Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 28 του Μάη 2020 στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου ανοικτή συνεδρίαση του Δ.Σ. με την παρουσία δεκάδων συναδέλφων και εκπροσώπων Ενώσεων και συλλόγων γονέων της περιοχής μας.
ΣΕΠΕ «Γ.ΣΕΦΕΡΗΣ»
Αναλύθηκαν οι επιπτώσεις στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών από την εφαρμογή του Πολυνομοσχεδίου και της τροπολογίας για την τοποθέτηση καμερών για την on line αναμετάδοση του μαθήματος. Καταγγέλθηκαν οι κυβερνητικές ευθύνες για τις ελλείψεις που δυσχεραίνουν την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων.
Το Δ.Σ. παίρνοντας υπόψη του τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις των συμμετεχόντων κατέληξε στην παρακάτω απόφαση:
Η κυβέρνηση της ΝΔ εντείνει την επίθεση της στα μορφωτικά δικαιώματα μαθητών και τα εργασιακά εκπαιδευτικών. Το πολυνομοσχέδιο που φέρνει το Υπουργείο Παιδείας κυριολεκτικά παίρνει τη σκυτάλη από την κυβερνητική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία. Οι βασικές αντιδραστικές τομές μένουν άθικτες: ο νόμος Γαβρόγλου για το Λύκειο, για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών, οι δείκτες για την αξιολόγηση. Η ΝΔ οικοδομεί πάνω σε αυτά που άφησε η προηγούμενη κυβέρνηση χειροτερεύοντας με αυτό τον τρόπο την κατάσταση στα σχολεία.
Από την πρώτη στιγμή που η κυβέρνηση το έβαλε σε διαβούλευση, δεκάδες σωματεία της Αττικής, Σύλλογοι και ΕΛΜΕ απ’ όλη την Ελλάδα, Ενώσεις Γονέων, φοιτητικοί σύλλογοι και μαθητές κινητοποιήθηκαν με πρώτη δυναμική αντίδραση στις 2/4 και στη συνέχεια, στις 16/4, στις 24/4 αναδεικνύοντας τον αντιδραστικό του χαρακτήρα. Με τη συγκέντρωση πάνω από 250 υπογραφών στον σύλλογό μας μέσα σε τρεις ημέρες με αίτημα την κάλυψη σε τεχνολογικό εξοπλισμό όλων των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Με τα επόμενα 3 μαζικά μαχητικά συλλαλητήρια, στις 13/5, στις 19/5 και 26/5 δώσαμε μια ηχηρή απάντηση αντίστασης στους αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης.
Με τις διατάξεις για την αύξηση του αριθμού των μαθητών σε 26 στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία και το ελάχιστο όριο των 20 μαθητών, από τα 7/θεσια Δημοτικά και 16, από 2θέσια Νηπιαγωγεία και πάνω οδηγεί σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων, μετακίνηση μαθητών και εκπαιδευτικών, απολύσεις αναπληρωτών* ( επισυνάπτονται σχετικοί πίνακες ). Με την εισαγωγή των αγγλικών στο Νηπιαγωγείο, τα «εργαστήρια δεξιοτήτων» και άλλες διατάξεις προχωρά σε αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενο του σχολείου.
Η ρύθμιση για τις κάμερες και τα on – line μαθήματα που ψήφισε η κυβέρνηση άνοιξε επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Πρόκειται για άκρως αντιδραστική εξέλιξη αφού όχι μόνο δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο, αλλά παραβιάζει και τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη) που αξιοποίησαν οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί εν μέσω πανδημίας με κλειστά σχολεία για να σταθούν στο πλευρό των μαθητών, χωρίς καμία στήριξη από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας.
Τονίζουμε για μια ακόμα φορά: η κανονική, διά ζώσης εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκατασταθεί από την εξ αποστάσεως. Η παιδαγωγική σχέση, που διαμορφώνεται μέσα και έξω από τη σχολική τάξη, όπως και κάθε άλλη ανθρώπινη σχέση, δεν μπορεί να αντικατασταθεί από τεχνολογικά μέσα. Τα τεχνολογικά μέσα και εν προκειμένω οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, το διαδίκτυο, οι διάφορες εκπαιδευτικές εφαρμογές, μόνο επικουρικά μπορούν να αξιοποιούνται στην Εκπαίδευση και αναλόγως με την ηλικία των μαθητών.
