5-8 ετών: Το παιδί μπορεί να «σερφάρει» υπό την επίβλεψη ενηλίκου σε δικτυακούς τόπους με παιχνίδια κατάλληλα για αυτή την ηλικία (παζλ, παιχνίδια με γράμματα και αριθμούς, ιστοσελίδες με μουσική κ.λπ.). Καλό είναι να μη μένει για περισσότερο από μισή ώρα την ημέρα στη δραστηριότητα αυτή.
5-8 ετών: Το παιδί μπορεί να «σερφάρει» υπό την επίβλεψη ενηλίκου σε δικτυακούς τόπους με παιχνίδια κατάλληλα για αυτή την ηλικία (παζλ, παιχνίδια με γράμματα και αριθμούς, ιστοσελίδες με μουσική κ.λπ.). Καλό είναι να μη μένει για περισσότερο από μισή ώρα την ημέρα στη δραστηριότητα αυτή.
8-12 ετών: Τα παιδιά περνούν όλο και περισσότερη ώρα μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή. Ανακαλύπτουν ότι μπορούν να βρουν πληροφορίες για τα ενδιαφέροντά τους, αθλητισμό, μουσική κ.λπ. Καθίστε μαζί τους και βοηθήστε τα στις αναζητήσεις τους, υποδεικνύοντας τις σωστές λέξεις-κλειδιά. Επιλέξτε μαζί ιστοσελίδες που το ενδιαφέρουν και προσθέστε τις στα favorites του browser που χρησιμοποιείτε. Τοποθετήστε φίλτρα, έτσι ώστε η αναζήτηση ιστοσελίδων να είναι ακίνδυνη, αλλά μην ξεχνάτε ότι ακόμα και τα καλύτερα φίλτρα δεν παρέχουν απόλυτη ασφάλεια. Οσο το παιδί μεγαλώνει μπορεί να χρησιμοποιεί το Ιντερνετ μόνο του. Προσπαθήστε να αντισταθμίζεται ο χρόνος που περνά μπροστά στον υπολογιστή με χρόνο που διαθέτει για άλλες δραστηριότητες.
12-18 ετών: Τα παιδιά μπορεί να απορροφηθούν για ώρες από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Αποκτούν εύκολα τεχνολογικές ικανότητες και είναι ικανά να εξερευνήσουν όλες τις πτυχές του εικονικού αυτού κόσμου. Μπορούν να εγκαταστήσουν λογισμικό και πιθανώς να είναι πιο εξοικειωμένα από εσάς. Καθίστε μαζί με τα παιδιά σας, ιδιαίτερα αν είναι στις μικρότερες ηλικίες της κατηγορίας. Γίνετε περίεργοι! Δείξτε ενδιαφέρον για τις δραστηριότητές τους. Αντιδράστε με ψυχραιμία αν το παιδί σας ξοδεύει τον χρόνο του αποκλειστικά σε ηλεκτρονικά παιχνίδια. Συνήθως είναι ένα παροδικό φαινόμενο. Σε κάθε περίπτωση μια νευρική αντίδραση στις ψηφιακές προτιμήσεις των εφήβων αντενδείκνυται τόσο όσο μια ιδιαίτερα ανεκτική στάση.
Πηγή: saferinternet.gr