Γράμμα προς συναδέλφους-συναδέλφισσες
Αγαπητέ συνάδελφε, μόνιμε ή αναπληρωτή,
αγαπητή συναδέλφισσα, μόνιμη ή αναπληρώτρια,
το γράμμα αυτό θεωρεί δεδομένο ότι έχεις μάθει για τα νέα μέτρα που πρόκειται να ισχύσουν από Σεπτέμβρη στα σχολεία. Διαβάζεις, μπαίνεις στο Internet, στο σχολείο σου γίνονται συζητήσεις, στα ΜΜΕ ακούγονται σχόλια, τα συνδικάτα προχωρούν σε στάσεις εργασίας, σε ανακοινώσεις, σε συνελεύσεις, σίγουρα θα έχεις μάθει ότι κάτι συμβαίνει. Μιλάμε για τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις τμημάτων στα νηπιαγωγεία, το “κόψιμο” των Παράλληλων Στηρίξεων στην ειδική αγωγή, το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα στα Δημοτικά όπου όλοι βγαίνουν “περισσευούμενοι” και όλες τις τελευταίες ρυθμίσεις σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που διώχνουν χιλιάδες εργαζομένους από το δημόσιο σχολείο ενώ ρίχνουν την ποιότητά του.
Εμείς συνάδελφε και συναδέλφισσα σου απευθυνόμαστε πιστεύοντας ότι έχεις ενημερωθεί. Επομένως αυτό το γράμμα έχει άλλο σκοπό: Να συζητήσουμε για το «εμένα δε με πιάνει».
– Μήπως συνάδελφε πιστεύεις ότι εσένα δε σε αφορά, γιατί μπορεί να πάρεις δεύτερη ανάθεση στο μάθημα που μέχρι τώρα έκανε ένας συνάδελφός σου αναπληρωτής που πρόκειται να απολυθεί;
Σε αφορά, γιατί τίποτα δε σου υπόσχεται πως εσύ θα δουλεύεις και ο διπλανός σου όχι, αν το σχολείο λειτουργεί με όσους λιγότερους δασκάλους γίνεται και μας διώχνει όλους σιγά σιγά.
– Μήπως συναδέλφισσα είσαι αναπληρώτρια με πολλά χρόνια προϋπηρεσίας και σκέφτεσαι πως το “τσεκούρι” θα πέσει πρώτα τους “νεότερους” συναδέλφους σου αναπληρωτές;
Θυμήσου τους εκπαιδευτικούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα πρόπερσι εν μία νυκτί, όλοι και όλες με χρόνια προϋπηρεσίας. Για το υπουργείο Παιδείας και τον ΟΟΣΑ είμαστε απλώς αριθμοί.
– Μήπως συναδέλφισσα είσαι αναπληρώτρια με λίγα χρόνια προϋπηρεσίας αλλά ελπίζεις να δουλέψεις και του χρόνου γιατί η ελπίδα πεθαίνει τελευταία; (όμως η ελπίδα είναι αναγραμματισμός της λέξης “λεπίδα”). Σου αρκεί να προγραμματίζεις τη ζωή σου χρόνο με το χρόνο περιμένοντας με μια βαλίτσα στο χέρι;
– Μήπως συνάδελφε είσαι μόνιμος και σκέφτεσαι ότι οι αγώνες είναι για τους νεότερους ή ότι “δε βαριέσαι, ας πηγαίνουμε σε δύο σχολεία να συμπληρώνουμε ωράριο”; Σκέψου ότι η επίθεση γίνεται σε όλη την εκπαίδευση και όχι μόνο στους αναπληρωτές, εξάλλου το ρόλο “εκπαιδευτικός-λάστιχο” είσαι πραγματικά έτοιμος να τον επιτελείς από εδώ και μπρος μέχρι τα 67; Σίγουρα όχι!
ΜΗΠΩΣ ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ;
Ας τελειώνουμε με τις αυταπάτες. ΜΑΣ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ.
Συνάδελφε, ισσα, δε μας πρέπει να σιωπήσουμε για τους μαθητές μας, αυτούς που θα στερηθούν τις υπηρεσίες χιλιάδων νέων συναδέλφων, για τα παιδιά των ανέργων (ή “μαύρων” εργαζόμενων) που διώχνονται από το Ολοήμερο σχολείο, για τα παιδιά που αναγκάζονται να κάνουν μάθημα σε υπεράριθμα τμήματα.
Υπάρχουν και άλλα, πολλά, μικρά και μεγάλα εγκλήματα σε αυτήν την ιστορία. Θα τα δεχτούμε;
Τι να κάνουμε;
Συμμετοχή τώρα στις γενικές συνελεύσεις των συνδικαλιστικών συλλόγων, είτε είσαι μόνιμος είτε είσαι αναπληρωτής. Αποφάσεις του συλλόγου σου για κινητοποιήσεις, για διαμαρτυρίες. Ενημέρωση όλων των γονέων με τους οποίους έχεις σχέση. Ενημέρωση του κοινωνικού σου περίγυρου. Αν δεν αγωνιστούμε όλοι και όλες μαζί, θα χάσει ο καθένας μόνος του, σκέψου και πάρε θέση:
κανείς δεν περισσεύει από το δημόσιο σχολείο, ούτε εκπαιδευτικός, ούτε μαθητής.
– Δευτέρα 30 Μάη, 19:00, Σύσκεψη Εκπαιδευτικών και Γονέων στα Δυτικά, στο 1ο-5ο Δ.Σ. Συκεών (Ζαχαρία Γουναρίδη 22 και Μελίνας Μερκούρη, στο άλσος Συκεών).
– Τετάρτη 1η Ιουνίου, 18:00, Σύσκεψη Εκπαιδευτικών και Γονέων, στα Ανατολικά, στο 88ο Δ.Σ. (Μαρτίου με Δελφών).
-Πέμπτη 26 Μάη συλλαλητήριο 18:00 αγ. Βενιζέλου. Σε περίπτωση κήρυξης απεργίας το συλλαλητήριο θα γίνει τη μέρα της απεργίας.
Συντονιστικό Αναπληρωτών- Αδιορίστων Θεσσαλονίκης
Για επικοινωνία: [email protected]
…………………………………………………………………………………………..
Επιστολή προς τους γονείς:
Αγαπητοί γονείς των μαθητών μας,
Ζούμε όλοι και όλες σε μια χρονική περίοδο μεγάλης επίθεσης και αναδιαρθρώσεων στον χώρο της εκπαίδευσης και όχι μόνο. Ξέρουμε πολύ καλά ότι όσο περνάει ο καιρός η καθημερινότητά η δική σας αλλά και η δική μας, γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Οι ανάγκες μας για μια αξιοπρεπή ζωή, για μόνιμη και σταθερή δουλειά, για μισθό που θα μας επιτρέπει να ζούμε με αξιοπρέπεια, για κοινωνική ασφάλιση και σύνταξη, για ανθρώπινη δημόσια υγεία και παιδεία, για ελεύθερο χρόνο και ψυχαγωγία , έχουν μπει χρόνια τώρα στον «κόφτη» των μνημονίων. Στην εκπαίδευση βλέπουμε την συνέχιση της πολιτικής των προηγούμενων υπουργών παιδείας (Διαμαντοπούλου/ Αρβανιτόπουλου/ Λοβέρδου) σε πλήρη εναρμόνιση με τις εντολές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ που στόχο έχουν την διάλυση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Τα χτυπήματα που δέχεται είναι απανωτά. Την ίδια στιγμή, το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να πείσει κι εσάς κι εμάς ότι από τον Σεπτέμβρη όλα θα λειτουργούν «ΡΟΛΌΙ».
Σε ποιο νηπιαγωγείο θα πάει το παιδί σας;
Ο υπουργός παιδείας ανήγγειλε την αύξηση του αριθμού των νηπίων από 7 σε 14 ανά τμήμα. Αυτό σημαίνει ότι θα κλείσουν νηπιαγωγεία, τα παιδιά σας θα στοιβάζονται σε μεγάλα τμήματα, θα πρέπει να διανύουν αποστάσεις για να φτάσουν στο σχολείο (αν είναι στη στεριά, ενώ αν είναι σε νησί…), ή θα μένουν εντελώς εκτός σχολείου. Από κει και πέρα ο καθένας θα πρέπει να βρει τη λύση μόνος του, είτε βάζοντας το χέρι βαθιά στην τσέπη για ιδιωτική εκπαίδευση και babysitting, είτε μένοντας ο ίδιος στο σπίτι με το παιδί του.
Σε τι δημοτικό θα μπει;
Στο νέο τύπο ολοημέρου σχολείου του υπουργείου Παιδείας, καταργείται η πρωινή ζώνη (7:00-8:00), περικόπτονται ώρες από διδακτικά αντικείμενα (Μουσική, Γυμναστική, Αγγλικά, ΤΠΕ) ή καταργούνται τελείως (Θεατρική Αγωγή ε’-στ’) κι όλοι οι μαθητές σχολούν στις 13:15’! Για να μαθαίνουν δηλαδή τα παιδιά ξένες γλώσσες, πληροφορική, ζωγραφική και μουσικά όργανα στον 21ο αιώνα, θα πρέπει να βάζετε εσείς το χέρι ακόμη πιο βαθιά στην τσέπη, τη στιγμή που όλοι μας πληρώνουμε ήδη ένα σκασμό φόρους για την δημόσια παιδεία.
Όλα τα παιδιά θα μπορούν να πάνε στο ολοήμερο;
Με ελάχιστο αριθμό τους 50 μαθητές και βεβαίωση εργασίας και από τους δύο γονείς για να μπορεί να εγγραφεί ένας μαθητής στο ολοήμερο, ουσιαστικά η πλειοψηφία των ολοήμερων τμημάτων θα κλείσει. Στην Ελλάδα που η ανεργία αγγίζει και ξεπερνά σε πολλές ηλικιακές ομάδες το 30% κι η μαύρη ή εκ περιτροπής εργασία σαρώνει, καταλαβαίνουμε ποια θα είναι τα αποτελέσματα.