Είναι βαθιά γελασμένη η κυβέρνηση, αν στο μυαλό της έχει την προσπάθεια αντικατάστασης της φυσικής παρουσίας των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων ακόμα και στην πιο απομακρυσμένη περιοχή της χώρας. Το λέμε με απλά λόγια: ΑΥΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΙΤΙΑ ΠΟΛΕΜΟΥ!!
Μας είναι παντελώς αδιάφορο, αν αυτή η ρύθμιση έχει την έγκριση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων!.
Ταυτόχρονα, οι ανακοινώσεις των μέτρων για την επαναλειτουργία των σχολείων έφερε στην επιφάνεια τις διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων για τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν από τις κυβερνητικές εξαγγελίες είναι τεράστια:
Πώς θα εξασφαλιστεί η καθαριότητα των σχολείων, τη στιγμή που οι καθαρίστριες έχουν μεταφερθεί στα Γυμνάσια και τα Λύκεια; Πώς θα βρίσκονται στο σχολείο καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας των σχολείων, όπως απαιτείται στις παρούσες συνθήκες; Πώς θα εξασφαλιστεί η τήρηση των κανόνων, που ο ίδιος ο ΕΟΔΥ προτείνει, όπως οι συχνοί καθαρισμοί των κοινόχρηστων χώρων (τουαλέτες, πόμολα, κουπαστές, κοινόχρηστες επιφάνειες κ.ά.) χωρίς να εξασφαλιστεί αυξημένος αριθμός προσωπικού καθαριότητας;
Με τι κονδύλια και πότε ακριβώς θα καλυφθούν οι ελλείψεις σε καθαριστικά, σαπούνια, αλκοολούχα διαλύματα, θερμόμετρα ακριβείας και άλλα μέσα ατομικής προστασίας; Τι θα περισσέψει τελικά από την έκτακτη επιχορήγηση προς τους Δήμους για τις ανάγκες των σχολείων; Με ένα λίτρο αντισηπτικό και ένα κουτί μάσκες μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες;
Η κατεύθυνση του Υπουργείου για 15 παιδιά μέσα στις τάξεις σε πολλές περιπτώσεις δεν ανταποκρίνεται στις αρχικές οδηγίες του ΕΟΔΥ, όταν η κατάσταση των κτηριακών εγκαταστάσεων και της υλικοτεχνικής υποδομής είναι απαράδεκτη, με τις διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων. Τι συνθήκες υγιεινής θα εξασφαλιστούν σε αίθουσες κλουβιά, σε λυόμενα παντός τύπου (που αυξάνονται συνεχώς για εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής με όρους υποβάθμισης), σε εσωτερικούς διαδρόμους, σε χώρους διδασκαλίας, που δεν αερίζονται διαμπερώς;
Το σπάσιμο των τμημάτων άνω των 15 μαθητών σε υποτμήματα και το εναλλάξ μάθημα, με την ταυτόχρονη κανονική ροή του μαθήματος στις τάξεις κάτω των 15 μαθητών, δε δημιουργεί εκ των πραγμάτων δύο ταχύτητες μαθητών και τάξεων; Τάξεις που θα κάνουν κάθε μέρα μάθημα και τάξεις που τρέχουν στη μισή ταχύτητα! Το γεγονός αυτό δε δημιουργεί εκπαιδευτική ανισότητα;
Πώς θα καλυφτούν τα κενά από τις αναγκαίες εξαιρέσεις ευπαθών ομάδων συνάδελφων από την εκπαιδευτική συνέχεια; Πώς θα εξασφαλιστεί η υγεία των συναδέλφων και ταυτόχρονα η απρόσκοπτη εκπαιδευτική διαδικασία;
Η συνεχιζόμενη αναστολή λειτουργίας των ολοήμερων τμημάτων δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στις οικογένειες που στέλνουν τα παιδιά σε αυτά, στην ουσία αποκλείει παιδιά από το σχολείο ή αφαιρεί τη δυνατότητα σε γονείς να εργαστούν! Για μια ακόμα φορά το Ολοήμερο αντιμετωπίζεται ως φτωχός συγγενής, δεν παίρνεται κανένα μέτρο για την ουσιαστική στήριξη του.
