ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ-ΛΙΒΑΝΗΣ ΓΕΡ.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ – ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
ΖΑΚΥΝΘΟΣ 12-04-2016 [email protected]
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΥΝ ΟΙ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΤΟΥ ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Από την προηγούμενη σχολική χρονιά έχει παρατηρηθεί ότι όλο και πιο συχνά στις γνωματεύσεις του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Ζακύνθου η διάγνωση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών αναφέρεται σε > . Αυτό δυστυχώς προκαλεί σύγχυση και αγωνία στους γονείς , διότι αφενός και περιμένουν αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα για αξιολογηθούν ( εως και δύο χρόνια) τα παιδιά τους και αφετέρου δεν παίρνουν μια ξεκάθαρη απάντηση για το ποιά μαθησιακή δυσκολία αντιμετωπίζουν . Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα αρκετοί γονείς να μην επιστεύονται πλέον τις γνωματεύσεις του ΚΕ.Δ.Δ.Υ και τους αναγκάζει σε αρκετές περιπτώσεις , ανάλογα την οικονομική καταστασή τους, να στρέφονται σε ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα ή σε δημόσια ιατροπαιδαγωγικά κέντρα εκτός Ζακύνθου με σημαντική οικονομική επιβάρυνση.
Παρότι η αναγκαιότητα ύπαρξης του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. στον τομέα της διάγνωσης και υποστήριξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο δημόσιο σχολείο είναι αναμφισβήτητη , είμαι αναγκασμένος να εκφράσω τον έντονο προβληματισμό μου και την ανησυχία μου γιατί από τηνενημέρωση που έχω από γονείς( δυστυχώς δεν υπάρχει καμμιά ενημέρωση από το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Ζακύνθου , παρά τα έγγραφα αιτηματά του Συλλόγου ) πιστεύω ότι δεν ανταποκρίνεται στους σκοπούς για τους οποίους ιδρύθηκε .
Η μόνιμη πλέον καθυστερημένη στελεχωσή του με μη έμπειρο και κατάλληλα εκπαιδευμένο επιστημονικό και εκπαιδευτικό προσωπικό , η αποδοχή διαγνώσεων από ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα , η υιοθέτηση του ιατροπαιδαγωγικού χαρακτήρα στις γνωματεύσεις , η προτροπή προς εκπαιδευτικούς να μην προτείνουν παραμπομπές μαθητών στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ. επειδή όπως ισχυρίζεται λειτουργεί αρνητικά για τους μαθητες , η έλειψη έγκυρων σταθμισμένων διαγνωστικών τέστ , είναι μερικά από τα ζητήματα που συμβάλλουν στην απαξίωση της ήδη προβληματικής λειτουργίας του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Ζακύνθου.
Η αδυναμίες αυτές του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. , του δημόσιου δωρεάν διαγνωστικού φορέα που στηρίζει και προωθεί την ένταξη μαθητών με Ε.Ε.Α. στο δημόσιο σχολείο , αναγκάζει την πλειοψηφία των γονέων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες , με τεράστια οικονομική και ψυχολογική επιβάρυνση , να προσπαθούν να βρούν τρόπους στήριξης των παιδιών τους εκτός των δημόσιων δομών . Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να γίνονται εύκολα θύματα οικονομικής εκμετάλευσης και παραπληροφόρησης και τα παιδιά με Ε.Ε.Α. να μένουν ουσιαστικά αβοήθητα στερώντας του το δικαίωμα της ισότιμης συμμετοχής στην εκπαίδευση.
Αποτελεί επιτακτική ανάγκη το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Ζακύνθου να ανακτήσει την αξιοπιστία του ώστε με έγκαιρες και έγκυρες γνωματεύσεις , με την προώθηση της ένταξης των μαθητών με Ε.Ε.Α. στο δημόσιο σχολείο , με την υποστήριξη γονέων και μαθητών , με την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της κοινωνίας για την διαφορετικότητα , αυτό να συντελέσει ώστε επιτέλους η πολιτεία να ανταποκριθεί στην υποχρέωση που έχει αναλάβει απέναντι στα παιδιά αυτά και να μην μένει μόνο στα λόγια .