Ψηφίζεται απόψε από την Ολομέλεια το νομοσχέδιο «Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις». Το νομοσχέδιο χαρακτηρίζεται από την κυβέρνηση «εμβληματική πρωτοβουλία» η οποία δεν αφορά μια απλή συνένωση των δύο ΤΕΙ, ή όχι, μόνο επειδή ιδρύεται ένα νέο πανεπιστήμιο, αλλά μέσα από αυτή την ίδρυση και τη συζήτηση που έχει προηγηθεί, κατοχυρώνεται η λογική της αναβάθμισης των ΤΕΙ στη χώρα. Υπέρ του νομοσχεδίου δήλωσε επί της αρχής η ΝΔ αν και κατηγορεί την κυβέρνηση ότι έχει συμπεριλάβει διατάξεις χωρίς όραμα και ουσιαστικό σχέδιο για την σοβαρή ενίσχυση της τεχνολογικής εκπαίδευσης.
Αναφερόμενος στην Ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Πάνος Σκουρολιάκος ανέφερε ότι η ανάγκη για την ίδρυση του προέκυψε μετά από σοβαρή μελέτη και με επιστημονικά, ακαδημαϊκά και ερευνητικά κριτήρια. «Καθοριστικό ρόλο έπαιξαν τα πορίσματα του εθνικού και κοινωνικού διαλόγου για την παιδεία που διεξήγαγε η κυβέρνηση» είπε ο κ. Σκουρολιάκος παρατηρώντας πάντως ότι «αυτός ο διάλογος λοιδορήθηκε από κάποιους, από κάποιους απαξιώθηκε και κάποιοι προσπάθησαν να τον απαγορεύσουν». Ο κ. Σκουρολιάκος χαρακτήρισε «σπουδαία» τη ρύθμιση με την οποία ιδρύονται τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης που θα λειτουργούν εντός των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και θα φοιτούν εκεί απόφοιτοι των ΕΠΑΛ, οι οποίοι «θα εξασφαλίζουν πιστοποιημένο πτυχίο ευρωπαϊκών προδιαγραφών». Σημαντικό μέτρο με θετικό κοινωνικό πρόσωπο χαρακτήρισε ο κ. Σκουρολιάκος τη διάταξη για τη δυνατότητα μεταγραφής σε αδέλφια που φοιτούν σε διαφορετικές πόλεις, ώστε να πραγματοποιούν τις σπουδές τους στην ίδια πόλη.
«Για τη Νέα Δημοκρατία η ενίσχυση της τεχνολογικής εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες βρίσκεται στον πυρήνα του κυβερνητικού της προγράμματος για την παιδεία» ανέφερε η εισηγήτρια της αξιωματικής αντιπολίτευσης Νίκη Κεραμέως, η οποία αν και επισήμανε ότι στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται διατάξεις αποσπασματικές, χωρίς όραμα, διαφάνεια και αντικειμενικότητα, είπε ότι το κόμμα της θα ψηφίσει υπέρ της αρχής. Σε κάθε περίπτωση, έσπευσε να επισημάνει «η τεχνολογική εκπαίδευση πρέπει να είναι συνειδητή επιλογή και όχι λύση ανάγκης για τους νέους» για να εκτιμήσει ότι το νομοσχέδιο επιφυλάσσει δυσμενείς συνέπειες για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ, διότι ενώ το ποσοστό πρόσβασης ήταν στο 20%, τώρα θα πάει στο 5%. H κ. Κεραμέως ανέφερε επίσης ότι «δεν υπάρχει καμία αναφορά στο νομοσχέδιο στα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του νέου Ιδρύματος» για να προειδοποιήσει ότι «η ύπαρξη τμημάτων με ίδιο όνομα και διαφορετική διάρκεια φοίτησης θα δημιουργήσει σύγχυση και αντιδικίες ως προς τα προσόντα των αποφοίτων που θα διεκδικούν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα». Η βουλευτής της ΝΔ κατήγγειλε επίσης ότι δεν προηγήθηκε διαφανής διαδικασία με ξεκάθαρα ακαδημαϊκά κριτήρια για την επιλογή των ιδρυμάτων, τις συγχωνεύσεις τμημάτων, για τη δημιουργία κατευθύνσεων.
Ο ειδικός αγορητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Λεωνίδας Γρηγοράκος, που δηλώνει «παρών» επί της αρχής του νομοσχεδίου, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι αντιμετωπίζει την εκπαίδευση ως κατεξοχήν μηχανισμό πελατειακών σχέσεων, κομματικής εξάρτησης και άσκησης επιρροής. «Όλες οι πράξεις και οι ενέργειες της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έχουν μοναδικό στόχο την κομματική εκμετάλλευση, την άγρα ψήφων και εν γένει την παράδοση της παιδείας σε ευτελείς επιδιώξεις» είπε ο βουλευτής της ΔΗΣΥ και πρόσθεσε πως «δεν υπάρχει πιο προκλητική πρόταση από αυτήν που ακολουθεί η κυβέρνηση σήμερα στον πανεπιστημιακό χώρο και αποκαλυπτική απόδειξη είναι το εφεύρημα της υποτιθέμενης “ανωτατοποίησης των ΤΕΙ”, κάνοντας λόγο για Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής».
