Πανελλήνιες 2024: Μεγάλη αναταραχή έχουν προκαλέσει τα θέματα στα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν οι μαθητές στη Φυσική, την Τετάρτη (12/6), στα τελευταία μαθήματα Προσανατολισμού για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις- δείτε εδώ τα θέματα.
Ειδικότερα, η ΟΕΦΕ (Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών) έκανε λόγο για τα δυσκολότερα θέματα των τελευταίων ετών, εξηγώντας πως τα θέματα της Φυσικής ήταν πολλά, δύσκολα και γεμάτα ανούσιες και αχρείαστες παγίδες.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ΟΕΦΕ:
Ο χρόνος επίλυσής τους ξεπερνά κατά πολύ τις 3 ώρες κάτι που γίνεται εύκολα και γρήγορα αντιληπτό.
Δεν υπήρχε διαβάθμιση θεμάτων, με αποτέλεσμα να αδικηθούν οι μαθητές με μεσαίες βαθμολογίες.
Ο βαθμός δυσκολίας τους δεν ανταποκρίνεται στον αριθμό ωρών διδασκαλίας της φυσικής στο Λύκειο.
Δεν έλαβαν υπόψη τις σημερινές καιρικές συνθήκες για να κινηθούν ανάλογα.
ΘΕΜΑ Α (25 ΜΟΝΑΔΕΣ)
Απαιτούσε πολύ καλή γνώση της θεωρίας με έμφαση στις λεπτομέρειες.
ΘΕΜΑ Β (25 ΜΟΝΑΔΕΣ)
Πρόκειται για τρεις συνδυαστικές ασκήσεις η επεξεργασία των οποίων απαιτεί αρκετούς ποσοτικούς υπολογισμούς.
ΘΕΜΑ Γ (25 ΜΟΝΑΔΕΣ)
Μεγάλο και απαιτητικό για Γ θέμα. Στο Γ2 ζητήθηκε απόδειξη μετά από δεκαετίες.
ΘΕΜΑ Δ (25 ΜΟΝΑΔΕΣ)
Μια «υπερπαραγωγή» από αυτές που έχουν «κουράσει». Πρόκειται για δυο πυκνογραμμένες σελίδες με διψήφιο αριθμό ερωτημάτων που απαιτούν εξαιρετικά καλή γνώση της Α΄ και της Β΄ Λυκείου.
Εκπαιδευτικός στο NEWS 24/7: Γιατί αυτή η εκδικητική διάθεση προς τα παιδιά;
Τα θέματα της Φυσικής σχολίασε στο NEWS 24/7 και η Βιργινία Τσατσαράγκου, εκπαιδευτικός που εργάζεται σε κεντρικό φροντιστήριο της Νέας Σμύρνης:
“Είμαι εκπαιδευτικός και εργάζομαι σε φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης για 30 συναπτά έτη, διδάσκοντας κυρίως στη Γ’ Λυκείου. Τα φετινά θέματα της Φυσικής δεν απευθύνονται σε υποψηφίους πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά σε εκπαιδευτικούς Φυσικούς, διότι μόνο αυτοί θα μπορούσαν να ανταποκριθούν σε όλα όσα ζητήθηκαν, μέσα σε τρεις ώρες“ είπε χαρακτηριστικά.
“Αναρωτιέμαι αν η επιτροπή που βγάζει τα θέματα αποτελείται από ανθρώπους που διδάσκουν ή έχουν διδάξει ποτέ σε δημόσια σχολεία. Δεν καταλαβαίνω – και εγώ και αρκετοί συνάδελφοι με τους οποίους συζήτησα σήμερα κατά την επίλυση των θεμάτων – γιατί αυτή η εκδικητική διάθεση προς τα παιδιά. Αυτά τα παιδιά, που τα βλέπουμε να αγωνίζονται μία ολόκληρη χρονιά και θα ήθελαν να γράψουν έναν ικανοποιητικό βαθμό” επισημαίνει η κ. Τσατσαράγκου.
“Τα θέματα της Φυσικής κάθε χρόνο είναι δυσκολότερα με αποτέλεσμα οι μαθητές να απομακρύνονται συνεχώς από τη θετική κατεύθυνση. Πού αποσκοπεί αυτό, ας μας απαντήσουν οι υπεύθυνοι των θεμάτων… “ καταλήγει.
“Ένας έμπειρος καθηγητής χρειάζεται πάνω από δύο ώρες για να λύσει τα θέματα”
Νωρίτερα, μιλώντας στο Action24 και ο Πύρος Δαμιανός, Φυσικός και μέλος ΟΕΦΕ. «Σήμερα για τη Φυσική ήταν μια άτυχη μέρα για τη θεματοδοσία. Τα θέματα ήταν απίστευτα πολλά. Αν τα πάρουμε ένα-ένα, είναι όλα βατά, συζητήσιμα. Ο συνδυασμός τους όμως είναι ένα εκρηκτικό αποτέλεσμα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Δαμιανός.
«Όταν ένας έμπειρος καθηγητής θέλει πάνω από δύο ώρες για να το απαντήσει έτσι όπως πρέπει, ένας διαβασμένος μαθητής θέλει πάνω από τέσσερις ώρες», τόνισε στη συνέχεια.
Παράλληλα, όπως σημειώνει, την ευθύνη έχουν οι θεματοδότες, οι οποίοι έβαλαν μικρές “παγίδες” στους εξεταζόμενους: «Φταίνε αποκλειστικά οι θεματοδότες για αυτά τα θέματα. Έβαλαν μικρές “παγίδες”, συνεπώς ο μαθητής έπρεπε να είναι προσεκτικός σε κάθε λέξη που διάβαζε και να απαντήσει πάρα πολλά πράγματα», είπε.
Σχετικά με τον λόγο που διαμορφώθηκαν έτσι τα θέματα, ο κ. Δαμιανός είπε: «Θα ήθελα να ρωτήσω τον λύτη της επιτροπής σε πόση ώρα τα έκανε. Δεν ξέρω τους ανθρώπους που αποφασίζουν».
Υπενθυμίζεται ότι οι υποψήφιοι των ΓΕΛ, οι οποίοι διεκδικούν μία θέση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για την ερχόμενη ακαδημαϊκή χρονιά, εξετάστηκαν σήμερα στα μαθήματα: Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και Οικονομία (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).