Ανατροπές στην εκπαίδευση με αποκλειστικό κριτήριο τους μνημονιακούς όρους αποφάσισε το Υπουργείο Παιδείας. Κάθε άλλη ερμηνεία αποτελεί ακατάσχετη μπουρδολογία που επιδιώκει να καλύψει την εκπαιδευτική γύμνια και τον οικονομικό στραγγαλισμό της εκπαίδευσης. Για να οργανώσουμε τη δράση μας, πραγματοποιούμε έκτακτη ΓΣ την Τετάρτη 11/5, 19.00, στο 39ο-141ο ΔΣ Αθηνών (Τσούντα κι Αχαρνών, ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθερίου)
Α. Υπουργική απόφαση για Νέο Τύπο Ολοήμερου
Εξοικονόμιση χρημάτων, αφαίρεση θέσεων εργασίας και απολύσεις, αυτή είναι η “παιδαγωγική” υπογράμμιση της υπουργικής απόφασης που μαζί με την εκπαιδευτική ευελιξία της Διαμαντοπούλου και του Αρβανιτόπουλου αποτελούν ένα ακόμα θανατηφόρο μείγμα. Πάνω από 10.000 λιγότερες θέσεις εκπαιδευτικών, υπολογίζει να χρειάζεται το Υπουργείο Παιδείας με αυτές τις ρυθμίσεις! Μόνο στην Α’ Αθήνας, αν εφαρμοστούν όλα αυτά, θα περισσεύουν πάνω από 400 εκπαιδευτικοί!
Με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα στην ουσία επιδιώκονται δυο στόχοι:
α) να μειωθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό που είναι αναγκαίο μέσω της μείωσης των ωρών λειτουργίας του σχολείου και μέσω της μείωσης των ωρών διδασκαλίας των διδακτικών αντικειμένων
και
β) να φτιαχτεί μια ζώνη χυλός στο δημόσιο σχολείο όπου δε θα είναι αυστηρά καθορισμένα τα όριά της (διδακτικό αντικείμενο και ειδικότητες που θα διδάσκουν) ώστε να λειτουργεί το σχολείο με όποια ειδικότητα περισσεύει στα πλαίσια της περιφέρειας με αποκλειστικό γνώμονα τη μείωση των δαπανών.
Αποτέλεσμα όλων αυτών, αν εφαρμοστούν:
α) χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών συναδέλφων που δε θα προσληφθούν ξανά μια και το νέο σχολείο δε θα τους χωράει.
β) ντόμινο υπεραριθμιών μονίμων και υποχρεωτικές μετακινήσεις
γ) εκπαιδευτική και παιδαγωγική αποσάρθρωση
Η υπουργική απόφαση περιλαμβάνει ορισμένες πολύ σοβαρές αλλαγές:
– Καταργεί εντελώς τις θέσεις δασκάλων για τα ολοήμερα. Η νομοθεσία μέχρι τώρα ήταν σαφής: Στα κλασικά ολοήμερα ένας δάσκαλος/α για κάθε 50 μαθητές και στα ΕΑΕΠ ένας δάσκαλος. Επί εποχής Αρβανιτόπουλου και μετά ο δάσκαλος στα ΕΑΕΠ σε πολλές περιπτώσεις ακυρώθηκε αλλά όχι οριστικά. Η υπουργική απόφαση Φίλη τους καταργεί όλους οριστικά και αμετάκλητα. Μειώνοντας, τις ώρες των δασκάλων στις τάξεις, δημιουργεί πλεονάσματα ωρών και με αυτές επιδιώκει να καλύψει τις ώρες του ολοημέρου. Έτσι, π.