Ο ειδικός αγορητής της ΧΑ Χρ. Χατζησάββας, που δήλωσε ότι καταψηφίζει, εκτίμησε ότι το νομοσχέδιο συνιστά επαναφορά του σχεδίου «Αθηνά», σχέδιο που είχαν προωθήσει παλαιότερα άλλες μνημονιακές κυβερνήσεις. «Πριν όμως τις εκλογές του 2015, εσείς λέγατε ότι αυτό το σχέδιο καταστρέφει την παιδεία υπέρ της ιδιωτικής εκπαίδευσης» είπε ο βουλευτής και ζήτησε αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών, τα εργαστήρια και τις υποδομές.
«Η κυβέρνηση προσθέτει άλλον ένα κρίκο στη μακρά αλυσίδα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση, οι οποίες σχεδιάστηκαν και διακηρύχθηκαν από την ΕΕ» είπε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Ιωάννης Δελής και κατήγγειλε ότι στόχος της ΕΕ είναι να προσαρμόσει την εκπαίδευση στις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων. Αποτέλεσμα, όπως τόνισε, είναι να απομακρύνεται η εκπαιδευτική πολιτική ολοένα και περισσότερο από τις λαϊκές ανάγκες στη μόρφωση. «Τίποτα το πρωτότυπο και εμβληματικό δεν κάνει η κυβέρνηση» είπε ο βουλευτής του ΚΚΕ, «στην πραγματικότητα συνεχίζει τις συγχωνεύσεις του σχεδίου Αθηνά για να περισταλούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες και τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα να δεθούν πιο στενά στο άρμα των επιχειρηματικών ομίλων».
Ολοκληρωμένη θεσμική παρέμβαση, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ο ειδικός αγορητής των ΑΝΕΛ Κώστας Κατσίκης και πρόσθεσε ότι με τις προωθούμενες διατάξεις θα υπάρξει θεραπεία για προβλήματα και δυσλειτουργίες. Είπε επίσης ότι επιχειρείται στενότερη σύνδεση εκπαίδευσης και έρευνας και ότι στόχος είναι η εξάλειψη πολλών ταχυτήτων ανάπτυξης στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.
Τους σοβαρούς προβληματισμούς της ΑΔΙΠ και της Συνόδου των Πρυτάνεων, επισήμανε ο ειδικός αγορητής του Ποταμιού Γ. Μαυρωτάς και πρόσθεσε ότι με ευθύνη της κυβέρνησης τα ακαδημαϊκά κριτήρια κατά την πανεπιστημιοποίηση των δύο ΤΕΙ, έχουν γίνει «λάστιχο». Ο βουλευτής εκτίμησε ότι αυτή η βιασύνη της κυβέρνησης δείχνει ότι στον ΣΥΡΙΖΑ έχουν το βλέμμα τους στις κάλπες. «Αν σκεφτόμουν ψηφοθηρικά… θα “έκανα γαργάρα” την κριτική για τη διαδικασία δημιουργίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, θα το στήριζα με τη λογική ότι η εκλογική μου περιφέρεια θα αποκτήσει Πανεπιστήμιο και μάλιστα το 3ο μεγαλύτερο στη χώρα… Δεν μπορώ όμως να κλείσω τα μάτια στις ακαδημαϊκές… αλχημείες καθότι έρχονται και άλλες συγχωνεύσεις ΤΕΙ Πανεπιστημίων ανά την Ελλάδα και δεν πρέπει να επαναληφθούν τα ίδια λάθη» είπε ο ειδικός αγορητής του Ποταμιού. Ο κ. Μαυρωτάς αναφέρθηκε και στις διατάξεις για τις μετεγγραφές και χαρακτήρισε προσχηματικό το ενδιαφέρον του υπουργείου να ζητήσει τις προτάσεις των κομμάτων σημειώνοντας μάλιστα ότι, από τον Φεβρουάριο του 2017 έχει ζητήσει στοιχεία για τις μετεγγραφές που όμως το υπουργείο έχει αγνοήσει. «Σημασία δεν έχει μόνο το να σπουδάζουν όλα τα παιδιά αλλά και πώς σπουδάζουν. Δεν μπορεί σε ένα τμήμα οι 180 εισακτέοι φοιτητές να γίνονται 400, να κάνουν τελικά τα μισά εργαστήρια ή να στοιβάζονται 10-10 σε κάθε άσκηση» είπε στο σημείο αυτό ο βουλευτής.