Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Βρεφονηπιοκόμων Ελλάδας και η Τοπική Διοίκηση του Περιφερειακού Τμήματος Ηπείρου & Ιονίων Νήσων του ΣΒΕ πρόκειται να διοργανώσουν την 9η Παιδαγωγική Ημερίδα.
H ανακοίνωση
Η Ημερίδα θα διεξαχθεί υπό την αιγίδα του Δήμου Ιωαννιτών & του Οργανισμού Κοινωνικής Προστασίας – Αλληλεγγύης & Προσχολικής Αγωγής – Ν.Π.Δ.Δ. Ο.Κ.Π.Α.Π.Α. Δήμου Ιωαννιτών, το Σάββατο 2 Απριλίου 2022, από τις 09:00 έως τις 14:00, στην Αίθουσα Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνος / Ζωσιμαία Παιδαγωγική Ακαδημία Ιωαννίνων (Λεωφόρος Δωδώνης 4, Ιωάννινα).
Η 9η Παιδαγωγική Ημερίδα απευθύνεται σε παιδαγωγούς προσχολικής ηλικίας, σε ψυχοπαιδαγωγούς, σε ψυχολόγους καθώς και σε άλλους επαγγελματίες από τον ευρύτερο τομέα της αγωγής, της εκπαίδευσης και της φροντίδας του μικρού παιδιού, στους φοιτητές (προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς) των αντίστοιχων τμημάτων και σε οποιονδήποτε έχει επιστημονικό ενδιαφέρον για την Προσχολική Αγωγή.
Η παρακολούθηση της Ημερίδας θα είναι ελεύθερη για όλους και θα χορηγηθούν Πιστοποιητικά Παρακολούθησης. Δωρεάν στα ταμειακά εντάξει μέλη μας & στους εργαζόμενους του Ο.Κ.Π.Α.Π.Α. Δήμου Ιωαννιτών και με μία μικρή οικονομική επιβάρυνση της τάξεως των 5€ στα μη μέλη μας που το επιθυμούν.
Όλα τα μέλη του ΣΒΕ & οι εργαζόμενοι του Ο.Κ.Π.Α.Π.Α. που επιθυμούν την συμμετοχή τους στην Ημερίδα θα πρέπει να υποβάλλουν σχετική ηλεκτρονική δήλωση, ενώ οι απόφοιτοι Βρεφονηπιοκόμοι Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΤΕ-ΠΕ) μπορούν να εγγραφούν μέλη μας για να παρακολουθήσουν και να λάβουν δωρεάν το πιστοποιητικό παρακολούθησης.
Σας επισημαίνουμε ότι η Ημερίδα θα διεξαχθεί υβριδικά, αφού εκτός της δια ζώσης παρακολούθησης στα Ιωάννινα θα υπάρχει δυνατότητα διαδικτυακής παρακολούθησης, τόσο ζωντανά, όσο και ασύγχρονα σε μεταγενέστερο χρόνο.
Για όλες τις περιπτώσεις, οι Δηλώσεις Συμμετοχής θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά έως και την Πέμπτη 31/3/2022 στο https://www.syllogos-sve.gr/eggrafi-ekdilosis-sve-2/eggrafes-2.
Στόχοι της Παιδαγωγικής Ημερίδας
Η ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ ακαδημαϊκής προσέγγισης και καθημερινής πραγματικότητας.
Το άνοιγμα ενός γόνιμου διαλόγου για τον επανασχεδιασμό ημερήσιων προγραμμάτων στην προσχολική αγωγή μέσα από την παρουσίαση ερευνητικών και θεωρητικών προσεγγίσεων.
Η ενίσχυση της αυτοκαθοδηγούμενης μάθησης των παιδαγωγών μέσα από τις παρουσιάσεις ερευνών δράσης.
Η θεωρητική πλαισίωση της προσέγγισης μάθησης μέσω σχεδιασμού.
Η συνέργεια μεταξύ θεωρίας και πράξης και η εφαρμοσιμότητά της στο πλαίσιο των κέντρων προσχολικής αγωγής.
Ο προβληματισμός και το ενδιαφέρον καταξιωμένων αλλά και νεότερων επιστημόνων σε θέματα ανάπτυξης και αγωγής του παιδιού.
Η κατάθεση των προβληματισμών των παιδαγωγών της πράξης και η προσέγγιση των ζητημάτων αγωγής και εκπαίδευσης μέσα από τη δική τους οπτική.
Η δημιουργία μίας βάσης επικοινωνίας και προώθησης της έρευνας στο πεδίο της προσχολικής αγωγής.
Η ενίσχυση της δια βίου μάθησης των επαγγελματιών που ενεργοποιούνται στην προσχολική αγωγή.
Η ενημέρωση για τις τρέχουσες επιστημονικές εξελίξεις αλλά και για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση.
Ενδεικτικές Θεματικές Ενότητες
Παρουσίαση καινοτόμων παιδαγωγικών πρακτικών και η εφαρμογή τους στην παιδαγωγική διαδικασία.
Σύγχρονες ψυχοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις στην προσχολική αγωγή.
Διαμόρφωση ημερήσιων παιδαγωγικών προγραμμάτων.
Προσέγγιση μάθησης μέσω σχεδιασμού.
Συμπεριφορές που προβληματίζουν στην τάξη.
Προσεγγίσεις στη συμβουλευτική.
Διαπροσωπικές σχέσεις στο εργασιακό περιβάλλον.
Επαγγελματικά θέματα παιδαγωγών.