χ. ένας δάσκαλος/α με 22 ώρες διδακτικό ωράριο που δουλεύει σε κλασικό ολοήμερο κι έχει Δ’ τάξη βρίσκεται με το νέο πρόγραμμα να χρωστά 2 ώρες, τις οποίες καλείται να καλύψει στο ολοήμερο. Ταυτόχρονα, ορίζει υπεύθυνο ολοημέρου κατά μέρα (κι όχι συνολικά) ανάλογα με τα περισσεύματα ωρών, υποχρεώνοντας έτσι έναν εκπαιδευτικό να παραβρίσκεται εκείνη την ημέρα όλες τις ώρες λειτουργίας του ολοημέρου, ακόμα κι αν δεν διδάσκει. Με τον τρόπο αυτό δημιουργεί ζώνες εκπαιδευτικών (8.00-14.00, 9.00-15.00, 10.00-16.00)
-Επιδιώκει τη δραστική μείωση του μαθητικού πληθυσμού στα ολοήμερα, θέτοντας ως απαραίτητη προϋπόθεση την εργασία και των δύο γονιών
– Απαξιώνει τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή, Γυμναστική και ΤΠΕ μια και δίνει τη δυνατότητα να διδάξουν τα διδακτικά τους αντικείμενα όποιες ειδικότητες έχουν περισσεύματα ωρών
Αν σε αυτά προσθέσουμε την κατάργηση ουσιαστικά της ενισχυτικής διδασκαλίας και της γραμματειακής υποστήριξης, καθώς και την πρωινή ζώνη, τότε καταλαβαίνουμε ότι δημιουργεί πλασματικό πλεόνασμα ωρών με στόχο φυσικά να έχει λιγότερα κενά και όπου έχει κενά να τα καλύψει με τις υπεραριθμίες! Σε αυτή την κατεύθυνση είναι και η διάταξη που δίνει τη δυνατότητα να διδάξουν στο δημοτικό, οι ειδικότητες από τα ΕΠΑΛ.
Συγκεκριμένα στον παρακάτω πίνακα βλέπετε τη μείωση ή αύξηση ωρών ανά ειδικότητα εκπαιδευτικού με βάση το νέο πρόγραμμα σε σύγκριση με το πρόγραμμα των ΕΑΕΠ και των κλασικών ολοημέρων
Ώρες δασκάλων
|
Ώρες εικαστικά
|
Ώρες μουσική
|
Ώρες θεατρικής αγωγής
|
Ώρες αγγλικά
|
Ώρες φυσικής αγωγής
|
Ώρες ΤΠΕ
|
|
ΕΑΕΠ/κλασικ.
|
ΕΑΕΠ/κλασικ.
|
ΕΑΕΠ/κλασικ.
|
ΕΑΕΠ/κλασικ.
|
ΕΑΕΠ/κλασικ.
|
ΕΑΕΠ/κλασικ.
|
ΕΑΕΠ/κλ
|
|
Α’
|
-2/-1
|
-/-
|
-1/-
|
-/+1
|
-1/+1
|
-1/+1
|
-/+1
|
Β’
|
-2/-1
|
-/-
|
-1/-
|
-/+1
|
-1/+1
|
-1/+1
|
-/+1
|
Γ’
|
-2/-4
|
-/-1
|
-/-
|
-/+1
|
-1/-
|
-1/+1
|
-1/+1
|
Δ’
|
-2/-4
|
-/-1
|
-/-
|
-/+1
|
-1/-
|
-1/+1
|
-1/+1
|
Ε’
|
-2/-4
|
-/-
|
-/-
|
-1/+1
|
-1/-
|
-/-
|
-1/+1
|
Στ’
|
-2/-4
|
-/-
|
-/-
|
-1/+1
|
-1/-
|
-/-
|
-1/+1
|
Κουμάντο κάνουν οι περικοπές!
Καμία παιδαγωγική και εκπαιδευτική πρόοδο δεν επιφέρει το νέο πρόγραμμα! Απλώς, μπήκαν στο ζύγι τα εναπομείναντα κονδύλια του ΕΣΠΑ και η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ και η μπίλια έκαστε στο 6ωρο για όλες τις τάξεις και στις συγκεκριμένες ώρες για κάθε διδακτικό αντικείμενο! Μέχρι εκεί μάλλον, υπολόγισε το Υπουργείο ότι βγαίνουν τα νούμερα!
