ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ – ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΠΥΡΓΟΥ – Οι διοικούντες, έκαναν το «χρέος» τους – Η κοινωνία, μπορεί να κοιμάται ήσυχη.
Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πύργου, με αφορμή, τους πανηγυρισμούς των Διοικούντων για το «κατόρθωμά» τους, να κλείσουν τα σχολεία – γκέτο που λειτουργούσαν στην πόλη του Πύργου εδώ και χρόνια και που η ίδια η Διοίκηση είχε δημιουργήσει διαχρονικά, αφού ανεχόταν παράνομες μετεγγραφές, νιώθει την υποχρέωση να επισημάνει τα εξής:
Κανένα πρόβλημα δε λύσατε, κύριοι!
Όχι μόνο κρύψατε το πραγματικό πρόβλημα κάτω από το χαλί, αλλά δημιουργήσατε και νέα προβλήματα!
Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Εκπαιδευτικών Περιφερειών Πύργου, έγκαιρα, είχε προειδοποιήσει ότι το κλείσιμο των σχολείων – γκέτο από μόνο του δεν μπορεί να είναι η πραγματική λύση στην ένταξη και αποδοχή των μαθητών Ρομά στα σχολεία.
Όταν τα μέτρα που λαμβάνονται από την πλευρά της πολιτείας είναι αποσπασματικά και όχι συστηματοποιημένα, όταν δεν υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης που θα λάβει υπόψη του όλες τις παραμέτρους και θα αντιμετωπίσει όλα τα ζητήματα (στέγαση, απασχόληση, προκαταλήψεις, στερεότυπα κ.α.), δεν μπορεί να επιφέρει πραγματικές αλλαγές, τόσο στον τομέα της εκπαίδευσης των μαθητών Ρομά, όσο και στην ουσιαστική ένταξή τους στην κοινωνία.
Βασικός όρος για την ομαλή ένταξη των μαθητών Ρομά στα σχολεία είναι, η αποδοχή τους από την τοπική και σχολική κοινότητα. Όχι μόνο δεν κάνατε καμία υποστηρικτική ενέργεια ως προς αυτήν την κατεύθυνση (π.χ. αλλαγή των στάσεων προς τους Ρομά, με ανάπτυξη πολιτιστικών και παιδαγωγικών προγραμμάτων αλληλογνωριμίας και αποδοχής ή ανταποδοτικά οφέλη στην τοπική κοινότητα που θα αγκαλιάσει έναν οικισμό Ρομά, ώστε να έχει ένα επιπλέον κίνητρο να το κάνει), αλλά με τη χρήση της εξουσίας σας επιβάλλατε σε συγκεκριμένα σχολεία να απορροφήσουν τους μαθητές Ρομά. Τα αποτελέσματα:
Σχολεία υπό κατάληψη (Συγχαρητήρια!)
Διευθυντές προπηλακίστηκαν, όποια στάση και αν κράτησαν (Συγχαρητήρια!)
Γονείς και εκπαιδευτικοί χαρακτηρίστηκαν ως «ρατσιστές» και ο Σύλλογός μας, ότι κάνει… «σπέκουλα» (Συγχαρητήρια!)
Οι Ρομά ένιωσαν ανεπιθύμητοι (Συγχαρητήρια!)
Η μεγάλη επιτυχία βέβαια είναι ότι καταφέρατε να δημιουργήσετε ένα νέο σχολείο – γκέτο αυτό του Πρασίνου, αφού η έλλειψη συνεργασίας με την σχολική και τοπική κοινότητα οδήγησε τους γονείς των ήδη φοιτούντων μαθητών να κάνουν μετεγγραφές σε άλλα σχολεία και να μείνουν μόνο οι Ρομά. Μπορείτε από τώρα να πανηγυρίζετε όταν του χρόνου θα κλείσετε άλλο ένα σχολείο – γκέτο που εσείς δημιουργήσατε (από μας προκαταβολικά τα συγχαρητήριά μας!).
Επίσης, μπορείτε να περηφανεύεστε που μια οικογένεια ρομά με τρία παιδιά «εξορίστηκε» σε σχολείο εκτός πόλης, παρά τις διαβεβαιώσεις σας στην σχολική κοινότητα ότι θα φοιτήσουν στο σχολείο που ανήκουν, στο σχολείο της γειτονιάς τους, συντηρώντας έτσι την άποψη των γονιών ότι δεν στέλνετε τα παιδιά ρομά στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως «ελίτ» από την κοινωνία του Πύργου.
Θα μπορούσαμε εύκολα να μιλήσουμε για ρατσισμό ή και για ταξικό ρατσισμό, αλλά μας έχετε αποδείξει ότι η εκπαίδευση τόσο για την προηγούμενη κυβέρνηση, όσο και για την νέα, μόνο με παιδαγωγικούς όρους δεν λειτουργεί. Για εσάς, όλα είναι λογιστικά νούμερα και δεν σας έβγαιναν τα νούμερα, αφού ισχυριστήκατε ότι τα τμήματα είχαν κλείσει. Πιστεύουμε όμως, τώρα, που άδειασε θέση στο συγκεκριμένο σχολείο μετά από μετεγγραφή μαθητή, ότι θα διορθώσετε το λάθος σας και δεν θα ταλαιπωρείτε άλλο την οικογένεια που μεταφέρει τα παιδιά της εκτός πόλης περιμένοντας να εγκριθεί, μάλιστα, και μεταφορά με ταξί.
Θα θέλαμε επίσης να σας πληροφορήσουμε ότι, ακόμα, βλέπουμε παιδιά ρομά στα φανάρια και στους χώρους στάθμευσης των τοπικών Σούπερ Μάρκετ και, αν το ενδιαφέρον σας για την ένταξή τους δεν ήταν υποκριτικό, αν η σχολική διαρροή των μαθητών ρομά δεν αποτελεί για σας λύση, περιμένουμε τις ενέργειές σας, για να πάψουν να είναι θύματα εκμετάλλευσης, για να τους δοθεί η ευκαιρία για μόρφωση, σε ένα ασφαλές περιβάλλον.
Όχι στη δημιουργία νέων σχολείων γκέτο!
Κανένα παιδί στα φανάρια και στα Σούπερ Μάρκετ!
Όλα τα παιδιά στα σχολεία της γειτονιάς τους, χωρίς διακρίσεις!
Προϋποθέσεις ίσων ευκαιριών για όλα τα παιδιά, με παιδαγωγικούς
και όχι λογιστικούς όρους, σε ένα σύγχρονο δημόσιο σχολείο, χωρίς διακρίσεις!