Η συζήτηση γύρω από το πρόγραμμα και τις εξεταστικές διαδικασίες που το συνοδεύουν έχει πυροδοτήσει έντονες αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα, ιδιαίτερα όταν αυτές συνοδεύονται από προσπάθειες αξιολόγησης που δεν λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες κοινωνικές και παιδαγωγικές συνθήκες του ελληνικού .

Εξετάσεις PISA: Η αντίθεση της ΟΛΜΕ

Σε πρόσφατη τηλεφωνική παρέμβασή του, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θοδωρής Τσούχλος, εξέφρασε με σαφήνεια τις επιφυλάξεις και την αντίθεση της Ομοσπονδίας απέναντι σε πολιτικές που, όπως τονίζει, όχι μόνο δεν μειώνουν τις ανισότητες αλλά τις εντείνουν.

Με αφορμή άρθρο του κ. Νίκου Θεοδωρόπουλου στην εφημερίδα «Καθημερινή» της 22ας Μαρτίου, το οποίο περιλαμβάνει αναφορές στο πρόσωπό του και στην ΟΛΜΕ, ο Θ. Τσούχλος προχωρά σε μια αναλυτική τοποθέτηση, δίνοντας τεκμηριωμένες απαντήσεις.

Μέσα από τη δήλωσή του, υπενθυμίζει τον θεσμικό ρόλο της ΟΛΜΕ και υπογραμμίζει τις βασικές ενστάσεις της Ομοσπονδίας απέναντι στις εξεταστικές πρακτικές τύπου PISA, αναδεικνύοντας το αίτημα για ένα δημόσιο σχολείο που υπηρετεί την ισότητα, την ποιότητα και την παιδαγωγική ελευθερία.

Δείτε επίσης

Σχολεία - Στο επίκεντρο η PISA: Η ΟΛΜΕ απαντά στις επικρίσεις για τις στάσεις εργασίας

Αναλυτικά όσα αναφέρει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ:

Εξετάσεις PISA: Μια οφειλόμενη απάντηση

Σε πρόσφατη τηλεφωνική μου παρέμβαση σε ερώτηση για τον «διαγωνισμό» της PISA μεταξύ άλλων δήλωσα ότι «Δεν αμβλύνει ανισότητες εκπαιδευτικές, ταξικές, οικονομικές ,κοινωνικές.

Υποβαθμίζει το εκπαιδευτικό μας σύστημα και αναδεικνύει θέματα που δεν απηχούν την πραγματικότητα. PISA, Τράπεζα Θεμάτων, Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής αυξάνουν τις ανισότητες και δεν βοηθούν στη λειτουργία του δημόσιου σχολείου, το οποίο δεν είναι εξεταστικό κέντρο. Αντίθετα πρέπει να ενισχύεται ως θεσμός που προωθεί την ισότητα και την ποιότητα της Εκπαίδευσης».

Στην «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» στις 22 Μαρτίου σε άρθρο του ο κ. Θεοδωρόπουλος αναφέρεται στην αντίθεση της ΟΛΜΕ και στις πανελλαδικές στάσεις εργασίας που έχει προκηρύξει. Στη συνέχεια παραθέτει τα δικά του επιχειρήματα κάνοντας αναφορές στο πρόσωπό μου, στην παράταξη της Ν.Δ. , στο κόμμα της κ. Ζωής Κωνσταντοπούλου ,στον βουλευτή κ. Σπ. Μπιμπίλα, στην ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών.

Επειδή ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ δεν εκπροσωπεί κάποιο πολιτικό κόμμα, αλλά εκφράζει την Ομοσπονδία και τις συλλογικές της αποφάσεις δηλώνω ότι:

α. η εξεταστική αυτή διαδικασία έχει σχεδιαστεί με βάση το διεθνές πρόγραμμα PISA του ΟΟΣΑ.

β .οδηγεί σε έναν άκρατο και αφόρητο ανταγωνισμό.
γ. αντιστρατεύεται βασικές παιδαγωγικές αρχές ενός ανθρωπιστικού σχολείου.
δ. κατατάσσει και κατηγοριοποιεί σχολικές μονάδες ,μαθητές-μαθήτριες καθώς και τους εκπαιδευτικούς.
ε .το εξεταστικό αυτό σχήμα πραγματώνεται μέσα από ερωτήματα, τα οποία διαφέρουν από το μεθοδολογικό και αναλυτικό πλαίσιο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

στ. ενισχύει τη στείρα αποστήθιση σε βάρος της κριτικής σκέψης.
ζ. δεν είναι δυνατόν η διδασκαλία να κρίνεται μέσα από την τυχαία επιλογή σχολείων με ενιαίους ισοπεδωτικούς όρους εξέτασης. η. δεν λαμβάνεται υπόψιν η παράμετρος της κοινωνικής-οικονομικής πραγματικότητας που βιώνουν οι μαθήτριες και οι μαθητές μας.

θ. η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου δεν πρέπει να έχει ισοπεδωτικό χαρακτήρα.
ι. προβάλουμε τα αιτήματα του κλάδου, στηρίζουμε τη δημόσια δωρεάν Εκπαίδευση κεντρικό πυλώνα του Κοινωνικού Κράτους.

Δείτε επίσης