Στη Βουλή έφερε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β΄ Πειραιά, Γιάννης Ραγκούσης τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της Β/θμιας εκπαίδευσης του Κορυδαλλού εξαιτίας της προκλητικής κυβερνητικής αδιαφορίας.
Η αναφορά
Αναφορά προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κατατέθηκε σήμερα με πρωτοβουλία του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου και Βουλευτή Β΄ Πειραιά, Γιάννη Ραγκούση, του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, ζητώντας απαντήσεις για τα προβλήματα που αναστατώνουν τα σχολεία, τους μαθητές και την εκπαιδευτική κοινότητα του Κορυδαλλού εν μέσω πανδημίας.
Ακολουθεί το κείμενο της αναφοράς και επισυνάπτεται η σχετική ανακοίνωση:
Ο Βουλευτής της Β΄ Πειραιά, Γιάννης Ραγκούσης, έχοντας υπόψη του την από 5/12/2021 ανακοίνωση του ΔΣ της Β΄ΕΛΜΕ Πειραιά με θέμα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της Β/θμιας του Κορυδαλλού, την καταθέτει ως αναφορά προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Στην ανακοίνωση το ΔΣ της Β΄ΕΛΜΕ Πειραιά επισημαίνει τα εξής:
1. Μετά και τις τελευταίες προσλήψεις αναπληρωτών, τα κενά που καταγράφονται αρχές Δεκεμβρίου στα σχολεία Β/θμιας του Κορυδαλλού ανέρχονται σε 90 ώρες. Κενά υπάρχουν κυρίως στις ειδικότητες ΠΕ08 Καλλιτεχνικών, ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής και ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07 Γαλλικών, Αγγλικών και Γερμανικών. Επιπλέον στην Ειδική Αγωγή δεν υπάρχει πλήρης κάλυψη των κενών στην παράλληλη στήριξη μαθητών με ειδικές ανάγκες. Συγκεκριμένα δεν καλύπτονται οι μαθητές με όλες τις ώρες σύμφωνα με τις διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ ούτε με τις απαραίτητες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Υπάρχουν επίσης ελλείψεις στην κάλυψη μαθητών με σχολικούς νοσηλευτές.
2. Παρά το ότι η ΟΛΜΕ επανειλημμένα ζήτησε να ληφθούν μέτρα για την αραίωση των μαθητών ανά τάξη, το ΥΠΑΙΘ έκανε το αντίθετο. Υπάρχουν τμήματα σε σχολεία της Β/θμιας στον Κορυδαλλό με 27 μαθητές.
3. Το υπάρχον προσωπικό για την καθαριότητα των σχολικών μονάδων σε συνθήκες πανδημίας δεν επαρκεί. Σύμφωνα με αιτιάσεις του Δήμου Κορυδαλλού οι ελλείψεις οφείλονται σε περιορισμούς που θέτει το Υπουργείο Εσωτερικών.
4. Υπάρχουν κτηριακά προβλήματα σε ορισμένα σχολεία. Το κτήριο που στεγάζει το 3ο Γυμνάσιο δεν τηρεί τις προδιαγραφές διδακτηρίου, ενώ το 4ο και 5ο Γυμνάσιο στεγάζονται και σε κοντέινερ.
5. Η χρόνια υποχρηματοδότηση για τη συντήρηση των κτηριακών εγκαταστάσεων των σχολικών μονάδων έχει συμβάλει στη δημιουργία προβλημάτων στα σχολικά κτήρια. Υπάρχουν σε πολλά σχολεία προβλήματα σε μονώσεις, κουφώματα, κεντρική θέρμανση, ενώ τα έξοδα επισκευών πληρώνονται από τα ταμεία των σχολείων.
6. Ο απαρχαιωμένος τεχνολογικός εξοπλισμός των εργαστηρίων πληροφορικής, οι ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, η μη σύνδεση των σχολικών τάξεων με το διαδίκτυο, καθιστούν αδύνατη την ψηφιακή εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Υπάρχει ανάγκη για άμεση αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων και των συνδέσεων με το διαδίκτυο.
7. Πολλά σχολεία δεν έχουν πιστοποιητικό πυροπροστασίας ενώ δεν έχουν ληφθεί τα απαραίτητα προληπτικά μέτρα αντισεισμικής προστασίας.
8. Το ΣΔΕ όσο και το ΙΕΚ των φυλακών Κορυδαλλού αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες που θέτουν σε κίνδυνο την ομαλή λειτουργία τους (υποστελέχωση και υποχρηματοδότηση). Δεν παρέχεται στους έγκλειστους μαθητές επαρκής εκπαίδευση, δεν έχουν ιδρυθεί σχολικές μονάδες στα καταστήματα των φυλακών ενώ κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης δεν είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μαθήματα.
9. Η αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), συντελεστές βαρύτητας και διπλό μηχανογραφικό) θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ.
Με δεδομένη την εκπαιδευτική́ κρίση που προκάλεσε η πανδημία, ζητάμε την κατάργηση του νέου συστήματος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια αλλά και της τράπεζας θεμάτων στο λύκειο.
10. Η «αξιολόγηση» των νόμων 4692/20 και 4823/21, δεν είναι παρά μια επιπλέον γραφειοκρατική διαδικασία, που αποπροσανατολίζει από τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης, στοχοποιεί τους εκπαιδευτικούς για ελλείψεις και αδυναμίες για τις οποίες δεν είναι υπεύθυνοι και στοχεύει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και σταδιακά στη διάλυση του δημόσιου σχολείου.