Είναι απολύτως φανερό ότι το υπουργείο Παιδείας βαθαίνει αντιδραστικά το φτηνό, ευέλικτο, κατακερματισμένο σχολείο της αγοράς της Διαμαντοπούλου και του Αρβανιτόπουλου, πετώντας σα στυμμένη λεμονόκουπα τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και τους δασκάλους/νηπιαγωγούς ώστε να ταιριάζει γάντι στην Παιδεία των περικοπών και των μνημονίων! Επαναφέρει όλες τις αντιδραστικές εγκυκλίους των υπουργών παιδείας όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και όλων των συνδυασμών τους) και μάλιστα δίνοντάς τους ανελαστικό χαρακτήρα! Στο σχολείο του Φίλη, όπως και στο σχολείο της Διαμαντοπούλου και του Αρβανιτόπουλου, η ελαστική εργασία, οι απολύσεις και η διαρκής κινητικότητα μέσω των υπεραριθμιών και των μετακινήσεων είναι οργανικό κομμάτι του. Το σχολείο αυτό, όποιο όνομα κι αν έχει, «γεμίζει» με ό,τι είναι διαθέσιμο από διδακτικά αντικείμενα και προσωπικό ανάλογα με τις πιστώσεις ΕΣΠΑ και τον κρατικό προϋπολογισμό. Βασίζεται στην ελαστική εργασία σε βάρος της μόνιμης και σταθερής. Είναι “αριστοτεχνικά” φτιαγμένο ώστε να λειτουργεί τη μια χρονιά με 30 εκπαιδευτικούς και την επόμενη με τους μισούς που κάνουν τις ώρες των υπολοίπων!
Δηλώνουμε καθαρά:
1. Κάθε εκπαιδευτικός που δεν επαναπροσλαμβάνεται τη νέα χρονιά, αντιστοιχεί, για το εκπαιδευτικό κίνημα, με ΑΠΟΛΥΣΗ! Απόλυση δεν είναι μόνο να διώχνεις μόνιμους αλλά και να μην επαναπροσλαμβάνεις όσους υπηρετούν το δημόσιο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας! Ειδικά αυτή την εποχή όπου η ανεργία έφτασε στο 28% και στους νέους ως 35 ετών στο 60%, είναι καθήκον κάθε ταξικού σωματείου να υπερασπιστεί με απόλυτο τρόπο χωρίς αποσιωπητικά, το πιο βαριά πληττόμενο τμήμα των εργαζομένων, τους ελαστικά εργαζόμενους! Ανοησίες του τύπου: «η εκπαίδευση δεν είναι για να βρίσκουν δουλειά οι αναπληρωτές», είναι λόγια των χορτάτων που με περισσή αμετροέπεια δικαιολογούν τις απολύσεις των άλλων! Το δημόσιο σχολείο για να είναι δημόσιο και δωρεάν έχει ανάγκη δεκάδων χιλιάδων μόνιμων διορισμών όλων των ειδικοτήτων, πολύ περισσότερων από αυτούς που εργάζονται σήμερα! Αυτό θα παλέψουμε μαχητικά κι αποφασιστικά!
2. Δε θα επιτρέψουμε να πολτοποιηθούν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών με υπεραριθμίες, μετακινήσεις, ατελείωτο κυνηγητό συμπλήρωσης ωραρίου από σχολείο σε σχολείο.
3. Δε θα δεχτούμε να ενταθεί η μετατροπή του δημόσιου σχολείου σε ασύνδετη, κατακερματισμένη κάλυψη ωρών χωρίς εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό περιεχόμενο, όπου ο κάθε εκπαιδευτικός, θα τρέχει να βρει ώρες μαθημάτων να καλύψει το διδακτικό του ωράριο, μια και το Υπουργείο τα διαλύει όλα!
