“Οι επιλογές μας αποσκοπούν στην αναβάθμιση του σχολείου” ανέφερε ο Ν. Φίλης ο οποίος δέχθηκε εντονότατη κριτική από τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Δυνατότητα εισαγωγής υποψηφίων ΕΠΑΛ σε Πανεπιστήμια και Πυροσβεστική (Vids)
Ψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την Έρευνα.
Αύριο, θα διεξαχθεί η συζήτηση επί των άρθρων και η ψηφοφορία του νομοσχεδίου στην ολομέλεια.
Ν. Φίλης: Οι επιλογές μας αποσκοπούν στην αναβάθμιση του σχολείου
Οι επιλογές του υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης αποσκοπούν στην αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, τόνισε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου για την Έρευνα.
Ο κ. Φίλης, στην ομιλία του τόνισε ότι αναβαθμίζεται το δημοτικό ολοήμερο σχολείο, δεσμεύτηκε ότι δεν θα κλείσει κανένα νηπιαγωγείο και ανέφερε ότι το θέμα για την πρόσληψη των αναπληρωτών θα ανοίξει, μόλις ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με την τρόικα.
Αναφορικά με το θέμα που προέκυψε, μετά από δημοσίευμα για την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, ο υπουργός χαρακτήρισε “ψέματα” τα όσα ακούγονται και κατήγγειλε ότι παίζεται ένα «άθλιο παιγνίδι» που έχει σαν αποτέλεσμα την υπονόμευση του κλίματος των πανελλαδικών εξετάσεων.
Εξάλλου, η αναπληρώτρια υπουργός, Σία Αναγνωστοπούλου, υπερασπιζόμενη τις προωθούμενες αλλαγές στην τριτοβάθμια (λειτουργία ΕΛΚΕ, συμβουλίων ιδρυμάτων, κ.ά.) έκανε λόγο για “συνθήκες μη-κανονικότητας” που επικρατούν στην ελληνική πραγματικότητα και οι οποίες θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με συγκέντρωση των δυνάμεων της χώρας στο πεδίο της Παιδείας.
Νωρίτερα, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ασκήθηκε έντονη κριτική από την αντιπολίτευση στις προωθούμενες αλλαγές, με την πλειονότητα των βουλευτών της αντιπολίτευσης να κάνει λόγο για μικροπολιτικές ή πελατειακές τακτικές, κομματική αντίληψη για την Παιδεία. “Η κυβέρνηση ενταφιάζει το ολοήμερο σχολείο επικαλούμενη την ισότητα και επιβάλλει την ισότητα προς τα κάτω, υποβαθμίζοντας και συρρικνώνοντάς το”, είπε χαρακτηριστικά ο τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας, Μάξιμος Χαρακόπουλος.
Φίλης: Το ολοήμερο σχολείο επεκτείνεται, δεν καταργείται
“Το ολοήμερο σχολείο όχι μόνο δεν καταργείται, αλλά αναβαθμίζεται και επεκτείνεται με ειδικότητες σε όλη την Ελλάδα”, ανέφερε άλλωστε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Mega το βράδυ της Πέμπτης.
Ο κ. Φίλης επεσήμανε ότι τα ειδικά μαθήματα, όπως τα Αγγλικά και οι υπολογιστές, θα διδάσκονται πλέον σε όλη την Ελλάδα, ενώ μέχρι τώρα διδάσκονταν στο ένα τρίτο των σχολείων της Επικράτειας. Παράλληλα τόνισε ότι οι μαθητές θα ολοκληρώνουν τα μαθήματα στη 1.15 κάθε μέρα, ενώ τόνισε πως, για όσους επιθυμούν να στείλουν τα παιδιά τους στο ολοήμερο σχολείο, δεν θα υπάρξουν αλλαγές στις προϋποθέσεις. Έκανε επίσης λόγο για αλλαγές “επί τα βελτίω”.
Η δήλωσή του κ. Φίλη από το υπ. Παιδείας μετά την ανακοίνωση των αλλαγών, αναλυτικά:
“Η κυβέρνηση προχωρά στη δημιουργία ενιαίου τύπου ολοήμερου –τονίζω ολοήμερου- δημοτικού σχολείου σε ολόκληρη τη χώρα. Παντού, τα παιδιά θα έχουν μάθημα μέχρι τις 13:15 και το ολοήμερο θα λειτουργεί μέχρι τις 16:00.
Στο νέο, ενιαίου τύπου ολοήμερο δημοτικό σχολείο, όλα τα παιδιά θα διδάσκονται διδακτικά αντικείμενα που μέχρι σήμερα προσφέρονταν μόνο στο 1/3 των δημοτικών σχολείων.
