– Σε μία ιδιαίτερα αιχμηρή ανακοίνωση, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου «Αργύριος Μοσχίδης» προχωρά σε σοβαρές καταγγελίες σε βάρος της κυβέρνησης και του ίδιου του Πρωθυπουργού.

Με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις του κατά την επίσκεψή του στο Υπουργείο Παιδείας, οι εκπαιδευτικοί της Λήμνου εκφράζουν την έντονη αντίδρασή τους απέναντι στις πολιτικές που, όπως υποστηρίζουν, πλήττουν τη δημόσια εκπαίδευση.

Στη δημόσια αυτή παρέμβασή τους, μέσα από την καταγγελία που δημοσιεύουν σήμερα, ασκούν δριμεία κριτική στην κυβερνητική πολιτική, καταγγέλλοντας αυταρχισμό, απειλές και προσπάθεια τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών.

Αναλυτικά όλα όσα αναφέρει ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΛΗΜΝΟΥ «ΑΡΓΥΡΙΟΣ ΜΟΣΧΙΔΗΣ»:

Δείτε επίσης

Ο Πρωθυπουργός και η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ, αμετανόητοι και προκλητικοί, εμμένουν στην υλοποίηση της καταστροφικής τους πολιτικής για την Παιδεία.
Χωρίς ίχνος ντροπής, υπερηφανεύονται για ένα τάχα «βελτιωμένο σχολείο» που ωστόσο δεν «υπάρχει», παρά μόνο στην εικονική τους πραγματικότητα.

Την ίδια στιγμή, εντείνουν τις απειλές, την τρομοκρατία και τον αυταρχισμό, ενάντια στους εκπαιδευτικούς που αγωνίζονται για την υπεράσπιση της δημόσιας Παιδείας.

Τα ΔΣ του ΣΕΠΕ και της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καταγγέλλουν τις πρόσφατες δηλώσεις του Πρωθυπουργού, κατά την επίσκεψή του στο ΥΠΑΙΘΑ, με τις οποίες ισχυρίστηκε, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι όλα βαίνουν καλώς στο δημόσιο σχολείο, ότι υπάρχει βελτίωση και πρόοδος, και ότι μονάχα η εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης δεν έχει τα «προσδοκώμενα αποτελέσματα». Μάλιστα, αδυνατώντας να υποστηρίξει με οποιοδήποτε σοβαρό επιχείρημα την αδιέξοδη κατάσταση στην οποία έχει οδηγήσει σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές η εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική, κατέφυγε σε απαράδεκτες απειλές.

Απείλησε ευθέως, ακόμα και με απόλυση, χιλιάδες εκπαιδευτικούς – εκείνες/-ους που κρατούν όρθια τα σχολεία στις πιο αντίξοες συνθήκες – επειδή τολμούν και αγωνίζονται με σθένος ενάντια στην προσπάθεια κατηγοριοποίησης και εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης, επειδή ούτε καν αυτή η πολιτική των απειλών, των διώξεων και των πειθαρχικών δεν έχει καταφέρει να κάμψει τη σθεναρή και μαζική τους αντίσταση, με αποτέλεσμα, όπως ο ίδιος παραδέχθηκε, να μην επιτυγχάνονται τα…«προσδοκώμενα αποτελέσματα».

Οι δηλώσεις αυτές του Πρωθυπουργού συνιστούν ξεκάθαρη επίθεση στους/στις εκπαιδευτικούς και αποκαλύπτουν τις πραγματικές προθέσεις της Κυβέρνησης: την επιβολή ενός αυταρχικού και τιμωρητικού μηχανισμού, που καμία απολύτως σχέση δεν έχει με τις ανάγκες του σχολείου, των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Η απροκάλυπτη αυτή επίθεση της Κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού φανερώνει το αδιέξοδο στο οποίο έχουν οδηγηθεί. Φανερώνει όμως και τον ασύλληπτο κυνισμό τους! Πώς απαντούν στη σθεναρή αντίσταση των εκπαιδευτικών στην τρομοκρατία και τις διώξεις; Με ακόμη περισσότερη τρομοκρατία, με ακόμα περισσότερες διώξεις, αυτή τη φορά από το στόμα του ίδιου του Πρωθυπουργού!

Για άλλη μια φορά, η Κυβέρνηση, δια του Πρωθυπουργού, προσπαθεί να εξαπατήσει τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, αλλά και συνολικά την κοινωνία. Με μια απροκάλυπτα ψευδή και ανυπόστατη ρητορική επιχειρεί να φτιασιδώσει και να υποβαθμίσει την ανησυχητική και ιδιαίτερα προβληματική πραγματικότητα που βιώνουν στα σχολεία μαθητές και εκπαιδευτικοί. Περιγράφει την κατάσταση στην εκπαίδευση επικαλούμενη μια ανύπαρκτη «βελτίωση», μια επίπλαστη «εικονική πραγματικότητα», με την οποία επιδιώκει να κρύψει τα τεράστια και εκρηκτικά προβλήματα που η ίδια έχει δημιουργήσει με την αντι-εκπαιδευτική της πολιτική. Φτάνει μάλιστα στο σημείο να ισχυρίζεται ότι ακόμα μεγαλύτερη «βελτίωση» θα είχε σημειωθεί, αν δεν ήταν οι χιλιάδες των εκπαιδευτικών που, με την αντίστασή τους στην αξιολόγηση, αποτρέπουν τα «προσδοκώμενα αποτελέσματα».

Ποια είναι όμως αυτά τα περιβόητα «προσδοκώμενα αποτελέσματα», που για να επιτευχθούν επιστρατεύτηκε μέχρι κι ο ίδιος ο Πρωθυπουργός για να μας φοβερίσει, και να μας πείσει ότι η αξιολόγηση είναι το μέσο για την επίτευξή τους; Δεν είναι βέβαια σε καμία περίπτωση η με οποιοδήποτε τρόπο βελτίωση και αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Αντίθετα, έχει γίνει πλέον σαφές, ότι η αξιολόγηση επιχειρείται να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο για την περαιτέρω εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, τον σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ τους και την ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης.

Αυτά είναι τα «αποτελέσματα» ενάντια στα οποία οι εκπαιδευτικοί δίνουμε έναν μεγάλο αγώνα εδώ και πάνω από τέσσερα χρόνια, για να μην περάσει η κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, για την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν Παιδείας, για τη διατήρηση της παιδαγωγικής και επαγγελματικής μας υπόστασης. Αυτός ο αγώνας έχει «αποκαλύψει» τα σχέδια της Κυβέρνησης, που στρέφονται ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Αυτός ο αγώνας είναι που τους εξοργίζει και τους αναγκάζει να καταφεύγουν σε αδιανόητη τρομοκρατία και σε απειλές μέχρι και για απόλυση. Όμως, οι απειλές τους ούτε μας φοβίζουν, ούτε μας πτοούν, αντίθετα μας πεισμώνουν και επιβεβαιώνουν ακόμα περισσότερο το δίκαιο του αγώνα μας. Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε, αφού δεν έχουμε υποπέσει σε κανένα πειθαρχικό παράπτωμα, ούτε αρνούμαστε κάποιο υπηρεσιακό καθήκον, αλλά συμμετέχουμε στις συλλογικές αποφάσεις των Ομοσπονδιών μας και ασκούμε το νόμιμο απεργιακό μας δικαίωμα.

Συνεχίζουμε τον αγώνα συσπειρωμένοι στις αποφάσεις του κλάδου για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών!