Του Ζαχαρία Καψαλάκη

Τελικά πολιτική στη δύσμοιρη παιδεία σ΄ αυτή τη χώρα δεν υπάρχει…

Ούτε εθνική, μα ούτε και κομματική…

Ο καθείς πολιτικός ή πολιτικάντης που τίθεται επικεφαλής στο Υπουργείο προσπαθεί να εφαρμόσει προσωπικές πολιτικές, αν και από το 2010 και μετά όλοι εφαρμόζουν μνημονιακές καθαρά πολιτικές και μόνο.

Έτσι η συνέντευξη του Υπουργού παιδείας κ. Νίκου Φίλη στο ΒΗΜΑ ήταν μια ακόμα επιβεβαίωση των παραπάνω.

Χωρίς ίχνος ντροπής ομολόγησε ότι:

* «Θα συναντηθώ με τους υπουργούς Παιδείας των προηγούμενων κυβερνήσεων για να αποκαταστήσουμε ένα κοινό κανάλι επικοινωνίας. Στην πρόθεσή μου δεν είναι να μηδενίσω ό,τι καλό έχει υπάρξει»! Δηλ. Διαμαντοπούλου, Αρβανιτόπουλο, Λοβέρδο… Αν θυμάστε εσείς κάτι καλό, πείτε το!

* «Θα σχεδιάσουμε πρόγραμμα σταδιακών προσλήψεων σε συνάρτηση με την πορεία της οικονομίας και των δημοσιονομικών μεγεθών». Δηλαδή σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς, υπακούοντας στις μνημονιακές εντολές. Είναι αυτό που βιώνουμε σήμερα!

* «Το σχολείο δεν μπορεί να ανταποκριθεί στην αποστολή του χωρίς μόνιμους δασκάλους, δηλαδή χωρίς σταθερή σχέση των παιδιών με τον δάσκαλο». Σωστή η παρατήρηση, όμως δεν τόλμησε να πει ότι θα προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς.

* «Είναι η τελευταία χρονιά που γίνονται τόσο πολλές αποσπάσεις εκπαιδευτικών». Αυτό κρατήστε το για του χρόνου, αν και που θα ψάχνουμε το Φίλη το φθινόπωρο του 2016…

* «Το θέμα της αύξησης των ωρών διδασκαλίας καθώς και της μείωσης των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών, που είναι περίπου 120, θα τεθεί στον δημόσιο διάλογο, καθώς είναι θέμα διαλόγου και όχι επιβολής». Αρχίζει λοιπόν το ξήλωμα του καμβά, με πρώτο θύμα τα ΕΑΕΠ, όπως δείχνουν οι φετινές προσλήψεις αναπληρωτών;

* «Το πρώτο νομοσχέδιο που θα καταθέσει το υπουργείο Παιδείας είναι ένα νομοσχέδιο για την ενισχυτική διδασκαλία που επανέρχεται από εφέτος στα σχολεία. Έχουμε εξασφαλίσει πιστώσεις. Θα λειτουργήσει δε αυτό και ως στοιχείο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών καθώς προσβλέπουμε στην εθελοντική βοήθεια τους. Γιατί, λοιπόν, ένας εκπαιδευτικός που προσφέρει δυο ώρες εθελοντικής εργασίας για τη διδακτική στήριξη των μαθητών να μην προσμετρείται αυτό ως κριτήριο στην αξιολόγηση του;» Άφησα τελευταίο αυτό το θέμα. Τελικά ψάχνουν για τζάμπα μάγκες στην εκπαίδευση… Αυτό νομίζω. Ο εκπαιδευτικός κ. Φίλη αφιερώνει καθημερινά – πέρα από το ωράριό του – πολλές πολλές ώρες από την προσωπική του ζωή, για τη σωστότερη προετοιμασία του, για το σχολείο του, για τους μαθητές του. Όχι για να πάρει καλό βαθμό στην αξιολόγηση, αλλά γιατί το πιστεύει. Αν ψάχνεται για τζάμπα μάγκες για να κάνετε ενισχυτική διδασκαλία, με χιλιάδες εκπαιδευτικούς στην ανεργία, ε, τότε λάθος πόρτα χτυπήσετε.

e-mesara.gr