Προς: Συλ. Διδασκόντων, τα μέλη, Σύλλογοι, ΔΟΕ
Σχετικά με την πρόσκληση του Υπ Παιδείας Φίλη στους συλλόγους διδασκόντων για συμμετοχή στο διάλογο για την Παιδεία
ΔΕ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΕ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΤΑ ΤΕΤΕΛΕΣΜΕΝΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Η επιστολή Φίλη που καλεί τους συλλόγους διδασκόντων και συνολικότερα τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία ( γονείς, τοπική αυτοδιοίκηση) να συνεδριάσουν, να καταγράψουν τα προβλήματα και τις λύσεις που προτείνουν για την εκπαίδευση έρχεται σε μια περίοδο που :
Α. Βιώνουμε τη χειρότερη κατάσταση των τελευταίων χρόνων στη λειτουργία των σχολείων.
- Μηδενικοί διορισμοί και φέτος με αποτέλεσμα τέλος Φλεβάρη να παραμένουν πάνω από 3.000 κενά τα οποία το υπουργείο δηλώνει ότι “ΔΕΝ ειίναι σημαντικά” δηλαδή δηλώνει ότι ΔΕ ΘΑ ΤΑ ΚΑΛΥΨΕΙ
- Με χιλιάδες σχολεία να λειτουργούν όπως- όπως με όποια ειδικότητα έχουν περίσσευμα, εκατοντάδες ολοήμερα να μην λειτουργούν καθόλου ή μερικώς, με χιλιάδες μαθητές χωρίς παράλληλη στήριξη, με εκατοντάδες τμήματα ένταξης να μην έχουν στελεχωθεί και με συμπτύξεις τμημάτων για να καλυφθούν τα κενά.
- Απόπειρα κατάργησης των υποστηρικτικών δομών όπως η ενισχυτική διδασκαλία με στόχο να εμφανιστούν πλασματικές πλεονάζουσες ώρες για να μετακινηθούν εκπαιδευτικοί
- · Με τους αναπληρωτές να καταδικάζονται στην περιπλάνηση, την εργασία για μερικούς μήνες μήνες και την ίδια στιγμή, το Υπ Παιδείας με το προσχημα του ΣτΕ να τους αμφισβητεί προκλητικά την προϋπηρεσία ως κριτήριο για τις προσλήψεις αναπληρωτών.
Β. Πολλαπλασιάζονται οι δηλώσεις του Υπουργού και παραγόντων του υπουργείου και των υπευθύνων του διαλόγου πως το πλαίσιο των προτάσεων και αποφάσεων θα κινηθεί στα όρια που επιτρέπει το Μνημόνιο και οι δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα προς τη ΕΕ και τον ΟΟΣΑ,
Γ. Το Υπ. Παιδείας νομοθετεί ήδη πάνω σε θέματα που καλεί τον εκπαιδευτικό κόσμο να τοποθετηθεί και υποτίθεται ότι θέλει τη γνώμη του.
Δείγματα της νοοτροπίας «διαλόγου» του υπουργείου και της δημιουργίας τετελεσμένων με συγκεριμένα νομοθετήματα ενώ υποτίθεται ότι τα θέματα αυτά είναι προς συζήτηση είναι :
- · η αιφνιδιαστική κατάθεση και αυτούσια ψήφισή της στη Βουλή της τροπολογίας για τα τμήματα ένταξης, παρά την αντίθετη τοποθέτηση και τις θέσεις της ΔΟΕ, Συλλόγων και το κάλεσμα τους να αποσυρθεί !
- · στη συνάντηση του υπουργού Φίλη με ΔΟΕ και ΟΛΜΕ κατά την κινητοποίηση στις 17/2 ο υπουργός δήλωσε ότι έχει έτοιμο προς κατάθεση το νομοσχέδιο για την Ειδική αγωγή απαντώντας στις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών ότι “ο διάλογος για την Ειδική αγωγή έχει ολοκληρωθεί” !!! πότε και με ποιον ;;;
- · οι 3 εγκύκλιοι του Φίλη για την επιβολή της απαγόρευσης ενισχυτικής διδασκαλίας, της αναμόρφωσης των προγραμμάτων! και της “διαχείρισης – κινητικότητας προσωπικού” επιχειρούν να δημιουργήσουν νέα τετελεσμένα για την “κάλυψη” των κενών χωρίς διορισμούς,
- · η αιφνιδιαστική και μονομερής τροποποίηση – με υπουργική απόφαση – του καθηκοντολόγιου για το ρόλο των σχολικών συμβούλων και η ανάθεση σ΄ αυτούς ουσιαστικά διοικητικά καθήκοντα και τον αυστηρότερο έλεχγο εφαρμογής των αντιεκπαιδευτικών οδηγιών του Υπουργείου, ακυρώνοντας τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων.
