Το νέο πλαίσιο που αφορά την διαδικασία απόκτησης άδειας μηχανοδήγησης, με βάση τις νέες νομοθετικές τροποποιήσεις του Ν.3911/2011, δίνει πλέον το δικαίωμα σε κάθε ενδιαφερόμενο να παρακολουθήσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Ανοίγει το επάγγελμα των μηχανοδηγών, με την αμερόληπτη και ισότιμη πρόσβαση όλων των ενδιαφερόμενων υποψηφίων στην εκπαίδευση που απαιτείται για την απόκτηση ευρωπαϊκής άδειας μηχανοδήγησης.

Οι νομοθετικές αλλαγές που πρότεινε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), οι οποίες ενσωματώθηκαν στον προσφάτως ψηφισθέντα νόμο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (Ν. 4850/2021), δημιουργούν νέες προϋποθέσεις στο άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς στην Ελλάδα, με την απρόσκοπτη εκπαίδευση, νέου, ειδικευμένου προσωπικού μηχανοδηγών.

Το νέο πλαίσιο που αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία απόκτησης άδειας μηχανοδήγησης, με βάση τις νέες νομοθετικές τροποποιήσεις του Ν.3911/2011, δίνει πλέον το δικαίωμα σε κάθε ενδιαφερόμενο να παρακολουθήσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, μέσω του οποίου – και μετά την επιτυχή συμμετοχή του στις αντίστοιχες εξετάσεις που διενεργεί η ΡΑΣ – να μπορεί να αποκτήσει την ευρωπαϊκή άδεια μηχανοδήγησης.

Πριν από την ισχύ του νέου πλαισίου, δυνατότητα πρακτικής εκπαίδευσης δινόταν επί της ουσίας, μόνο σε όσους υποψηφίους εκπαιδεύονταν ως νεοπροσληφθέντες για συγκεκριμένες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, με την υπόμνηση μάλιστα, ότι η πρακτική άσκηση των υποψηφίων πραγματοποιείται «στη σιδηροδρομική υποδομή και στη σιδηροδρομική επιχείρηση για την οποία εκπαιδεύονται». Μία φράση που αντικαταστάθηκε στο νέο νόμου που ψηφίστηκε, καθώς εμμέσως πλην σαφώς, απέκλειε τους δυνητικούς υποψηφίους που δεν θα εκπαιδεύονταν για συγκεκριμένη σιδηροδρομική επιχείρηση, να παρακολουθήσουν τον κύκλο εκπαίδευσης.

Εκατό μηχανοδηγοί

Σήμερα, 100 μηχανοδηγοί παρακολουθούν τον κύκλο εκπαίδευσης για την απόκτηση της ευρωπαϊκής άδειας, καθώς και του πιστοποιητικού μηχανοδηγού. Πρόκειται για 88 μηχανικούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε, 6 της Piraeus Europe Asia Rail Logistics (PEARL), 3 των Σταθερών Συγκοινωνιών ΣΤΑΣΥ Α.Ε και 2 της Rail Cargo Logistics Goldair (RCLG). Παράλληλα, μόλις ολοκληρώθηκε η εκπαίδευση 70 νέων συνοδών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να ξεκινήσει η εκπαίδευση νέων τεχνικών επιθεωρητών (επισκεπτών) αμαξοστοιχιών.

Η ΡΑΣ στηρίζει την ισότιμη πρόσβαση

Η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, επ’ αφορμή των προαναφερθεισών νομοθετικών αλλαγών, δήλωσε: «Είναι ένα σημαντικό βήμα για τη σιδηροδρομική αγορά και για το άνοιγμα του επαγγέλματος του μηχανοδηγού σε περισσότερους ενδιαφερομένους. Ας μη ξεχνάμε, ότι η ασφαλής κυκλοφορία στο σιδηροδρομικό δίκτυο εξαρτάται από το αρμόδιο προσωπικό, το οποίο πρέπει να εκπληρώνει τα επιχειρησιακά του καθήκοντα κατά ασφαλή και αξιόπιστο τρόπο.

Η ΡΑΣ, με προεξέχουσα αρμοδιότητα την έκδοση, ανανέωση και τροποποίηση αδειών μηχανοδηγών, στηρίζει έμπρακτα μέσα από τις τροποποιήσεις του ν.3911/2011 που πρότεινε και που σήμερα αποτελούν νόμο του κράτους, την ισότιμη πρόσβαση όλων στις εκπαιδευτικές διαδικασίες για την απόκτηση ευρωπαϊκής άδειας μηχανοδηγού. Η εκπαίδευση άρτια καταρτισμένων μηχανοδηγών χωρίς στεγανά και περιορισμούς, ενδυναμώνει την ανταγωνιστική θέση του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού έργου, μέρος του οποίου είναι και ο ελληνικός σιδηρόδρομος».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025