5 Δεκέμβρη 2016: ΜΑΘΗΜΑ 1. Το ΥΠΠΕΘ φροντίζει για την ανάδειξη -αδιαφορώντας για την κάλυψη- των αναγκών των Ατόμων με Αναπηρία
Σήμερα “γιορτάζουμε” την τοποθέτηση εκπαιδευτικών χωρίς καθόλου γνώσεις σε θέσεις ΕΑΕ με την τροπολογία του Σεπτεμβρίου.
Σήμερα “γιορτάζουμε” το μοίρασμα ενός εκπαιδευτικού Παράλληλης Στήριξης σε 4-5 μαθητές σε ένα ή περισσότερα σχολεία και “το δικαίωμα” του κάθε μαθητή να στηρίζεται μέχρι και από 4 διαφορετικούς εκπαιδευτικούς.
Σήμερα “γιορτάζουμε” την έλλειψη στοιχειωδών υποδομών και υλικοτεχνικής υποστήριξης για τους μαθητές με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ως εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής αρνούμαστε να ανταποκριθούμε στο κάλεσμα του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο φαίνεται πως θυμάται τους μαθητές με αναπηρία μόνο κάθε 3 Δεκέμβρη. Η προώθησης της ένταξης και των ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση και η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης στα μέλη δεν συμπυκνώνονται σε δράσεις μίας μέρας. Οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής με το έργο τους καθημερινά υλοποιούν τους παραπάνω στόχους, παρόλο που δεν υπάρχει η ανάλογη υποστήριξη από την Πολιτεία (από διοικητικά και παιδαγωγικά υπεύθυνους).
Από τη μια το Υπουργείο Παιδείας διατυμπανίζει την προτεραιότητα της Ειδικής Αγωγής και την προώθηση της συμπερίληψης και από την άλλη αυτοαναιρείται, καθώς:
– Επιχειρεί να ωραιοποιήσει την κατάσταση με το πυροτέχνημα του αγιασμού σε ειδικά σχολεία (για πρώτη φορά μετά από χρόνια) στελεχώνοντας τις δομές με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
– Στελεχώνει καθυστερημένα παρά τις 9.100 (;) εξασφαλισμένες πιστώσεις τα Τμήματα Ένταξης και τις Παράλληλες Στηρίξεις.
– Δεν έχει προβεί σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και ειδικοτήτων εδώ και 15 χρόνια.
– Συνεχίζει να παραβλέπει τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες, επιλέγοντας συνειδητά τις ελαστικές σχέσεις εργασίας (ΕΣΠΑ και ΠΔΕ) για στελέχωση της ΕΑΕ.
– Επιχειρεί να προωθήσει τη συμπερίληψη, εμπλέκοντας με ελλιπή σχεδιασμό και απουσία έγκαιρης και κατάλληλης παιδαγωγικής καθοδήγησης τους εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής.
– Δεν προβαίνει στον σχεδιασμό κοινών Αναλυτικών Προγραμμάτων που να περιλαμβάνουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των μαθητών, χωρίς περιορισμούς και διακρίσεις.
Τι παιδαγωγικό αντίκτυπο στον μαθητικό πληθυσμό έχουν οι βασισμένες σε λογιστικού τύπου επιλογές του Υπουργείου;
Πώς και πόσο κοστολογεί το Υπουργείο το δικαίωμα του κάθε μαθητή για δημόσια, δωρεάν, υποχρεωτική εκπαίδευση;
Ποιος, εν τέλει, πλήττει τα δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εκπαίδευση;
Για όλους τους παραπάνω λόγους καλούμε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα να ευαισθητοποιήσει και να ενημερώσει τους αρμόδιους του Υπουργείου Παιδείας για την ουσιαστική στήριξη της Ειδικής Αγωγής.