- Ο νέος κρατικός προϋπολογισμός που σταθεροποιεί και παγιώνει την υποχρηματοδότηση και οδηγεί σε δυσκολίες στη λειτουργία των σχολείων και τις σχολικές επιτροπές να ΜΗΝ μπορούν να καλύψουν ούτε στοιχειώδεις ανάγκες.
- · Η κατασυκοφάντηση των μάχιμων εκπαιδευτικών ως “λουφαδόρους και αργόμισθους” που “δουλεύουν 8 και 10 ώρες” εμφανίζοντάς τους ως υπαίτιους για τα κενά.
- · Ο βομβαρδισμός εξαγγελιών του Υπουργού Παιδείας, για χιλιάδες διορισμούς αποδεικνύεται επικοινωνιακό τρυκ καθώς, στη διαδήλωση στις 17/2 δήλωσε στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ότι “το σχέδιο για το διορισμό 20.000 εκπαιδευτικών περιμένει την έγκριση της ΕΕ και των θεσμών” ενώ ακολουθεί γραπτή απάντηση του στη Βουλή ότι “δεν έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα εγκριση από το Υπουργικό συμβούλιο για διορισμούς το
Με βάση όλα τα παραπάνω αποδεικνύεται ότι η πρόσκληση σε συμμετοχή στο «διάλογο για την παιδεία» των συλλόγων διδασκόντων ΔΕΝ έχει καμία σχέση με την επιδίωξη να ακουστεί η γνώμη των εκπαιδευτικών προκειμένου να ληφθεί υπ όψη για την ουσιαστική βελτίωση της δημόσιας εκπαίδευσης. Είναι επικοινωνιακή, προσχηματική και μια ακόμα προσπάθεια να διχάσει τον κόσμο της εκπαίδευσης.
Είναι μια απέλπιδα προσπάθεια του Υπουργείου να δημιουργήσει την εικόνα της συμμετοχής έστω κάποιων εκπαιδευτικών στο διάλογο την ώρα που ο υποτιθέμενος “διάλογος για την Παιδεία” βρίσκει σοβαρές αντιδράσεις από το εκπαιδευτικό κίνημα.
Επιδιώκει να νομιμοποιήσει – με την επίφαση δημοκρατικού διαλόγου – τις απολύτως προκαθορισμένες αποφάσεις στην κατεύθηνση της εφαρμογής των οδηγιών της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για την Παιδεία που περιλαμβάνει το Μνημόνιο και έχει δευσμευτεί να εφαρμόσει η κυβέρνηση.
Ο σύλλογος μας καλεί τους συναδέλφους ΝΑ ΜΗ νομιμοποιήσουν τις τακτικές και τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα του υπουργείου και να ΜΗ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ παντελώς προσχηματική διαδικασία.
Αν θέλει το υπουργείο μπορεί να υλοποιήσει τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος , των συλλόγων και των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών που του είναι απολύτως γνωστά και του έχουν κοινοποιηθεί σε όλους τους αγώνες και τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών.
Η στάση αυτή επιβάλλεται και από το γεγονός ότι σήμερα η κυβέρνηση και το Υπουργείο επιμένουν σε μια ανεπανάληπτη πολεμική σε βάρος μας και όλης της κοινωνίας (εργαζόμενων, αγροτών και νεολαίας) με το ασφαλιστικό έκτρωμα που έχει εξαγγείλει και επιμένει να τροποποιήσει προς το χειρότερο με βάση τις απαιτήσεις ΕΕ και ΔΝΤ.
Διευκρινίζουμε ότι η διαδικασία της σύγκλησης των συλλόγων διδασκόντων ΔΕΝ ΕΧΕΙ και ΔΕΝ θα μπορούσε άλλωστε να έχει υποχρεωτικό υπηρεσιακό χαρακτήρα και ΔΕΝ υποχρεούται κανείς ούτε να συγκαλέσει ούτε να συμμετέχει σε ένα σύλλογο διδασκόντων με αυτό το περιεχόμενο.
Καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει αντίστοιχη απόφαση