«Έχουμε αναγκαστεί να μάθουμε πράγματα για τη που μέχρι τώρα δεν μας τα είχε διδάξει κανένας και έχουμε λάθος αντιλήψεις, λάθος πρότυπα», είπε μαθητής.

Στο πέμπτο κατά σειρά μάθημα σεξουαλικής αγωγής του Πρότυπου Γυμνασίου της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά, το οποίο παρακολουθούν μαθητές της Γ’ Γυμνασίου, συνδέθηκαν διαδικτυακά η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, η υφυπουργός Ζέττα Μακρή και η γενική γραμματέας Σίσσυ Γκίκα.

Η υπουργός και η υφυπουργός απάντησαν σε ερωτήσεις των παιδιών σχετικά με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, τον κεντρικό στόχο τους που είναι να εφοδιαστούν οι μαθητές με δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες και δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού (δεξιότητες του 21ου αιώνα), καθώς και σχετικά με τις επιμέρους θεματικές που διδάσκονται ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο πιλοτικά σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια, με σχεδιασμό να εφαρμοστούν στα σχολεία όλης της χώρας από το επόμενο σχολικό έτος.

Στη συζήτηση οι μαθητές μίλησαν για την εμπειρία τους από την πρώτη φετινή εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και για το συγκεκριμένο μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης.

Το πρόγραμμα της σεξουαλικής αγωγής περιλαμβάνεται στο θεματικό άξονα «Ζω Καλύτερα/Ευ ζην»
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, οι απόψεις των μαθητών για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα για την εν λόγω θεματική παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον: «βοηθάει στο να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά», «έχω μάθει αρκετά χρήσιμα πράγματα», «παίρνουμε εφόδια και γνώσεις που θα μας βοηθήσουν πολύ όταν γίνουμε ενήλικες σε πάρα πολύ σημαντικούς τομείς», «είναι πολύ σημαντικό να διδάσκεται σε όλα τα σχολεία της χώρας», «το σχολείο είναι σαν να έχει γίνει, με την προσθήκη αυτών των μαθημάτων, μία προετοιμασία για το μέλλον μας σε τομείς που συζητούσαμε με γονείς ή φίλους, είναι πάρα πολύ όμορφο που μας παρέχει το σχολείο αυτές τις γνώσεις», «τα εργαστήρια αποτελούν ένα βοήθημα, ένας πρόδρομος για την είσοδό μας στην κοινωνία, που μας παρέχουν γνώσεις που από τα κανονικά μαθήματα δεν θα μπορούσαμε να πάρουμε», είπαν μεταξύ άλλων.

«Έχουμε αναγκαστεί να μάθουμε πράγματα για τη σεξουαλική αγωγή που μέχρι τώρα δεν μας τα είχε διδάξει κανένας και έχουμε λάθος αντιλήψεις, λάθος πρότυπα», είπε μαθητής. Πρότειναν, δε, επιπλέον θεματικές που θα μπορούσαν να προστεθούν στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025