Ρομπότ που βλέπει και αποφεύγει τις «κακοτοπιές» κατασκεύασαν και παρουσίασαν μαθητές τους 2ου ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας…

Συγκεκριμένα, από μαθητές του τομέα της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ του σχολείου παρουσιάστηκε “Ρομποτικό Όχημα” που κινείται και κατά την κίνησή του αυτή μπορεί να αντιληφθεί οπτικά εμπόδια να υπολογίσει την κρίσιμη απόσταση από αυτά και να … τα αποφύγει επιλέγοντας ασφαλέστερη διαδρομή!!!

Πρόκειται για μια ηλεκτρονική κατασκευή βασισμένη σε μία μητρική πλακέτα ανοιχτού κώδικα (open source) με ενσωματωμένο μικροελεγκτή (microcontroller), συνοδευόμενη από μία πλατφόρμα ανάπτυξης εφαρμογών (σε προγραμματιστικό περιβάλλον) για την υλοποίηση εξειδικευμένου προγράμματος (software).

έχει τρεις αισθητήρες με τη βοήθεια των οποίων “βλέπει” που πηγαίνει και μπορεί να υπολογίζει την απόσταση από διάφορα εμπόδια. Έτσι καθώς προχωράει μόνο του, όταν βρει κάποιο εμπόδιο σε απόσταση μικρότερη από 20 εκατοστά, στρίβει προς την κατεύθυνση στην οποία έχει τον περισσότερο χώρο.

Επίσης, το “Ρομποτικό όχημα”, μπορεί να ακολουθεί κάποιο άτομο που προχωράει σε οποιαδήποτε κατεύθυνση αρκεί να κρατάει ένα «φάρο» (ηλεκτρονική συσκευή που εκπέμπει υπέρυθρο φως). Αυτό το επιτυγχάνει με βάση τη δυνατότητά του να ανιχνεύει το υπέρυθρο φως που εκπέμπει ο “φάρος. Στην LCD οθόνη του εμφανίζονται μεταξύ άλλων και οι εντολές που εκτελεί (π.χ. “στρίβω αριστερά” (turning left), “προχωράω μπροστά”(moving forward)).

Στο επόμενο στάδιο του έργου αυτού πρόκειται να υλοποιηθεί ο χειρισμός του “Ρομποτικού Οχήματος” μέσω κινητού τηλεφώνου (smartphone) ή ταμπλέτας (tablet) και ο εξ’ αποστάσεως έλεγχός του μέσω Internet.

Να τονισθεί εδώ ότι το έργο αυτό αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε εξ’ ολοκλήρου από τους μαθητές της πληροφορικής, Μπαϊρακταρίδη Κοσμά (στην κατασκευή του), και τον Νεζάντ Κίαν (στον προγραμματισμό του) με την συνεργασία των μαθητών Μόρφη Διονύ-σιου και Μακρή Γεώργιου. Οι μαθητές εργάστηκαν υπό την εποπτεία και τον συντονισμό των καθηγητών της Πληροφορικής του 2ου ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας, Μιχάλαρο Μιχάλη και Ματέκα Αριστείδη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025