Σε κινητικότητα για τη διευθέτηση του έργου της μεταφοράς μαθητών και μαθητριών βρίσκονται το τελευταίο διάστημα οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει κανονικά. Σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, η διαδικασία εξελίσσεται ομαλά, δεν παρατηρούνται προβλήματα αντίστοιχα με εκείνα που υπήρξαν τα προηγούμενα χρόνια, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις που απαιτήθηκε, συστάθηκε επιτροπή για την εξέταση επιμέρους ζητημάτων.

Εντός των ορίων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας μετακινούνται καθημερινά 25.000 μαθητές με λεωφορεία, μικρά λεωφορεία, ειδικά οχήματα και ταξί, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου “αγγίζει” τα 25 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Στη Θεσσαλονίκη μόνο μετακινούνται περίπου 12.500 μαθητές με 330 δρομολόγια καθημερινά, στο πλαίσιο διαγωνισμού που διενεργείται, ώστε να προκύψουν οι ανάδοχοι που εκτελούν το έργο. Ο προγραμματισμός γίνεται, ωστόσο, από την προηγούμενη σχολική χρονιά, οπότε οι διευθύνσεις των σχολείων καταγράφουν τις πρώτες ανάγκες των σχολείων και των μαθητών, ώστε να σχεδιαστούν τα δρομολόγια που πρέπει να είναι έτοιμα τον Σεπτέμβριο. Με την έναρξη των μαθημάτων, γίνεται η επικαιροποίηση των αναγκών, προκειμένου να ληφθούν υπόψιν τυχόν μεταβολές και να είναι εφικτός ο ανασχεδιασμός των δρομολογίων μέχρι την οριστικοποίησή τους.

Στο μεταξύ, η οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας στην τελευταία της συνεδρίαση, ενέκρινε την ανάθεση εκτέλεσης δρομολογίων μεταφοράς μαθητών με χρονική παράταση συμβάσεων που ήταν σε ισχύ στις 30.6.2019 έως τις 30.6.2020. Σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη Οικονομικών και Προγραμματισμού, Αθηνά Αηδονά, ο νόμος που εκδόθηκε εντός του Αυγούστου προέβλεψε τη δυνατότητα παράτασης για συμβάσεις για τις οποίες δεν κατέστη εφικτό αρχικά στις περιφέρειες να προκηρύξουν διαγωνισμό, δεν προέκυψαν ανάδοχοι από τον διαγωνισμό, υπάρχουν αδιάθετα δρομολόγια ή δεν έχουν αναδειχτεί μειοδότες.

Κατά τη συζήτηση που ακολούθησε, ο περιφερειακός σύμβουλος της “Λαϊκής Συσπείρωσης”, Γιάννης Τσεχελίδης, χαρακτήρισε πολύ σημαντικό το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών με ασφάλεια, ενώ ρώτησε αν καλύπτονται όλοι οι μαθητές και ειδικά όσοι φοιτούν σε ειδικά σχολεία, λέγοντας ότι “πέρσι στην Ημαθία υπήρχαν μαθητές που μετακινούνταν πάνω σε καρότσα αγροτικού αυτοκινήτου”.

Ο περιφερειακός σύμβουλος της διοίκησης, Πέτρος Ζέρζης, σχολίασε ότι υπάρχουν περιπτώσεις που “γονείς με δική τους πρωτοβουλία παίρνουν τα παιδιά τους και τα πηγαίνουν σε εκτός ζώνης σχολεία”. Ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Οικονομικού της Περιφέρειας, Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου, έκανε λόγο για ένα “κοινωνικά ευαίσθητο θέμα”, καθώς, όπως είπε, “πολλές φορές οι ανάδοχοι δεν προσφέρονται, δεν επενδύουν χρήματα για να πάρουν ένα ειδικό όχημα” παρότι “ο νομοθέτης δίνει στο ειδικό όχημα 50% επιπλέον του κόστους ενός τακτικού δρομολογίου κοινού οχήματος” και έτσι “αναγκάζονται οι γονείς να κάνουν τη μετακίνηση των μαθητών στα σχολεία” με τη διαδικασία της ημερήσιας αποζημίωσης σε βενζίνες κίνησης για τον γονέα.

Σε ό,τι αφορά την παράταση των συμβάσεων διευκρίνισε ότι αφορούν σε περίπου δέκα με δεκαπέντε περιπτώσεις από τα 330 δρομολόγια στον νομό Θεσσαλονίκης και τις χιλιάδες των μαθητών που μετακινούνται καθημερινά. Επ’ αυτού ο κ. Τσεχελίδης επισήμανε ότι “αναδεικνύεται η ανάγκη τουλάχιστον στους φορείς πρόνοιας να υπάρχει κρατική δομή γιατί ο ιδιώτης θα λειτουργήσει με βάση το κέρδος του”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025