της υποαπασχόλησης και της ετεροαπασχόλησης. Απλά θα υπάρξουν κάποιες προσθαφαιρέσεις και σε ορισμένες ειδικότητες ο αριθμός των αναπληρωτών θα μειωθεί δραματικά.

Δ) η επιμόρφωση θεωρείται αναγκαία, η έλλειψη χρημάτων πιθανόν να την αναστείλει ή να την απομειώσει

Ε) η «αντιμεταρρύθμιση» οδήγησε στη δημιουργία σημαντικών πλεονασμάτων πολλών ειδικοτήτων, ιδιαίτερα σε ορισμένες περιφέρειες. Τα κενά συνεχίζουν όμως να υπάρχουν και η κινητικότητα είναι η μοναδική λύση. Στην αρχή εθελοντική, ενώ πλανάται έντονο το ερώτημα τι θα συμβεί εάν καταστεί υποχρεωτική.

Στ) η πολιτική των πολλαπλών αναθέσεων, των μετακινήσεων σε πολλά σχολεία, της καταστρατήγησης του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα παραμένει η ίδια.

Ζ) η πολιτική ηγεσία δεν συζητά την επαναφορά του ωραρίου μας στα προ του 2013 επίπεδα.

Η) η στοχοποίηση των ολιγομελών τμημάτων των ΕΠΑ.Λ. και των ομάδων προσανατολισμού στα μικρότερα Λύκεια συνεχίζεται. Ο στόχος ευκρινής: συρρίκνωση της Τεχνικής Εκπαίδευσης, καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.

Θ) η αναγνώριση της προϋπηρεσίας μας στον Ιδιωτικό τομέα και η αρνητική εξέλιξη των συνταξιοδοτικών μας ρυθμίσεων, συνεχίζουν να βρίσκονται σε εκκρεμότητα.

Ι) εξαιτίας του αναγκαστικά επερχόμενου συνδικαλιστικού νόμου, δεχόμεθα μια αναίτια και εντελώς άδικη επίθεση. Μας προσάπτεται η κατηγορία ότι υπερασπιζόμαστε και συντηρούμε το «πελατειακό κράτος». Η πολιτική ηγεσία για άλλη μία φορά επιθυμεί να στρεψοδικήσει. Προβάλει μια δήθεν αρνητική κατάσταση και επιχειρεί να αξιοποιήσει τον όποιον κοινωνικό αυτοματισμό. Γνωρίζει τις απαιτήσεις των δανειστών, αλλά και την αδυναμία της να υπερασπιστεί τις συνδικαλιστικές ελευθερίες. Η επιτροπεία επιθυμεί να το εξαφανίσει και να το εξουδετερώσει και η νεομνημονιακή εξουσία ευφυώς θα προσπαθήσει να αντιστρέψει την πραγματικότητα, δηλώνοντας ότι την ευθύνη για τα άγρια πλήγματα που θα δεχθεί το συνδικαλιστικό κίνημα φέρουν αποκλειστικά και μόνον οι εκπρόσωποί του, με την τόσο αρνητική πολιτική που έχουν ακολουθήσει.

Ια) με έντεχνο τρόπο η πολιτική ηγεσία επιχειρεί να αιτιολογήσει τις ιδεοληψίες και τους δογματισμούς της με παιδαγωγικά κριτήρια. Δημιουργεί στο Γυμνάσιο μαθήματα πολλών ταχυτήτων, ενισχύει την ήσσονα προσπάθεια, προχωρά σε ένα ασαφές εξεταστικό σύστημα, επεκτείνει το διδακτικό έτος. Τα ανωτέρω πραγματοποιήθηκαν χωρίς διάλογο, και με ανύπαρκτη προετοιμασία. Παράλληλα, όπως καταγγέλλουν οι επιστημονικοί σύλλογοι των Θεολόγων και Φιλολόγων το Υπουργείο «απαξιώνει το μάθημα των Θρησκευτικών και προάγει έναν αυστηρό διδακτικό υλισμό» με παράλληλο «διωγμό των κλασσικών γραμμάτων και της ανθρωπιστικής παιδείας». Η όλη αυτή πρακτική αμφισβητεί τους δύο πυλώνες της Εθνικής μας υπόστασης την Ορθοδοξία και τον Αρχαίο Ελληνισμό.

Με φιλικούς και αγωνιστικούς χαιρετισμούς

Θ. Τσούχλος, μέλος Δ.Σ. Ο.Λ.Μ.Ε., Ε.Ε. Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών.