Σε κλίμα αλληλοκατανόησης και ειλικρινούς διάθεσης συνεργασίας πραγματοποιήθηκε σήμερα η συνάντηση του Υπουργού Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκου Φίλη με τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ.

Ο κ. Φίλης αφού επανέλαβε για ακόμη μία φορά ότι το σημερινό δημόσιο σχολείο –μετά από πέντε χρόνια σκληρής δημοσιονομικής λιτότητας – στέκεται όρθιο χάρη στις υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλλουν οι εκπαιδευτικοί, έδωσε συγκεκριμένες απαντήσεις σε όλα τα θέματα που έθεσαν οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα ανέφερε:

Εθνικός Διάλογος

• Ο διάλογος με τους εκπαιδευτικούς τους φορείς τους, αλλά και τον καθένα ξεχωριστά, είναι μία επιδίωξη της κυβέρνησης η οποία συνεχίζεται και επιβεβαιώνεται ως προς τα αποτελέσματα του.

Η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει τον εθνικό και κοινωνικό διάλογο για τη δημοκρατική μεταρρύθμιση στον χώρο της εκπαίδευσης.

Προχωρούμε αυτόν τον διάλογο σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό κόσμο και θα έχουμε αποτελέσματα πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς προκειμένου να μας βρει η νέα χρονιά έτοιμους βήμα- βήμα για την υλοποίηση της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.

Πιστεύουμε στον στόχο αυτό έχουμε όλοι θέσει τις προτεραιότητες μας να αλλάξει το δημόσιο σχολείο, να γίνει πιο αξιόπιστο.

Ένα σχολείο ισότητας που όλοι οι πόροι που διατίθενται από τον έλληνα πολίτη, είτε είναι ελληνικοί είτε ευρωπαϊκοί, να αξιοποιούνται χωρίς υποψία σπατάλης.

Διορισμοί

• Έχουμε τριετές συγκεκριμένο σχέδιο για 20000 διορισμούς αρχής γενομένης από το 2016.

Η κυβέρνηση από την αρχή της σχολικής χρονιάς έχει θέσει τον στόχο να λειτουργήσουν τα σχολεία το Σεπτέμβριο από τη πρώτη μέρα χωρίς προβλήματα στη στελέχωση του προσωπικού. Ήδη υπάρχει μία επιτροπή που επεξεργάζεται ζητήματα εκλογίκευσης στη διάθεση του προσωπικού και το θέμα των διορισμών.

Για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια θα γίνουν μαζικοί διορισμοί μόνιμου προσωπικού στην εκπαίδευση. Το θεωρούμε αναγκαίο για τη στήριξη του δημόσιου σχολείου. Και αυτή ακριβώς η επιδίωξη η αναβάθμιση και η στήριξη του δημόσιου σχολείου υπηρετείται από την κυβέρνηση και από το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου.

Κενά

• Τα κενά είναι λιγότερα από πέρσι και πρόπερσι και δεν επηρεάζουν τη κύρια λειτουργία του σχολείου. Επειδή μιλάμε για 140000 εκπαιδευτικούς σε ένα βαθμό υπάρχουν κενά που δημιουργούνται από ασθένειες, άδειες κύησης κ.λ.π. Αντιμετωπίζονται αυτά τα κενά με προσλήψεις αναπληρωτών.

Για το πρόβλημα ορισμένων πλασματικών κενών που υπάρχουν γίνεται μια συζήτηση επ αυτού. Αυτό δεν αφορά το σύνολο της εκπαίδευσης αλλά ορισμένες πλευρές και ορισμένους εκπαιδευτικούς. Είναι θέμα που και αυτό αντιμετωπίζεται επειδή ούτε ένα ευρώ του Έλληνα φορολογούμενου δεν πρέπει να μην αξιοποιείται.

Ειδική Αγωγή

• Με τις διοικήσεις των ομοσπονδιών συζητήσαμε και το θέμα της Ειδικής Αγωγής. Υπάρχει μία τροπολογία στη βουλή που καθιερώνει την επικρατέστερη σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες επιλογή της συμπεριληπτικής διδασκαλίας στην ειδική αγωγή. Αυτή η επιλογή σημαίνει όχι στη γκετοποιήση των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Αυτό δεν σημαίνει μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, αντιθέτως θα έχουμε για πρώτη φορά στην ειδική εκπαίδευση από το Σεπτέμβριο μόνιμο και περισσότερε προσωπικό. Επίσης φέτος για πρώτη φορά στην ειδική αγωγή, σε σχέση με άλλες χρονιές, είχαμε προσλήψεις αναπληρωτών κατά 50% παραπάνω.

Ηοt Spots και μαθητές

• Είμαστε ως κυβέρνηση υπέρ της κινητοποίησης των πολιτών. Όμως με βάση ορισμένες αξίες και δημοκρατικά ιδανικά. Δεν είναι δυνατό να παρωθούνται σε κινητοποιήσεις παιδιά των Δημοτικών Σχολείων με τη ρητορική του μίσους. Όσοι το κάνουν αυτό δεν έχουν σχέση με την ελληνική παράδοση της φιλοξενίας ούτε με τη δημοκρατία στη χώρα μας.