Τι γίνεται με την ειδική αγωγή;
Στην Ειδική Αγωγή καταργούνται ουσιαστικά τα Τμήματα Ένταξης και οι μαθητές παρακολουθούν το μάθημα της τάξης χωρίς επιπλέον βοήθεια. Ο εκπαιδευτικός που αναλαμβάνει την παράλληλη στήριξη (εφόσον φυσικά υπάρχει!) θα μοιράζεται σε περισσότερα από ένα σχολεία και μαθητές. Ταυτόχρονα, δεν υπάρχει καμία εγγύηση πως τα ειδικά σχολεία θα είναι στελεχωμένα επαρκώς τον Σεπτέμβριο.
Πόσα παιδιά θα ολοκληρώνουν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
Σε σύμπλευση με τις αλλαγές των προηγούμενων κυβερνήσεων, το γυμνάσιο και ειδικά το λύκειο μετατρέπονται σε σχολεία για λίγους. Λόγω των μηδενικών διορισμών και των προσλήψεων αναπληρωτών από Οκτώβρη-Νοέμβρη και μετά, στοιβάζονται σχεδόν 30 μαθητές ανά τμήμα, αφήνουν ακάλυπτες ώρες μαθημάτων και το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών ωθείται να στραφεί στην τεχνική εκπαίδευση, όπου θα υπάρχει απλήρωτη εργασία των μαθητών με το πρόσχημα της πρακτικής άσκησης. Επιπλέον, αλλάζει το καθεστώς της διδασκαλίας των μαθημάτων, με αναθέσεις αντικειμένων σε περισσότερες ειδικότητες (π.χ.: καθηγητές Πληροφορικής θα μπορούν να διδάσκουν μαθηματικά, Μηχανολόγοι αντιστοίχως Φυσική και Μαθηματικά κ.ο.κ.). Αρκετά παιδιά δε θα συνεχίζουν στο λύκειο, επαναφέροντας την παιδική εργασία. Δημιουργεί τους αυριανούς ελαστικά εργαζόμενους, με χειρότερες εργασιακές συνθήκες από τις σημερινές. Επιχειρείται η κατάρτιση και όχι η μόρφωση, με διάσπαρτες κατακερματισμένες γνώσεις και δεξιότητες.
Συνολικά, το νέο σχολείο, είναι ένα σχολείο που ταιριάζει γάντι στην Παιδεία των περικοπών και των μνημονίων. Είναι απολύτως φανερό ότι το υπουργείο Παιδείας υποβαθμίζει συστηματικά το ήδη φτηνό, ευέλικτο, κατακερματισμένο σχολείο της αγοράς. Δεν έχει κανένα παιδαγωγικό προσανατολισμό αλλά αντιθέτως, ενισχύει τις εκπαιδευτικές ανισότητες και προωθεί τις νέες εργασιακές συνθήκες για τα παιδιά-μελλοντικούς εργαζόμενους. Το παράδειγμα της εργασίας των εκπαιδευτικών στο νέο σχολείο αυτό, δείχνει το δρόμο. Εκπαιδευτικοί αναπληρωτές-ελαστικά εργαζόμενοι (άνεργοι από του χρόνου), που τρέχουν να καλύψουν κενά σε διαφορετικά σχολεία και έχουν και το βούρδουλα της αξιολόγησης, με διαρκή ανασφάλεια. Εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, δάσκαλοι, νηπιαγωγοί και καθηγητές πετιούνται σαν στυμμένη λεμονόκουπα, ως αποτέλεσμα της παιδείας των περικοπών του υπουργείου.
Σε αυτό το σχολείο, θα αναγκάζεστε κι εσείς οι ίδιοι να βάζετε το χέρι ακόμα πιο βαθιά στη τσέπη. Βασικά λειτουργικά έξοδα του σχολείου δε θα καλύπτονται λόγω της υποχρηματοδότησης και θα καλείστε να τα πληρώνετε οι ίδιοι. Για να μην μιλήσουμε για τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα, προκειμένου να ανταπεξέλθουν τα παιδιά στο ακόμα πιο δύσκολο πρόγραμμα.
Εκπαιδευτικοί και γονείς αντιμετωπίζουμε την ίδια επίθεση και πρέπει από κοινού να αγωνιστούμε για να την ανατρέψουμε. Να παλέψουμε ώστε κανένα παιδί να μη μείνει εκτός σχολείου. Για πραγματική αναβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας με λιγότερα παιδιά ανά τμήμα. Λειτουργία ολοημέρου για όλους χωρίς προϋποθέσεις. Με όσα τμήματα ένταξης και εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης χρειάζονται. Με ενισχυτική διδασκαλία και Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Με τάξεις υποδοχής. Με όλα τα μαθήματα που έχουν ανάγκη τα παιδιά.
ΕΜΕΙΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ, ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΣΑΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ.
ΓΙΑ ΕΝΑ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΧΩΡΑΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ, ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΟΛΟΠΛΕΥΡΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ!
ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΔΟΥΛΟΙ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ
Σας καλούμε στις συνελεύσεις.
Συντονιστικό Αγώνα Αναπληρωτών-Αδιορίστων