Ψήφισμα του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας για την Πιστοποίηση Παιδαγωγικής–Διδακτικής Επάρκειας
Με αφορμή την πρόσφατη απόφαση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) να εισηγηθεί στο Υπουργείο Παιδείας νέες ρυθμίσεις σχετικά με την Πιστοποίηση της Παιδαγωγικής-Διδακτικής Επάρκειας, την Σύνοδο των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών, της 7ης και 8ης Οκτωβρίου 2017 στον Βόλο, με τη συμμετοχή του Αν. Γενικού Γραμματέα του ΥΠΠΕΘ κ. Γιώργου Αγγελόπουλου και του Προέδρου του Ι.Ε.Π. κ. Γεράσιμου Κουζέλη, και τα πρόσφατα δημοσιεύματα στον ημερήσιο τύπο σχετικά με ανακατατάξεις στη Φιλοσοφική Σχολή, εμείς, οι διδάσκοντες του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ, αφού λάβαμε υπόψη μας
-
- το γεγονός ότι το Τμήμα μας, μετά από αναμόρφωση του Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών του, παρέχει πιστοποιημένη Παιδαγωγική-Διδακτική Επάρκεια (ΠΔΕ) στους αποφοίτους με ακαδημαϊκό έτος εισαγωγής 2013/14 και εφεξής (ΦΕΚ 3685/31-12-2014), εφόσον για την απόκτηση του πτυχίου τους έχουν αξιολογηθεί επιτυχώς σε συγκεκριμένα διδακτικά αντικείμενα-μαθήματα ανά προβλεπόμενη από τον νόμο θεματική περιοχή (1. Θέματα εκπαίδευσης και αγωγής, 2. Θέματα μάθησης και διδασκαλίας, 3. Ειδική διδακτική και πρακτική άσκηση),
- το γεγονός ότι η ανωτέρω κατοχυρωμένη με ΦΕΚ Υπουργική Απόφαση εκδόθηκε μετά από σχετική θετική Εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής,
- καθώς και το γεγονός ότι μόλις τον Ιούνιο 2017 αποφοίτησαν οι πρώτοι φοιτητές με πιστοποιημένη ΠΔΕ,
δηλώνουμε ότι, αντίθετα με τα όσα αναφέρει το Ι.Ε.Π. στην πρότασή του, το Τμήμα προσφέρει «ουσιαστική» Παιδαγωγική Διδακτική Επάρκεια και όχι «μόνο τύποις» εκπαίδευση στη διδακτική του αντικειμένου.
Επίσης, θεωρούμε ότι η Πιστοποίηση ΠΔΕ πρέπει να παρέχεται στο πλαίσιο του Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών από το Τμήμα και όχι από μια όποια «ειδική δομή».
Τέλος, δεν κατανοούμε σε ποιες επιστημονικές μελέτες / εισηγήσεις βασίστηκε ο ορισμός των απαραίτητων για πιστοποιημένη ΠΔΕ μαθημάτων και θεωρούμε ότι τα κατοχυρωμένα με ΦΕΚ μαθήματα καλύπτουν πλήρως τις σύγχρονες παιδαγωγικές / διδακτικές προσεγγίσεις και απαιτήσεις.
Με βάση τα ανωτέρω, οι διδάσκοντες του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας αποφασίζουμε ομόφωνα:
-
- Η Κοσμήτορας να αναλάβει πρωτοβουλία για την υπεράσπιση της κατοχυρωμένης με ΦΕΚ αρμοδιότητας των Τμημάτων να παρέχουν παιδαγωγική-διδακτική κατάρτιση στους φοιτητές τους.
- Οι Γενικές Συνελεύσεις των Τμημάτων της Σχολής να λάβουν σχετικές αποφάσεις.
- Ο Πρύτανης και η Σύγκλητος να τοποθετηθούν σχετικά.
- Το Ι.Ε.Π. και το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρουν άμεσα τα όποια σχέδια εκπονούνται, τα οποία δεν βασίζονται σε πραγματικά δεδομένα και αναστατώνουν αδικαιολόγητα την εκπαιδευτική διαδικασία.