Οι εξαγγελίες για την “κοινωνική αποστασιοποίηση” σε παιδιά Νηπιαγωγείου και Δημοτικού και τα “επιστημονικά συμπεράσματα” του ποδαριού, πως τα παιδιά αυτών των ηλικιών έμαθαν να πειθαρχούν στις κατευθύνσεις περί ατομικής υγιεινής, τουλάχιστον προκαλούν.
Οι αναφορές ότι τα σχολεία ανοίγουν για να αντιμετωπιστούν οι εκπαιδευτικές ανισότητες είναι απροκάλυπτος εμπαιγμός. Ποιος άλλος, αν όχι η κυβέρνηση, έχει την ευθύνη, που όλο αυτό το διάστημα δεν πάρθηκε κανένα μέτρο, για να έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία; Πριν μερικές μέρες το Υπουργείο Παιδείας “πανηγύριζε” για την επιτυχία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Γυρνούσε επιδεικτικά την πλάτη στα αιτήματα των εκπαιδευτικών σωματείων για ουσιαστικά μέτρα στήριξης των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Η κυβέρνηση προτίμησε να δώσει πακτωλό χρημάτων στα ΜΜΕ για να διαφημίζουν το έργο του Υπουργείου Παιδείας (που τώρα παραδέχονται ότι δε λειτούργησε όπως έπρεπε) παρά να εφοδιάσει τους μαθητές τουλάχιστον με ένα tablet και γρήγορο internet. Την ώρα του ανοίγματος των σχολείων θυμήθηκαν ότι υπάρχουν ανισότητες ;
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η μεταφορά της ευθύνης, από το Υπουργείο, για το αν τα παιδιά θα πηγαίνουν ή όχι στο σχολείο στην ατομική επιλογή των γονιών, είναι επικίνδυνη. Είναι συνέχεια της αναφοράς του κ. Τσιόδρα πως «ό,τι και αν εισηγηθεί η Επιστημονική Επιτροπή, ό,τι και να αποφασίσει η Πολιτεία, την καλύτερη απόφαση για τα παιδιά τους θα την πάρουν στο οικογενειακό περιβάλλον οι δικοί τους άνθρωποι (…) με γνώμονα τι είναι καλύτερο για το παιδί τους».
Είναι πρόκληση να επαφίεται η απόφαση στους γονείς για το αν θα στείλουν τα παιδιά τους στα σχολεία ψαλιδίζοντας με αυτόν τον τρόπο κάθε έννοια υποχρεωτικότητας στην εκπαίδευση!
Ως επιστήμονες παιδαγωγοί επισημαίνουμε ότι αυτές οι καινοφανείς αντιλήψεις ανοίγουν εξαιρετικά επικίνδυνους δρόμους για το δημόσιο σχολείο. Λειτουργούν διαλυτικά για τη εκπαιδευτική διαδικασία και εντείνουν τις ταξικές ανισότητες.
Η κυβέρνηση μεταφέρει όλα τα βάρη στην «ατομική ευθύνη» εκπαιδευτικών, γονιών και μικρών μαθητών να υλοποιήσουμε τα μέτρα! Ακόμα και τα στοιχειώδη μέτρα υγιεινής και ασφάλειας αντιμετωπίζονται ως κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό!
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ:
1. Πρόσληψη και μονιμοποίηση όλου του απαραίτητου προσωπικού καθαριότητας σε κάθε σχολείο, ώστε μετά από κάθε διάλειμμα να καθαρίζονται όλα τα σημεία επαφής μετάδοσης του κορωνοϊού (π.χ. θρανία, πόμολα, κουπαστές, τουαλέτες κ.λπ.).
2. Έκτακτη οικονομική επιχορήγηση των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό. Να δίνονται δωρεάν με κρατική ευθύνη όλα τα απαραίτητα μέτρα ατομικής υγιεινής (αλκοολούχα διαλύματα, μάσκες, γάντια, κ.ά.).
3. Να λειτουργήσουν άμεσα όλα ολοήμερα τμήματα. Να παρθούν επιπρόσθετα μέτρα για τη στελέχωση και τη λειτουργία τους με την πρόσληψη όλου του απαραίτητου βοηθητικού προσωπικού.
4. Με ευθύνη του κράτους και των υγειονομικών αρχών να πραγματοποιηθούν μαζικά τεστ ανίχνευσης του ιού στα σχολεία. Δημιουργία, άμεσα, δομών σχολικής υγιεινής και ασφάλειας με τη στελέχωση όλου του απαραίτητου προσωπικού (σχολίατροι, νοσηλευτές κ.τ.λ.).
5. Να παρθούν συγκεκριμένα μέτρα για την εφαρμογή των οδηγιών του ΕΟΔΥ σε σχέση με τις αποστάσεις εντός τάξης. Άμεση ανεύρεση χώρων, ανέγερση σύγχρονων και ασφαλών σχολικών κτηρίων, ακόμα και άμεση ενοικίαση κατάλληλων χώρων. Να ανοίξουν όλα τα σχολεία, που είτε καταργήθηκαν είτε συγχωνεύτηκαν διαδοχικά από τις κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ.
6. Καμία σκέψη για αύξηση του κατώτερου ή ανώτερου αριθμού μαθητών ανά τάξη, όπως προβλέπει το νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση. Να αποσυρθούν σταδιακά όλα τα κοντέινερ και οι προκάτ αίθουσες και να αντικατασταθούν με κανονικά σχολικά κτήρια. Θεσμοθέτηση μέγιστου αριθμού 15 μαθητών ανά τάξη για Νηπιαγωγεία, Α΄ και Β΄ Δημοτικού και 20 μαθητών στις υπόλοιπες τάξεις με καθολική εφαρμογή του μέτρου από τη νέα σχολική χρονιά.
7. Να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την ομαλή μετάβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική μορφωτική διαδικασία. Να ενισχυθούν οι δομές ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών με την πρόσληψη όλου του αναγκαίου προσωπικού (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κ.ά.). Επέκταση άμεσα των δομών ενισχυτικής διδασκαλίας εντός του Δημόσιου Σχολείου. Να δημιουργηθούν δημόσιες και δωρεάν δομές ουσιαστικής αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου.
8. Να προστατευτούν ιδιαίτερα οι ευπαθείς ομάδες. Μέτρα προστασίας των εκπαιδευτικών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες με ειδική άδεια απουσίας. Άμεση αναπλήρωση των κενών σε εκπαιδευτικούς με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας. Να υπάρξει ειδική μέριμνα για τους συναδέλφους που έχουν σοβαρές ασθένειες, αλλά δεν εντάσσονται στις ευπαθείς ομάδες. Άδεια απουσίας από την εργασία σε γονείς εκπαιδευτικούς με μικρότερα παιδιά, που δεν πηγαίνουν σχολείο. Να εξαιρεθούν από τα διδακτικά καθήκοντα όλοι οι εκπαιδευτικοί άνω των 60 ετών.
9. Κατάργηση των διατάξεων για την on – line μετάδοση των μαθημάτων μέσα από την σχολική τάξη
Συμμετέχουμε στην απεργία – αποχή, που κήρυξε τελικά το Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ στις 20-05-2020, από την εφαρμογή των διατάξεων που περιλαμβάνονται στην υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 [ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020] Κοινή Υπουργική Απόφαση «Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση» σε εφαρμογή της διάταξης του άρ. 63 του N. 4686/2020 και των συνακόλουθων εφαρμοστικών εγκυκλίων.
Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να συντάξουν ενδεικτικά πρακτικά μη εφαρμογής της τροπολογίας, να πάρουν τέτοιες αποφάσεις και να ενημερώσουν το Δ.Σ. του Συλλόγου μας γι’ αυτές. Σε κάθε περίπτωση να μη γίνει καμία on-line αναμετάδοση μαθήματος από καμία τάξη σχολείου του Συλλόγου μας!: (**)
«Ο Σύλλογος Διδασκόντων του ………………….…….……. κατά τη συνεδρίαση του την …/5/2020 αποφάσισε να μην εφαρμόσει την υπουργική απόφαση υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 [ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020που αφορά την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία, και τη ζωντανή αναμετάδοσή της από την τάξη.
Αυτή η Υπουργική Απόφαση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών.
Η σχέση εμπιστοσύνης που με τόσο κόπο χτίζουμε οι εκπαιδευτικοί καθημερινά μέσα στις σχολικές αίθουσες παύει να προστατεύεται, θρυμματίζεται. Η δυναμική που δημιουργείται μέσα σε μια τάξη, οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών, η επικοινωνία αλλά και η παιδαγωγική πράξη είναι μοναδική. Αφαιρείται η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης. Η ίδια η συμπεριφορά και η στάση των μαθητών αλλάζει, τροποποιείται όταν γνωρίζουν ότι τους καταγράφει μια οποιουδήποτε τύπου κάμερα! Δεν πρόκειται να το επιτρέψουμε! ΚΑΜΙΑ ΚΑΜΕΡΑ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΤΑΞΗ!!
Συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή από την εφαρμογή των διατάξεων που περιλαμβάνονται στην υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 [ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020] Κοινή Υπουργική Απόφαση «Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση» σε εφαρμογή της διάταξης του άρ. 63 του N. 4686/2020 και των συνακόλουθων εφαρμοστικών εγκυκλίων που την διέπουν και οδηγούν στην απαράδεκτη, από κάθε άποψη, διαδικασία της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων μέσα από την σχολική αίθουσα που προκήρυξε το Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ στις 20-05-2020.»
10. Να καταργηθεί η Υπουργική Απόφαση που νομοθετεί την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εκτός περιόδων πανδημίας.
11. Με το άνοιγμα των σχολείων την 1η Ιουνίου οι εκπαιδευτικοί επιστρέφουν στην κανονική, δια ζώσης, εκπαιδευτική διαδικασία. Ο κάθε Σύλλογος Διδασκόντων, σε κάθε περίπτωση απουσίας μαθητών από το σχολείο, έχει τη δυνατότητα να λάβει όλα τα απαραίτητα παιδαγωγικά μέτρα, ώστε να στηριχθούν και αυτό το διάστημα οι μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Το βασικό είναι η ίδια η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της.
12. Να υπάρχει ειδική μέριμνα για τη δωρεάν μετακίνηση των μαθητών, που αναγκάζονται να πηγαίνουν σε σχολεία μακριά από τη γειτονιά τους (π.χ. επιπρόσθετα δρομολόγια).
13. Να υπάρχει ειδική μέριμνα για τη μεταφορά των εκπαιδευτικών (μόνιμων και αναπληρωτών), που θα μετακινηθούν προς τις περιοχές που υπηρετούν, καθώς και για τη στέγαση και τη σίτισή τους με ευθύνη του κράτους.
14. Άμεση εξασφάλιση του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού, που θα καλύψει τις αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες. Καμία απόλυση συναδέλφων αναπληρωτών. Άμεση μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία με ταυτόχρονη κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου. Στις 21 Ιούνη να υπάρξει αυτόματη ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ, που υπογράφτηκαν μέσα στη σχολική χρονιά 2019-2020, για ακόμα ένα έτος. Να προχωρήσουν άμεσα οι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή. Εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών. Να μη χρεωθεί καμία μέρα κανονικής άδειας στους αναπληρωτές που θα πάρουν την άδεια ειδικού σκοπού. Να μη γίνει καμία περικοπή αποδοχών από το επίδομα μη ληφθείσας άδειας.
Συντονίζουμε τα αγωνιστικά μας βήματα με όλα τα σωματεία,
με τους γονείς και τους μαθητές:
1. Οργανώνουμε κοινές δράσεις με τους Συλλόγους, τις Ενώσεις γονέων στις γειτονιές ώστε να ενημερωθούν όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι για την επίθεση που ετοιμάζουν στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών τους και στην τσέπη τους.
2. Πολλαπλασιάζουμε τις αποφάσεις για ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασίας με βάση το κοινό κείμενο των 77 Συλλόγων και ΕΛΜΕ.
3. Στηρίζουμε και συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις των σωματείων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών ενάντια στην εφαρμογή της τροπολογίας για τις κάμερες και τα on-line μαθήματα.
4. Από αύριο προχωράμε σε: «μέρες δράσης – ενημέρωσης ενάντια στο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης, την on – line αναμετάδοση των μαθημάτων και τα προβλήματα με το άνοιγμα των σχολείων» (παραστάσεις σε Δήμους και Διευθύνσεις, συνεντεύξεις, εξορμήσεις στις γειτονιές και σε σχολεία μαζί με εκπροσώπους των συλλόγων γονέων, δρώμενα, συναυλίες κ.α.).
5. Στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις των καθαριστριών/ων για το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά, για μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας σε όλα τα σχολεία.
6. Προχωράμε σε άμεση απάντηση με 24ωρη απεργία όταν η κυβέρνηση φέρει το πολυνομοσχέδιο στην αρμόδια επιτροπή στη Βουλή. Απαιτούμε την πραγματοποίηση συνάντησης την ίδια μέρα με τον Πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη.
7. Μετά την απεργιακή συγκέντρωση προχωράμε σε νέα σύσκεψη ΣΕΠΕ, ΕΛΜΕ, Επιτροπών Αναπληρωτών.
8. Κλιμακώνουμε τις κινητοποιήσεις μας τις αμέσως επόμενες μέρες ενάντια στην ψήφιση του νομοσχεδίου στη Βουλή.
9. Συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις των συνδικάτων του Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα στις 11 Ιουνίου ενάντια στην παγίωση των αντεργατικών ρυθμίσεων, τις απολύσεις, την εκ περιτροπής εργασία με απαίτηση να μην πληρώσουν, για μια ακόμα φορά, τα βάρη της κρίσης οι εργαζόμενοι.
10. Είμαστε στο πλευρό όλων των εργαζομένων, των γονιών των μαθητών μας που απολύθηκαν, που μπήκαν σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας, που προσπαθούν να τα φέρουν βόλτα με 500€ τον μήνα.
11. Είμαστε αλληλέγγυοι στους περήφανους υγειονομικούς, που μέσα στην πανδημία κρατάνε όρθια την υγεία του λαού και διεκδικούν, στους εργαζόμενους στην παραγωγή, στο εμπόριο και τις μεταφορές εκεί που τα μέτρα κατά του συνωστισμού πηγαίνουν περίπατο.
Τώρα ήρθε η δική μας ώρα να βγούμε πιο αποφασιστικά στο προσκήνιο. Η υπεράσπιση του Δημόσιου Δωρεάν Σχολείου για όλα τα παιδιά, που θα μορφώνει πραγματικά και θα διαμορφώνει ολοκληρωμένους ανθρώπους, είναι το δικό μας χρέος. Έτσι υπερασπιζόμαστε την εργασιακή και παιδαγωγική μας υπόσταση!
Δυναμώνουμε τον αγώνα για την ικανοποίηση των δίκαιων διεκδικήσεών μας για μόρφωση, δουλειά και ζωή με δικαιώματα. Για ένα σχολείο, που θα δίνει όλη την αναγκαία μόρφωση και τις ικανότητες που απαιτείται να έχουν οι μαθητές σήμερα, με επιστημονικό και παιδαγωγικό τρόπο. Με νέα σύγχρονα σχολεία, υλικοτεχνική υποδομή στήριξης των μαθητών με όλα τα μέσα, με κρατική ευθύνη και δωρεάν. Με επίλυση εδώ και τώρα του προβλήματος των χρόνιων κενών στα σχολεία με την άμεση μονιμοποίηση των χιλιάδων αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων που βρίσκονται στα σχολεία. Με ολόπλευρη στήριξη του εκπαιδευτικού, ώστε να μπορεί να ανταπεξέρχεται ολοκληρωμένα στον παιδαγωγικό του ρόλο!
Το συνδικαλιστικό κίνημα έχει τη δύναμη και την πείρα να εμποδίσει, να ακυρώσει τους αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς, να οργανώσει τον αγώνα κάτω από όλες τις συνθήκες. Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας θα μας βρουν απέναντί τους αποφασισμένους και συσπειρωμένους στα σωματεία μας.
ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ!
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ON-LINE ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΞΗ!
ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΜΕ 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΟΤΑΝ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΦΕΡΕΙ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ!