Η Ένωση Εκπαιδευτικών Πολιτικών Αρχιτεκτόνων Τοπογράφων Μαχανικών ΠΕ81 εκφράζει την αντίθεσή της για την στις .

Διαβάστε αναλυτικά όλα όσα αναφέρει η Ένωση:

Ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων του 2024, τα μέλη της Ένωσης Εκπαιδευτικών Πολιτικών Αρχιτεκτόνων Τοπογράφων Μηχανικών – ΠΕ81 (Ε.Ε.Π.Α.Τ.Μ.), ως διαδάσκοντες/διδάσκουσες και βαθμολογητές/βαθμολογήτριες του ειδικού μαθήματος Γραμμικό Σχέδιο, θα θέλαμε να διατυπώσουμε δημόσια την αντίθεσή μας και την έντονη ανησυχία μας για την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής () στα Ειδικά Μαθήματα.

Θα πρέπει να τονιστεί ότι τα ειδικά μαθήματα Σχεδίου (Γραμμικό και Ελεύθερο) έχουν αφαιρεθεί από τα ωρολόγια προγράμματα των γενικών λυκείων (στις 16/6/2020) και διδάσκονται μόνο ως απογευματινή ενισχυτική διδασκαλία με πολύ μικρή συμμετοχή μαθητών. Επομένως, χιλιάδες υποψήφιοι/ες, κάθε χρόνο, διαθέτουν τον πολύτιμο χρόνο τους και σημαντικά χρηματικά ποσά ως δίδακτρα σε ιδιωτικά φροντιστήρια σχεδίου και ως αντίτιμο αγοράς πανάκριβου εξοπλισμού και αναλώσιμων σχεδίου, προκειμένου να συμμετέχουν σε μια εξέταση που (όλες τις Αρχιτεκτονικές Σχολές αλλά και οι σχολές Γραφιστικής, Διακόσμησης, Γραφικών τεχνών, Συντήρησης έργων τέχνης κ.α).

Μέχρι το 2021 τα μαθήματα αυτά είχαν ως Ελάχιστη Βάση εισαγωγής το 10 (στην 20βαθμη κλίμακα), μια βάση που είχε μια λογική: στοιχειώδεις γνώσεις σχεδίου, που μπορούσαν να παρασχεθούν στο δημόσιο σχολείο, ήταν προϋπόθεση για την εισαγωγή σε σχολές στις οποίες το σχέδιο ήταν μια απαραίτητη δεξιότητα. Η βάση του 10 αντικαταστάθηκε από την ΕΒΕ, έναν βαθμό, δηλαδή, που εξαρτάται από την μέση επίδοση των υποψηφίων και τον συντελεστή που ορίζουν οι ίδιες οι σχολές.

Έτσι, από το 2021, η κατάσταση έχει διαμορφωθεί ως εξής: μαθήματα που δεν διδάσκονται στο δημόσιο σχολείο και που απαιτούν σημαντικές δαπάνες από τις οικογένειες των υποψηφίων, λειτουργούν ως «κόφτες» για την εισαγωγή στις σχολές που οι υποψήφιοι έχουν επιλέξει και έχουν κοπιάσει γι’ αυτές, ΠΑΡΑ ΤΟ ΟΤΙ, σε πλείστες περιπτώσεις, έχουν πιάσει την βάση των σχολών αυτών. Έχουμε δηλαδή κάθε χρόνο έναν σημαντικό αριθμό υποψηφίων που έχουν γράψει πολύ καλά στα μαθήματα, έχουν συγκεντρώσει τα απαραίτητα μόρια, και δεν βλέπουν καν στο μηχανογραφικό τους την σχολή της επιλογής τους επειδή απλώς δεν έπιασαν την ΕΒΕ στο ένα από τα δύο σχέδια.
Το σύστημα αυτό είναι κατάφωρα άδικο και σκληρό για τους υποψήφιους και έχει προκαλέσει ήδη αντιδράσεις από την κοινωνία και από φορείς όπως ο ΣΑΔΑΣ (εδώ, εδώ και εδώ). Επιπλέον, δεν έχει και κανένα όφελος για τις ίδιες τις σχολές, οι οποίες «χάνουν» με τον τρόπο αυτό καθόλα άξιους υποφήφιους/ες. Οι μόνοι που έχουν όφελος

και συμφέρον από την αδικία αυτή είναι οι ιδιωτικές σχολές των ίδιων ειδικοτήτων οι οποίες υποδέχονται υψηλού επιπέδου σπουδαστές που μπορούν να ανταπεξέλθουν στα δίδακτρα, ενώ για την εισαγωγή τους δεν απαιτείται καμία απολύτως εξέταση.

Για όλους αυτούς τους λόγους, θεωρούμε απαραίτητο να αρθεί η αδικία εις βάρος των μαθητών και των μαθητριών μας και ζητάμε την κατάργηση της ΕΒΕ στα μαθήματα σχεδίου και την επαναφορά της βάσης του 10.

Επίσης ζητάμε την επαναφορά της διδασκαλίας των σχεδίων στην γενική παιδεία και την αναγνώριση της αξίας και της αναγκαιότητας της καλλιτεχνικής παιδείας, της αισθητικής καλλιέργειας και της παιδείας σε θέματα χώρου και αρχιτεκτονικής σε όλες τις βαθμίδες.