Β. άρθρο 35 για τα νηπιαγωγεία
Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο αντιμετωπίζει το Υπουργείο και τα νηπιαγωγεία
α. Με το άρθρο 35 καθορίζεται ο αριθμός 14 νηπίων (από 7 που ήταν ως τώρα) ως το νέο όριο για τη λειτουργία τμήματος με αποτέλεσμα να καταργούνται και να συγχωνεύονται 1.144 Νηπιαγωγεία –συμπεριλαμβανομένων των 254 δυσπρόσιτων, γιατί έχουν 14 ή λιγότερα νήπια. Τα Νηπιαγωγεία αυτά είναι οργανικά ή λειτουργικά μονοθέσια και με την ψήφιση του σχεδίου νόμου, στην πλειονότητά τους, θα σβήσουν από το σχολικό χάρτη.
Στον αριθμό αυτό προστίθενται και 744 τμήματα Νηπιαγωγείων, τα οποία το σχολικό έτος που διανύουμε έχουν οργανικότητα διθέσιου και λειτουργούν με δύο τμήματα, αλλά με την εφαρμογή της νέας διάταξης θα πρέπει να γίνει άμεσα η συγχώνευσή τους σε ένα τμήμα.
Συνεπώς, αν γινόταν η εφαρμογή της διάταξης τώρα θα καταργoύνταν άμεσα 744 τμήματα Νηπιαγωγείων και οι αντίστοιχες σε αυτά 744 οργανικές θέσεις Νηπιαγωγών.
Ταυτόχρονα, με τον καθορισμό των νηπιαγωγείων σε μονοθέσια και πολυθέσια επιδιώκεται να δημιουργηθούν μεγάλα και πολυδύναμα νηπιαγωγεία ώστε να γίνεται χειρισμός του αριθμού των νηπίων με συγχώνευση τμημάτων στα πλαίσια της ίδιας σχολικής μονάδας, με αποτέλεσμα τη δημιουργία πληθωρικών τμημάτων, την κατάργηση οργανικών θέσεων και τη δημιουργία μεγάλων σχολικών μονάδων που είναι εξαιρετικά αντιπαιδαγωγικά.
Συμμετέχουμε στην κινητοποίηση των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ και των Εκπαιδευτικών Σωματείων στο υπουργείο την Παρασκευή 13/5, στις 13.00 προσθέτοντας στη στάση εργασίας της ΔΟΕ, μια 3ωρη διευκολυντική στάση από το σύλλογό μας, στο διδακτικό ωράριο του κάθε εκπαιδευτικού ώστε να καλύπτεται πλήρως η συμμετοχή στην κινητοποίηση για όσους το χρειάζονται.
Καλούμε τη ΔΟΕ να αποσυρθεί ΤΩΡΑ από τον προσχηματικό διάλογο που αποτελεί από την αρχή κοροϊδία για το εκπαιδευτικό κίνημα.
Απαιτούμε:
· Κατάργηση της υπουργικής απόφασης και όλων των τροπολογιών (νηπιαγωγεία, ειδική αγωγή) και εγκυκλίων (ενισχυτική, γραμματειακή υποστήριξη, αλλαγή στο ρόλο των σχολικών συμβούλων κ.λπ.)
· Να γίνουν ΤΩΡΑ χιλιάδες Μαζικοί Μόνιμοι Διορισμοί όλων των ειδικοτήτων ώστε να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου! Καμία απόλυση αναπληρωτών! Όχι στην ελαστική εργασία
· Σύσταση οργανικής θέσης για όλες τις ειδικότητες σε όλα τα σχολεία
· Κάθε διδακτικό αντικείμενο να καλύπτεται υποχρεωτικά από εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας με βάση το βασικό πτυχίο
· Ενιαίο 12χρονο δημόσιο, δωρεάν σχολείο με 2χρονη προσχολική αγωγή
Το αμέσως επόμενο διάστημα προτείνουμε και οργανώνουμε:
· Απεργιακή κλιμάκωση
· Συντονισμό με τα Εκπαιδευτικά Σωματεία
· Γράμμα προς τους γονείς και αφίσα
· Ενημερώσεις στους Συλλόγους και τις Ενώσεις Γονιών
· Κοινές δράσεις, συγκεντρώσεις και συλλαλητήρια
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Η πρόεδρος Η γραμματέας
Γράφου Ματίνα Ρέππα Ντίνα