Το νέο δημοτικό θα είναι πιο πλούσιο για όλα τα παιδιά. Αυτή είναι η συνταγματική επιταγή για ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης και υλοποιείται από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, παρά τις δημοσιονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε. Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση προχωρά και έχει ως στόχο ένα σχολείο με ποιότητα και ισότητα.
Ο κ. Μητσοτάκης, είχε δηλώσει πρόσφατα στο συνέδριο του κόμματός του, ότι οι μαθητές είναι “πελάτες του σχολείου”, υιοθετώντας, έτσι, την εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, που καταλήγει ακόμη και στην επιβολή διδάκτρων στα σχολεία. Σήμερα, επιτίθεται στο ενιαίου τύπου ολοήμερο δημοτικό σχολείο, διότι με τον θεσμό αυτό αναβαθμίζεται η δημόσια εκπαίδευση και μπαίνει φραγμός στα σχέδιά του να επεκτείνει την ιδιωτική εκπαίδευση σε βάρος της δημόσιας. Αμετανόητος νεοφιλελεύθερος, εκτίθεται για μια ακόμη φορά”.
Τροπολογία για την επαγγελματική εκπαίδευση στο ν/σ για την Έρευνα
Τροπολογία “γέφυρα” για τη μετάβαση στο Επαγγελματικό Λύκειο κατέθεσε επίσης στο νομοσχέδιο για την Έρευνα, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης.
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, με την τροπολογία αυτή τίθενται σε εφαρμογή προτάσεις της υποεπιτροπής του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, καθώς ορίζεται ότι η Α’ τάξη έχει ενιαίο πρόγραμμα και διδάσκονται μαθήματα γενικής παιδείας, μαθήματα προσανατολισμού και μαθήματα επιλογής.
Η Β΄ τάξη διαχωρίζεται σε τομείς σπουδών και διδάσκονται μαθήματα γενικής παιδείας και τεχνολογικά – επαγγελματικά μαθήματα του τομέα (θεωρητικά και εργαστηριακά).
Παράλληλα, η Γ΄ τάξη διαχωρίζεται σε ειδικότητες και διδάσκονται μαθήματα γενικής παιδείας και μαθήματα ειδικότητας (θεωρητικά και εργαστηριακά).
Οι συνολικές ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων για όλες τις τάξεις των ΕΠΑΛ είναι 35.
Διαβάστε : ΥΠΠΕΘ: Τα ψέμματα και η αλήθεια για το ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο
Δυνατότητα εισαγωγής υποψηφίων ΕΠΑΛ σε Πανεπιστήμια και Πυροσβεστική
Στην τροπολογία περιλαμβάνεται διάταξη που δίνει τη δυνατότητα στους υποψηφίους των ΕΠΑΛ να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στη Σχολή Πυροσβεστικής, και σε ειδικό ποσοστό επιπλέον θέσεων 1% επί του αριθμού των θέσεων κατά τμήμα, σε τμήματα των Πανεπιστημίων που είναι αντίστοιχα με τους τομείς που αποφοιτούν οι μαθητές.
Άλλα σημαντικά σημεία:
-Καταργούνται οι ΣΕΚ ή μετατρέπονται σε ΔΙΕΚ
-Παρατείνεται για μια πενταετία η λειτουργία των ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ μέχρι τη συνολική αξιολόγηση του συστήματος της ΕΕΚ
-Ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στην οργάνωση, στη λειτουργία και στα θέματα διοικητικής διαχείρισης του θεσμού του “Μεταλυκειακού έτους – Τάξη Μαθητείας”
-Ρυθμίζεται το ζήτημα της ασφάλισης των μαθητών για το διάστημα της μαθητείας
-Θεσμοθετούνται διατάξεις που ρυθμίζουν εκκρεμή υπηρεσιακά θέματα του εκπαιδευτικού προσωπικού των ΕΠΑΛ
-Ρύθμιση για τους εκπαιδευτές ενηλικών
Σε άρθρο της τροπολογίας περιλαμβάνεται διάταξη με την οποία επιλύεται το πρόβλημα της πιστοποίησης της παιδαγωγικής επάρκειας από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ). Ειδικότερα αίρεται η υποχρέωση της συμμετοχής στις εξετάσεις πιστοποίησης των εκπαιδευτών ενηλίκων για όσους διαθέτουν αναγνωρισμένο πτυχίο στην εκπαίδευση ενηλίκων και σχεδίασαν, ανέλυσαν ή και υλοποίησαν μικροδιδασκαλίες.
Επίσης, τακτοποιείται το ζήτημα της απευθείας συμμετοχής στις εξετάσεις του ΕΟΠΠΕΠ και της συμμετοχής άλλων υποψηφίων κατόπιν παρακολούθησης πιστοποιημένων προγραμμάτων εκπαιδευτών για διάφορες κατηγορίες προσωπικού.