ΕΛΜΕ ΒΟΙΩΤΙΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΗΛΙΚΙΑΚΟ ΟΡΙΟ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ  ΣΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ (ΕΠΑ.Λ.)


Το Υπουργείο Παιδείας, εν μέσω πανδημίας και «κλειστών» σχολείων, θέτει σε ψηφιακή διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», αποκαλύπτοντας την αδιαφορία του για κάθε διαδικασία ανοικτού διαλόγου, κάθε διαφορετική άποψη και τους κανόνες της δημοκρατικής λειτουργίας.
Μεταξύ των ρυθμίσεων, στο άρθρο 51 του νομοσχεδίου, αναφέρεται ότι «Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη». Στο επόμενο άρθρο αναφέρεται ότι δικαίωμα εγγραφής ή μετεγγραφής στην Α και Β τάξη των ημερησίων ΕΠΑ.Λ. έχουν οι μαθητές έως 17 ετών.
Η συγκεκριμένη ρύθμιση, στερεί μορφωτικά δικαιώματα και εκπαιδευτική εξέλιξη από τους μαθητές, αφού δεν επιτρέπει:
• στους απόφοιτους των ΓΕΛ να εγγράφονται στη Β΄ τάξη των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., για απόκτηση πτυχίου,
• στους απόφοιτους των ΕΠΑ.Λ. να εγγραφούν για απόκτηση πτυχίου σε άλλο Τομέα από αυτόν που αποφοίτησαν και
• στους αποφοίτους των ΕΠΑ.Λ. να εγγραφούν για την απόκτηση δεύτερου πτυχίου Ειδικότητας στον ίδιο Τομέα.
Στην Αιτιολογική Έκθεση του σχεδίου νόμου, επί του άρθρου 51, αναφέρεται ότι: “Με την προτεινόμενη τροποποίηση καθορίζεται μέγιστο ηλικιακό όριο για την εγγραφή στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ., με σκοπό την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών. Παράλληλα, επιχειρείται η σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας διά του εξορθολογισμού της αριθμητικής σχέσης εκπαιδευτικού και μαθητή.”
Δηλαδή, υπεύθυνοι για τα φαινόμενα ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού είναι οι μαθητές άνω των 17 ετών!! Παράλληλα, υπάρχει η αποδοχή μιας σκόπιμης και απαράδεκτης τακτικής για μείωση του μαθητικού δυναμικού των ημερησίων ΕΠΑΛ!!
Η ρύθμιση αυτή δημιουργεί έντονο προβληματισμό σε καθηγητές και μαθητές για το μέλλον των ΕΠΑ.Λ. και τις προθέσεις του ΥΠΑΙΘ. Είναι μια συντηρητική αντίληψη της εκπαιδευτικής λειτουργίας. Καλούμε το ΥΠΑΙΘ να αποσύρει άμεσα τα επίμαχα άρθρα 51 & 52 που υπονομεύουν τη δημόσια τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση και αγγίζουν τα όρια της αντισυνταγματικότητας.